Toon posts:

Bron van Google kwartaalcijfers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers-redactie, van welke bron is deze uitspraak over de kwartaalcijfers van Google afkomstig? Veel dank voor het antwoord.

"Volgens Google is het aantal zoekopdrachten die vanaf een mobiel apparaat worden uitgevoerd, in de afgelopen jaren vervijfvoudigd, waarbij het leeuwendeel vanaf een Android-apparaat kwam. Op jaarbasis zou het bedrijf hiermee mikken op een omzet van een miljard dollar."

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Daar had inderdaad wel een linkje bij gekund. De bron is de conference call van Google met analisten. De audio is te beluisteren via YouTube: Q3 2011 Earnings Call. Een transcript is te vinden op http://seekingalpha.com/a...-earnings-call-transcript.

Ik zie trouwens dat ik nog een inhoudelijke fout heb gemaakt in dit artikel ook op dit gebied. Uit de opmerkingen is af te leiden dat Google vorig jaar een miljard dollar omzette met Mobile en dat ze nu afstevenen op 2,5 miljard - ik heb dat zojuist aangepast.

"We're also seeing a huge positive revenue impact from Mobile, which has grown 2.5x in the last 12 months to a run rate of over $2.5 billion. "