Toon posts:

Overclocking tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik weet niet of er al een dergelijk topic over dit onderwerp is maar anders hoor ik het wel. Ik ben me
aan het verdiepen in het overklokken en nu kom ik 2 bekende/grote programma's tegen om de temperatuur
van mijn CPU te meten. Graag wil ik van jullie weten, waar jullie voorkeur naar uit gaat. Het mag natuurlijk ook een ander programma zijn.
Ze luiden als volgt:
Core temp en Real temp.

In verscheidende youtube filmpjes heb ik ze voorbij zien komen. Zou wel mooi zijn als achteraf
blijkt dat het hetzelfde programma is! :D

Ik hoor het wel =)

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
hoi,

we hebben daar een aantal overclock topics voor.
En als je een amd hebt adviseer ik gewoon overdrive. Die temps zijn nauwkeurig.
Bij een intel weet ik het niet, maar waarom draai je ze niet beide

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:37:
Graag wil ik van jullie weten, waar jullie voorkeur naar uit gaat. Het mag natuurlijk ook een ander programma zijn.
Ze luiden als volgt:
Core temp en Real temp.
Kijk, in feite maakt het niet uit welke je neemt, behalve dat realtemp alleen voor intel processors werkt. Coretemp doet het voor alle processors. Maar ik vind dit niet echt een discussie waard :)

Verwijderd

Topicstarter
Drucchi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:48:
[...]

Kijk, in feite maakt het niet uit welke je neemt, behalve dat realtemp alleen voor intel processors werkt. Coretemp doet het voor alle processors. Maar ik vind dit niet echt een discussie waard :)
Ik had verwacht dat er een breder aanbod zou zijn. Maar bedankt voor de antwoorden ;)

• noudm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ikzelf gebruik altijd hw monitor:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
maar hier is een google search voor je :P
http://www.qooqle.nl/?q=cpu+temperatuur+meten

Noud