Toon posts:

ASUS M4A78T-E in combinatie phenom 2 x4 940 black edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers

ik had een vraagje over dit moederbord ASUS M4A78T-E
gaat mijn am2+ amd phenom II x4 940 Black editon processor daar op passen?

volgens deze site wel maar het is allemaal wat tegenstrijdig
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813131366

graag uw mening hierover (aangezien dit een ddr3 moederbord is)

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-02 04:02
Het moederboard is zo te zien een AM3 moederboard, de Phenom 2 processor is een AM3 processor hij is backwards compatable naar AM2+ dus dat past gewoon. De phenom komt ook beter tot zijn recht met DDR3

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor het snelle antwoord
mijn processor is am2+ en niet am3 maar bij de product info van de site staat het volgende:

The ASUS M4A78T-E supports the latest-generation AMD Socket AM3 processors including the AMD Phenom II X3 and AMD Phenom II X4 processor, as well as AM2 and AM2+ processors including the AMD Phenom, AMD Athlon and AMD Sempron series.

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-02 04:02
Het verschil tussen AM2+ en AM3 is dan gewoon de geheugen controller en AM3daar kunnen hexacore processors, op ik weet niet of dat ook met AM2+ kan. Maar het is in ieder geval gewoon goed te combineren die processor met dat moederboard.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb eens een vroege revisie 940 BE verkocht aan een tweaker met een Lanparty (type?) moederbord en dat werkte raar genoeg niet. Op mijn eigen moederbord Foxconn A79A-S, wilde de CPU ook absoluut niet werken. Terwijl het op mijn wat oudere EPOX am2+ moederbordje wel werkte. Heb toen maar een 1090T aangeschaft en toen werkte mijn systeem weer.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.