Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Hoihoi,

Ik ben bezig met het maken van en slideshow in Adobe flash.
Door op een kleine versie van een afbeelding te klikken, wordt de afbeelding in het groot weergegeven met een fade-in effect.
Na een aantal uurtjes blokken (ben nieuw met het programma) kreeg ik het eindelijk voor elkaar, maar nu heb ik 1 probleem.
De eerste foto gaat helemaal goed, maar als ik de tweede foto wil bekijken zie ik de eerste foto door de fade heen, en bij de 3e en 4e net zo.
Ik wil eigenlijk dat elke individuele foto vanuit niets gaat faden.

Waarschijnlijk is het een hele makkelijke oplossing, maar ik kon er niet achter :p

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zonder source of iets zijn wij totaal niks. Wij gaan heus geen hele lappen code uit onze hoge hoed toveren voor je, het werk moet je zelf doen. Raak je er echt niet uit dan kan je gerust eens vragen om te troubleshooten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Ooh tuurlijk, dom van me.
Ik gebruik CS5 en Actionscript3, ik heb gebruik gemaakt van deze tutorial
YouTube: Flash Tutorial: Create a Simple Image Gallery! -HD-

verder zitten er weinig codes in behalve de "stop()"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hmm... heb je de source files al eens bekeken?

http://rivercitygraphix.c...te-a-Simple-Image-Gallery

Ben je niet 3x de 'void' vergeten :9 Ben helaas geen kenner van AS 3 .. kende wel een stuk van 2, maar dat is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Yup de source die ik heb is "Copy & Paste", na dubbel check, zitten er geen fouten in.

--
Captain Teemo on Duty (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Ik weet niet wat het is dat jou het probleem geeft :P Wat wel een work-around zou zijn, is om bij elk plaatje (van die grote in het midden steeds, die geanimeerd zijn) een extra layer te maken (dit moet de bovenste steeds zijn), met 1 frame..het eerste frame.. een zwarte rechthoek maken die net zo groot is als de foto's.

Eventjes een vierkant maken, de juiste afmetingen geven.. selecteren en F8 (convert to...) en daar graphic kiezen. Movieclip kan ook, maar om consistent te zijn zou ik lekker een graphic er van maken :) Er beweegt tenslotte niets in.

Deze graphic - het zwarte vierkant/rechthoek - voorziet je van de "reset" die je steeds ziet :9 Zoals gezegd, NIET zoals hij het gedaan heeft. Geeft het het gewenste resultaat? Ja.

p.s.; hier heb ik ff over na moeten denken hoor xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Het probleem is dat ik een achtergrond erbij heb, en hij fade zeg maar van de ene afbeelding in de andere.
Heb even het resultaat tot nu toe geupload.

http://swfup.com/view/5vsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DhrChibi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:14:
Hoihoi,

Ik ben bezig met het maken van en slideshow in Adobe flash.
Door op een kleine versie van een afbeelding te klikken, wordt de afbeelding in het groot weergegeven met een fade-in effect.
Na een aantal uurtjes blokken (ben nieuw met het programma) kreeg ik het eindelijk voor elkaar, maar nu heb ik 1 probleem.
De eerste foto gaat helemaal goed, maar als ik de tweede foto wil bekijken zie ik de eerste foto door de fade heen, en bij de 3e en 4e net zo.
Ik wil eigenlijk dat elke individuele foto vanuit niets gaat faden.

Waarschijnlijk is het een hele makkelijke oplossing, maar ik kon er niet achter :p

Groet,
Naja, het enige zinnige wat ik hierover kan zeggen is dat je de foto´s wel kan infaden, maar zorg dat ze niet uitfaden dan heb je dat overgang effect niet wat je waarschijnlijk bedoeld (het fade door elkaar heen)

Na de click, alpha dus direct 0 als er een foto staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Zoiets?
if(alpha > 0)alpha-=5;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon alpha=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

je kunt ook een animatie voor het uitfaden instarten op klik en bij het afronden van die animatie de gewenste foto pas infaden...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb even snel door het filmpje geklikt. Wat je kan doen om dit op te lossen is het volgende:

Bij iedere eventlistener functie staat dat'ie naar de juiste frame springt van het betreffende plaatje.

Je hebt 4 movieclips van de grote plaatjes met de fade-tween daarin. Die wil je resetten als je op een nieuwe klikt.

Dus quick and dirty: zet in iedere eventlistener functie het volgende: (boven de code die er al staat)

foto1.gotoAndStop(1);
foto2.gotoAndStop(1);
foto3.gotoAndStop(1);
foto4.gotoAndStop(1);

Ik weet niet welke namen je hebt gebruikt dus dat zal je even moeten aanpassen.

Succes ;)
Pagina: 1