Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma's om je pc op te frissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mannen,

Tijdens het surfen op internet kwam ik het programma uniblue tegen. Het belooft je pc weer sneller te maken als je hem een tijdje hebt gebruikt, door opgestapelde 'gebroken' bestanden te verwijderen o.i.d. en alles weer juist op een rijtje te zetten. Van dit soort programma's heb ik al wel eens eerder gehoord die deels defragmenten of her en der onnodige bestanden verwijderen.

Gebruikt iemand hier een dergelijk programma? De eenvoudige schoonmaakfunctie van CCleaner gebruik ik overigens wél. :)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:39
Helemaal geen enkele programma. Zulke programma's maken vaak meer stuk dan je lief is. Wil je je pc weer sneller maken en zit je pc vol met troep? Doe dan gewoon een fresh install.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 17:14
GioStyle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:03:
Helemaal geen enkele programma. Zulke programma's maken vaak meer stuk dan je lief is. Wil je je pc weer sneller maken en zit je pc vol met troep? Doe dan gewoon een fresh install.
Met.

CCleaner is goed om tijdelijke bestanden op te ruimen, maar ik denk dat je niet echt verschil merkt in performance als je dit gedraaid hebt.

Van de registry cleaners die je wel eens op internet tegenkomt, moet je sowieso afblijven. Daar maak je heel snel je systeem mee kapot! (De registry cleaner in CCleaner kan overigens geen kwijt sinds deze alleen maar cache items verwijderd)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54
Gewoon een SSD aanschaffen, dan maakt fragmentatie geen hol meer uit. :)

Voor de rest goed kijken wat voor processen er allemaal lopen en onnodige opstart items uitschakelen.

Mijn YouTube Channel

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Eens met bovenstaande

Start -> uitvoeren -> msconfig en bij "opstarten" overbodige meuk uitvinken.

Voor de rest af en toe je bureaublad en documentzooi opruimen. En daarnaast een SSD kopen.
Sneller en eenvoudiger krijg je het niet.

SSD is wel de ULTIEME performance boost trouwens!

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

CCleaner kan wel enigszins performance leveren. Net als een tool als Spacemonger gebruiken om te analyseren waar je veel ruimte op je harddisk hebt, die misschien onnodig daar staat opgeslagen.

Verder een goede virusscan zodat je geen bestanden hebt die je PC extra traag maken.

Dit is echter wel minimaal, de winst zal vrijwel nooit erg te merken zijn. Betere hardware kopen is een veel beter idee als je écht snelheid wilt hebben.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Buiten de oude vertrouwde Ccleaner (+ eventueel Defraggler) en de defragmentatietool van Windows zou ik maar niet te veel vertrouwen op deze 'magische producten' :) Een herinstallatie van Windows kan natuurlijk ook wat verschil maken. Verder kan je zoals NEFoRcE al zei wat programma's uitschakelen die automatisch starten bij het laden van Windows.. :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54
Wat ook heel erg van belang is is dat je heel goed oplet tijdens installaties van programma's. Wat je nog wel eens wilt zien is iets in deze trend:

[v] "I accept the bla bla bla terms and I want to install the bla bla toolbar"
[v] "Make bla bla bla my search engine"
[v] "Install free bla bla bla"
[v] "Create a startup entry"

Als je van alle programma's die je installeert alles automatisch doet, en niets custom, dan eindigt je computer vol met rotzooi, waarvan ie uiteindelijk super traag kan worden. Let dus op bij installaties, vink deze opties gewoon uit.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1