Schermprobleemke

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste mensen, ik ben redelijk ervaren in pc's, vooral laptops. Nu heb ik voor het eerst een samengestelde desktop gekocht en die wou ik aansluiten op mijn lcd-tv. Ik ging dit doen via de Hdmi-kabel, maar dit is gefaald (zolang ik me niet vergis is dit toch niet nodig voor om te keren, voor nog eens te testen?). Of moet ik nog een vga kabel aansluiten? Met vriendelijke groet, Roderick

(videokaart asus Nvidia gtx560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Dit is gefaald? Wat precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm geeft aan dat hij het aan het installeren is en erna komt er gewoon op "geen signaal"... terwijl je de computer zelf hoort draaien en de aan knop zijn lampje brand.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Een HDMI-kabel vervangt in principe de VGA-kabel, ook kun je de kabel in beide richtingen aansluiten, dit maakt niets uit. Ik zou eerlijk gezegd niet kunnen bedenken waarom het niet zou werken. Het kan aan je GPU (drivers?), de kabel (draadbreuk?) en de tv zelf kunnen liggen. Probeer eens een ander hdmi gat, en wees er zeker van dat hij er goed in zit.

Als het de eerste keer is dat je hem aanzet zou ik er toch nog even een gewoon schermpje aanhangen...

[ Voor 12% gewijzigd door NinjaTuna op 14-10-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hi zerof,

we hebben wel wat meer info van je nodig hoor. Wat doe je exact, wat voor meldingen of effecten krijg je, wat heb je al geprobeerd zelf op te lossen, wat heb je al gezoch, etc.... Op deze manier is je topic start echt te mager om serieus te kunnen helpen.
Lees ook: Het algemeen beleid #quickstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
En wat Ed_L zegt inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik doe:
HDMI stevig in mijne televisie steken
HDMI stevig in mijne desktop steken
Op de HDMI-kanaal van mijne televisie instellen op ''pc''
En een gewoon scherm kan ik niet aansluiten, dat kost 100 tot 200 euro, en neemt plaats in beslag, en we hebben deze tv speciaal gehouden voor een grote pc scherm te hebben, zonder dat we een tweede in de weg hebben waar we nergens iets mee kunnen doen, of een extra kost te maken, tis niet dat we uberrijke mensen zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enja, hoe kan ik drivers installeren als ik geen scherm heb?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Model televisie?
Wat zegt je display driver?
Wat heb je al gevonden op het www?
En waarom gebruik je de edit-knop niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 14-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zet hem eens niet op PC maar ga alle ingangssignalen af. Want vaak is de PC aansluiting een DVI aansluiting. Aangezien je hier een HDMI aansluiting gebruikt zou hij ook onder DVD speler kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Het komt er dus kennelijk op neer dat je nog geen werkende pc hebt. Ik denk niet dat je een uberrijk mens bent, maar dat je nog wel ergens een schermpje hebt staan. Je zult dus ook je display driver niet kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En anders wordt het een schermpje lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het www kom je alleen maar onzin tegen, dit had ik als laatste optie overwogen voor hier iets te posten.

Mijn type tv, LG 22 LH 2000 en is van 10-02-2010 gekocht.
Beste heilige kaas, dit heb ik al gedaan en is mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dus je hebt alleen die tv, geen ander scherm? Moet je niet gewoon in je OS (Windows neem ik aan?) kiezen voor de HDMI uitgang? Heb je al eens geprobeerd de pc opnieuw op te starten met de kabel in je tv en pc terwijl de tv op het goede kanaal staat?
Als je tijdelijk een scherm van iemand kan lenen zou dat wel handig zijn.. En installeer dan voor de zekerheid teamviewer, vnc, of zet remote desktop aan. Wel zo, dat ze automatische starten, dan kan je altijd nog op je pc, ook zonder scherm, vanaf een andere pc of laptop in je eigen netwerk. Via internet kan natuurlijk ook, maar dan moet je een port forwarden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Volgens mij is er geen sprake van "een Windows" op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
-O- .... dan is de enige optie, naast een leenmonitor, denk ik, om de bij de videokaart meegeleverde DVI 2 DSUB adapter op de kaart aan te sluiten, en de tv via een VGA kabel aan te sluiten. Ik gok dat ie dan wel beeld krijgt van bv BIOS, POST.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me dan maar best een vga aankopen (lap, weeral een nutteloze kost, maar goedkoper dan een scherm aan te kopen). Zoals ninjatune zegt, ik heb gene windows op het moment, ook geen bios en post. dus ik kan momenteel niets installeren van programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Het lenen van een scherm en dan vooral nog een kabel moet toch niet zo'n probleem zijn? Ik denk dat zelfs de lokale elektrowinkel je er nog wel eentje wil lenen...

Anders, veel hoeft het niet te kosten en nutteloos is het nooit.

offtopic:
sowieso dat ik die pizza ga bakken btw :o

[ Voor 17% gewijzigd door NinjaTuna op 14-10-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is hier belgie, als je bij de ''lokale elektrowinkel'' een scherm wilt lenen zal dat niet snel lukken hoor, eerder kopen. Ook kabel niet, dat heb ik echt nog nooit gehoord zelfs. Van personen lenen lukt nu ook eenmaal niet, omdat ik er nu eenmaal niet veel ken, moest het zo simpel zijn deed ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Je zou even bij de buren aan kunnen kloppen of ze zo aardig zijn een schermpje te lenen. Of de computer meenemen naar de buren/kennis/winkel en daar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat het met een VGA-kabel werkt is ook maar een gok van mijn kant hoor, dat lijkt me logisch, omdat dat een stuk meer "low-level" is dan een HDMI of DVI verbinding. Als je er echt geen geld aan wil uitgeven dan ga je toch ff met je desktop langs bij een vriend of zo? Installeer daar Windows, zet er een remote desktop oplossing op die zonder scherm te benaderen is, en ga thuis verder prutsen. Of heb je ook niet een laptop of smartphone om met die pc te verbinden?

offtopic:
Pizza? die in mijn sig? Die is zoooooo lekker :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Wat Kaas en Maximus zeggen idd. VGA werkt hoe dan ook, ook DVI zou naar mijn idee (+ervaring met gt220 en hd6950) geen problemen moeten opleveren, maargoed.

offtopic:
Ja zeker wel die van jou :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op desktop heb ik windows 7 laten installeren door de winkel, dus daarvoor bij een vriend( niet dat ik er veel heb, zekers geen die meer weten van pc's dan ik eigenlijk) gaan is totaal nutteloos zelfs...... en de enige gebuur die ik vertrouw, heeft een laptop, dusja, tis niet precies dat ik met mijn verse desktop heel mijn stad ga rondlopen voor even te proberen hoor, dan kan hij pas kapot geraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Kijk, wij bieden jou de oplossingen. Dat is alles wat we kunnen doen en ik denk dat we ze nu allemaal wel zo'n beetje hebben gehad.

Succes ermee
Pagina: 1