[ESX 5 op Workstation 8]Geen 64-bit support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil graag mijn backups van mijn VMWare ESX 5 machine testen. ESX5 is op deze machine (HP DL180 met Xeon E5620) 'bare metal' geinstalleerd.

De backups van de VMs wil ik graag testen op een andere ESX test machine. Deze test machine is een HP Desktop met een Intel i5 2400 CPU. Op deze desktop staat W7 Professional. De ESX test machine draait weer onder VMWare Workstation 7.1. Als ik de backups probeer te draaien op de ESX test machine binnen Workstation 7.1 krijg ik de melding 'no 64-bit support'. Alle andere VMs binnen Workstation 7.1 hebben hier geen last van.

Ik heb al gekeken op de site van VMWare (vmware.com/info?id=152), maar volgens dit artikel moet ik wel 64 bit support hebben. Ik denk dat het probleem is dat ik 'dubbel' virtualiseer.
Ik hoop het niet, maar ik denk dat de oplossing is om ESX 'bare metal' op de desktop te installeren. Als het niet anders kan OK, maar ideaal is anders ;)

Iemand die mij uit kan uitleggen wat het probleem is en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
*schopje*

Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou VT-x moeten hebben, iets dat zeer waarschijnlijk vereist is voor wat je wilt. Maar staat het ook aan? Check dat in je BIOS en de VM settings. Je geeft erg weinig info over je omgeving, alleen een CPU, geen settings, geen andere dingen die je hebt geprobeerd (anders dan een link naar de vmware site).

Minuutje zoeken op Google levert mij al dit op, geld wel voor VMware WS 8, en dat is wellicht ook al je probleem:
http://communities.vmware.com/docs/DOC-8970

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 18:05

Thapous

Nee toch niet.

Hero Of Time schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:29:
Je zou VT-x moeten hebben, iets dat zeer waarschijnlijk vereist is voor wat je wilt. Maar staat het ook aan? Check dat in je BIOS en de VM settings.
Ik kan dit bevestigen. Heb hetzelfde eens gehad. In de BIOS bovenstaande optie aanzetten en dan zou het moeten werken.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens Intel ARK heeft de CPU iig VT-x support: http://ark.intel.com/prod...r-%286M-Cache-3_10-GHz%29

Dat je 'dubbel' virtualiseert zou niets uit mogen maken, je kunt eventueel altijd nog de (gratis) standalone converter gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Hero Of Time schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:29:
Minuutje zoeken op Google levert mij al dit op, geld wel voor VMware WS 8, en dat is wellicht ook al je probleem:
http://communities.vmware.com/docs/DOC-8970
Dit lijkt inderdaad mijn probleem te zijn. Op Workstation 8 kan ik VT-x aanzetten en dan werkt het.

Op het werk draai ik echter Workstation 7. Weet iemand of ik dit trucje ook op Workstation 7 kan uithalen? Ik heb wel geprobeerd om het vinkje 'VMWare kernel paravirtualization' aan te zetten, maar dat werkt niet.
Of is de enige oplossing; upgraden naar Workstation 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 12:59
Je moet er ook NPT voor hebben. Is dat aanwezig? (Nested Pages Tables)

Dat was AMD, onder Intel heet dit: EPT (Extended Page Tables)

[ Voor 31% gewijzigd door Joseph op 16-10-2011 22:58 ]

Pagina: 1