CS, welk OS?

Pagina: 1
Acties:

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Hallo, ik speel nu al een paar jaar cs (vanaf Beta5).
En ik speelde altijd onder Win98, maar nu heb ik het 1 keer onder Win 2000 gespeeld en doet ie het niet meer goed onder Win98.
Maar hij is nog wel redelijk te spelen onder Win 2000.
Maar waaronder draait CS nou het allerbeste?
onder win98, win2000 of ME?

mzzl,
Lars

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Wildfire

Joy to the world!

Da's dus een vraag naar de systeemeisen van Half-Life. En dat draait het beste onder W95/98 want daarvoor is het immers gemaakt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat moet haast wel win98 zijn.. Me zal daar wel goed in de buurt liggen en 2000 zal wel wat achterlopen om de simpele reden dat 2k geen game-OS is ;)

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-10 12:29
Het hangt een beetje van je systeem af, als je ruim boven de systeemeisen zit, merk je nauwelijks verschil tussen 95/98 en NT5. (256Mb intern, is wel handig) Maar idd Win2k is geen game-OS, maar ik doe het lekker toch. :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Liever win2k waar spellen wat minder snel lopen dan win98 waar je om de 30 minuten opnieuw moet opstarten... win2k rules (en ook als spellen OS :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Win2k is steeds meer een game-os. Tegenwoordig draait alles met win2k en het meerendeel ook nog sneller. Alleen je moet je machinetje wel optimaliseren en veel rammetjes erin pompen. En zow duur is dat nou ook weer niet.. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:48

scim

Nani?

Alle games die ik speel.
CS, UT, Q3A krijg ik in win2k lockups, dit heb ik niet in win98. Ook als ik het in win2k install enz. gewoon lockups, echt helemaal vast, muziek in een loop, dus constant een stukje geluid (hetzelfde) stil beeld, ctrl alt del werkt niet etc. dus dan moet ik rebooten
In win98 heb ik dit probleem niet.

specs
128 meg
duron 800
asus a7v
ibm 30 gig
gforce 2 mx ddv (hercules)
sb live! 1024
realtek nic

Dit alles met win2k professional (engels) met SP 1 en dus nu ook dualboot win98, nodig omdat die lockups er dus zijn.

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 17:19 schreef Sorcerer@ het volgende:
Alle games die ik speel.
CS, UT, Q3A krijg ik in win2k lockups, dit heb ik niet in win98. Ook als ik het in win2k install enz. gewoon lockups, echt helemaal vast, muziek in een loop, dus constant een stukje geluid (hetzelfde) stil beeld, ctrl alt del werkt niet etc. dus dan moet ik rebooten
In win98 heb ik dit probleem niet.

specs
128 meg
duron 800
asus a7v
ibm 30 gig
gforce 2 mx ddv (hercules)
sb live! 1024
realtek nic

Dit alles met win2k professional (engels) met SP 1 en dus nu ook dualboot win98, nodig omdat die lockups er dus zijn.
Heb precies hetzelfde probleem als jou ! Heb er nu ongeveer al 2 jaar mee te campen. Vaak doen ze het wel na een format, maar in de loop der tijd gaat het vanazelf weer fout :(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Bij mij deed CS het veeeeel lekkerder onder Win2k dan Win9x.

Vloeiender, meer FPS, en minder hardeschijfgereutel.

Specs:

Celeron 333@416, AbitBH6, 128mb, Diamond Stealth III S540 32mb AGP.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij draait ie ook prima onder win2K (net zoals alle andere games die ik speel).
Ik denk dat je vooral moet letten op de driverondersteuning voor win2k van oa. je videokaart. Ik heb zelf een voodoo3 en daarvoor zijn perfecte win2k drivers.. alles gaat net zo snel onder 9x als 2K. Maar ik hoor ook wel es dat de win2K drivers voor veel kaarten nog erg brak (of beta-versies) zijn enzo..

• BenJoep
Het is een U@#&*(@ werk om win2k goed werkende te krijgen met sommige comps, maar hier loopt die toch rete stabiel, nog nooit is die gecrashed terwijl win9x dat vrij vaak deed.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op woensdag 21 maart 2001 19:27 schreef Genotix het volgende:
Het is een U@#&*(@ werk om win2k goed werkende te krijgen met sommige comps, maar hier loopt die toch rete stabiel, nog nooit is die gecrashed terwijl win9x dat vrij vaak deed.
Hehehehe, Geonetix komt achter het principe van Win2k :)

rick_h heeft gelijk, het is vornamelijk (om niet te zeggen alleen) je videokaart die maakt of CS al dan niet lekker draait onder Win2k. Heb je goeie drivers, heb je geluk, zo niet, kun je het beter bij Win9x houden, want dan heb je veel performance verlies.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• BenJoep
mmmm, voor via-chipsets zijn er een paar hotfixjes..

Dit is hoe je het beste win2k kan installeren met een VIA chipset.

1. win2k, in de installatie als je op F6 kan drukken op F5 drukken, je moet dan kiezen "Normal pc" = tegen irq conflicten.
2. Via drivers
3. Drivers (niet nvidia drivers)
4. SF1 of beta SF2 (zou ik niet doen)
5. DirectX 8
6. Nvidia drivers
7. Via agp hotfix
8. largePageMinimum.reg
9. nvmax
10. refreshproggie

Verwijderd

Vind hem zowel onder 2K als onder 98 lekker draaien!
Pagina: 1