Toon posts:

Lage tonen tril gevallen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik alleens een zelfde soort post gedaan, maar geen enkele reactie gehad. Daarom probeer ik het nu nog maar eens een keer.

Heeft iemand ervaring met die dingen die aan de hand van de lage tonen in muziek helemaal gaan trillen? Bij de Conrad werden ze eerst verkocht onder de naam Bass Pump en nu onder de naam Body Shaker (ander ding, zie ook www.conrad.nl). Ze geven als voorbeeld dat je die dingen onder je stoel of aan de bodem van je auto vast maakt om de bass te voelen. Kent iemand deze dingen? Heeft iemand er ervaring mee? Is het wat? Opzich lijken ze mij wel grappig...

Verwijderd

Heb zo een ding besteld en weet echnie waar ik em gelaten heb,.. mot em noges onder mn bank schroeven..
Leuk bij een film.
Doet idd nix anders dan trillen,.. en tjah..das ook het enige wat ie doet
Voor nog geen geeltje vinnik em best leuk

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat geval zien als een soort vervanging van een subwoofer?

Stel dat ik dat ding toevoeg in een gewoon, redelijk goed setje in me auto, voegt het dan wat toe?

Verwijderd

Enkel trillingen..
Kortom hij geeft haast geen geluid.
Als je bass wil horen moet je echt een subwoofer kopen

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 11:29
Ik heb ook zo'n soort ding, maar dan zijn er drie van die dingen verwerkt in een rugkussen die is aangesloten op mijn headphone out van me versterker

Ik vind t een heel prettig ding, vooral omdat je ook het volume kan regelen (bij die van mij dan, ik denk niet dat dat bij aparte dingen t geval is)

Voor films heeft t absoluut meerwaarde (vooral indrukwekkend bij een scene van de matrix waarin een helicopter langzaam naar beneden valt, dan voel je die wiekslagen door je hele lichaam)

Ook bij spelletjes is t zeer behulpzaam
voorbeeldje: Ik speel erg graag halflife en ik heb twee versterkers (front en rear) met daaraan natuurlijk boxen......als ik dat trilgeval op de rear versterker aansluit voel ik t als er iemand achter me is, waardoor ik veel sneller kan reageren, want voetstappen worden meestal overstemt door andere geluiden, maar je voelt ze uitstekend)

voor muziek is t niet echt aan te raden, vooral als je nogwat anders aan t doen bent

conclusie: ik vind t een prettig ding

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 12:25 schreef Dericteur het volgende:
...
...
voor muziek is t niet echt aan te raden, vooral als je nogwat anders aan t doen bent

conclusie: ik vind t een prettig ding
Als je auto rijdt, valt dat onder iets anders doen? :)

Het lijkt mij eigenlijk wel een stoer ding, maar voor muziek nix?? (Ik zat er naar te kijken voor in me car stereo). Geen aanrader voor in me auto?? meer voor bij me TV/PC??

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 11:29
ja nu heb ik geen auto, maar ik denk wel dat t afleidt van dingen zoals goed opletten in t verkeer

persoonlijk lijkt me me geen pretje in de auto, ik zou t meer zien als uitbreiding van je "thuis entertainment system" (qua muziek, video etc dan he ;) )

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik ken die dingen, althans, ik ken magnetisch systeem voor in de auto. Dat bevestig je ergens op het frame van je auto en dan icm eem subwoofer heb je megabass want je voelt hem heel erg goed. Alleen is het erg slecht voor de trommelvliezen . . .

8-)

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 14:42 schreef dutchrups het volgende:
Ik ken die dingen, althans, ik ken magnetisch systeem voor in de auto. Dat bevestig je ergens op het frame van je auto en dan icm eem subwoofer heb je megabass want je voelt hem heel erg goed. Alleen is het erg slecht voor de trommelvliezen . . .

8-)
En erg slecht voor je auto... Na een half jaar is de boel helemaal uit elkaar getrild door metaalmoeheid :(

Verwijderd

Ok, allemaal leuk en aardig. Maar de grote vraag: Is het leuk om de bas niet alleen te horen, maar ook te voelen bij muziek???

Verwijderd

Als ik mijn normale sub een beetje opendraai krijg ik vanzelf dat lekkere bassgevoel door mijn hele lichaam, heb ik niet zo'n pomp voor nodig. :)
T lijkt me wel handig als aanvulling op een headphone, daarmee mis je namelijk die trillingen op je lichaam.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 21 maart 2001 23:58 schreef MarkVM het volgende:
Ok, allemaal leuk en aardig. Maar de grote vraag: Is het leuk om de bas niet alleen te horen, maar ook te voelen bij muziek???
dat is aan jezelf. Als je van het laag van het type "zoveel en zo hard en zo voelbaar mogelijk" houdt, dan wel. Heb je het bij muziek meer op "lekker strak, gecontroleerd, droog goed klinkend laag", dan zou ik het zeker niet gebruiken. Ikzelf zou er geen waarde aan hechten. ALleen bij DVD lijkt het me wel erg grappig, want dan is een flinke sloot sublaag (voelbaar) lekker :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Stage Shaker noemen ze dat. Da's ideaal voor in een auto bijvoorbeeld. Dan mis je alleen dat "stoere" hoem geluid buiten de auto (wat altijd harder is).

Maar de Stage-Shaker is eigenlijk van Peavy,... inmiddels zijn er meerdere merken, de goeie zijn alleen erg duur.
Pagina: 1