Access point sniffen met hub

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
Ik sla volgens mij ergens finaal de plank mis of er klopt gewoon echt iets niet. Het volgende:

Ik ben voor een project bezig om de data van een telefoon te capturen. Daarom heb ik deze telefoon via een wireless access point verbonden met een hub. Die hub is op zijn beurt weer verbonden met een laptop met Wireshark en een router die aan het internet hangt.

Nu zie ik uiteraard vanalles voorbij komen op die laptop en zo ook de data naar de telefoon toe. Echter, alles wat de telefoon verzend zie ik niet terwijl ik in de veronderstelling was dat alles wat op de hub aan komt over alle poorten weer naar buiten gaat. Heeft iemand een idee waarom ik de data die de telefoon naar het internet verstuurd niet zichtbaar is op mijn laptop?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oOiWh7yekszEA2kBZVXf5h7X/full.jpg

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ben je zeker dat het een hub is & geen switch?
(ik vraag het maar omdat ik de laatste jaren al geen hubs meer heb zien passeren)

[ Voor 47% gewijzigd door roeleboel op 14-10-2011 16:45 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:16
Is het niet makkelijker om gewoon de wireless pakjes te capturen, als je toch al een laptop hebt?

• The Realone
roeleboel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:44:
Ben je zeker dat het een hub is & geen switch?
(ik vraag het maar omdat ik de laatste jaren al geen hubs meer heb zien passeren)
Een Linksys EFAH05W gaat het om. Daarbij zie ik dus wel packets gericht aan de telefoon voorbij komen vanuit het internet dus die worden wel gewoon door de hub over alle poorten verzonden.
Drucchi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:47:
Is het niet makkelijker om gewoon de wireless pakjes te capturen, als je toch al een laptop hebt?
Zou kunnen als die wireless kaart de ondersteuning daar voor had. Nou is het niet zo'n probleem om er daar één voor aan te schaffen maar dit zou toch ook gewoon moeten werken dacht ik.

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:16
Het zou inderdaad al moeten werken... Heb je in wireshark geen filters ingesteld? Als je namelijk wel (voor de telefoon gezien) inbount packets kunt zien, zou je vrij makkelijk ook de outbounds moeten kunnen zien.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet van je laptop een AP maken voor je telefoon en dan via de LAN poort netwerk (=internet) aansluiten? Dan moet de data fysiek door de laptop heen en lijkt het me gemakkelijker om de data te onderscheppen.

• The Realone
Drucchi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:03:
Het zou inderdaad al moeten werken... Heb je in wireshark geen filters ingesteld? Als je namelijk wel (voor de telefoon gezien) inbount packets kunt zien, zou je vrij makkelijk ook de outbounds moeten kunnen zien.
Nee de filters heb ik alweer verwijderd. Ik begrijp er dus ook weinig van.
Bartjezz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:11:
Kun je niet van je laptop een AP maken voor je telefoon en dan via de LAN poort netwerk (=internet) aansluiten? Dan moet de data fysiek door de laptop heen en lijkt het me gemakkelijker om de data te onderscheppen.
Zelfde verhaal als het wireless capturen, m'n WLAN kaart heeft daar geen ondersteuning voor. Wellicht toch een andere aanschaffen. Wel zou ik toch graag de oorzaak van dit probleem weten, al is het maar uit interesse.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als dit topic puur over het op hand zijnde probleem blijft gaan zie ik geen er geen probleem in om het topic open te houden. Het wordt geen "hoe capture ik het WiFi signaal van de buren" topic :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is het wellicht een 10/100 hub en zitten je laptop en de AP verschillend verbonden? dwz, de ene 10mbps en de ander 100mbps?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:33
Ik kwam deze link tegen op het internet: http://wiki.wireshark.org/HubReference
Hier hebben ze het over 'Fake Hubs'. Deze zijn dus gewoon een switch.

De EFAH05W staat daar een aantal keer vermeld. Alleen de grijze EFAH05W is dus een echte hub.

Heb je deze?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

donny007

Try the Nether!

Heb je niet toevallig je laptop (of een ander apparaat) aan de Uplink poort geknoopt?

[ Voor 23% gewijzigd door donny007 op 17-10-2011 10:28 ]

/dev/null

• The Realone
Equator schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:10:
Als dit topic puur over het op hand zijnde probleem blijft gaan zie ik geen er geen probleem in om het topic open te houden. Het wordt geen "hoe capture ik het WiFi signaal van de buren" topic :)
Die opmerking snap ik niet helemaal. Het heeft daar echt totaal niks mee te maken. Hoe kom je er bij?
Rayzilt schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:38:
Ik kwam deze link tegen op het internet: http://wiki.wireshark.org/HubReference
Hier hebben ze het over 'Fake Hubs'. Deze zijn dus gewoon een switch.

De EFAH05W staat daar een aantal keer vermeld. Alleen de grijze EFAH05W is dus een echte hub.

Heb je deze?
Nee die heb ik niet. Ik heb de v3 en een blauw met zwarte behuizing. Hoewel die niet op de lijst staat kan ik er eigenlijk wel vanuit gaan dat het om een fake-hub gaat dan. :(
donny007 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Heb je niet toevallig je laptop (of een ander apparaat) aan de Uplink poort geknoopt met een straight kabel?
Nope, maar dat zou ook niet echt uit mogen maken.

• The Realone
Update!

Linksys ding aan de kant gegooit en de zolder op gedoken. Daar vond ik een oude Cisco 1924 switch (10Mbps ding uit 2000 zonder IOS) waar je warempel een SPAN poort op kan configureren. Werkt nu als een zonnetje!

Bedankt voor de reacties in ieder geval en Rayzilt in het bijzonder. :)
Pagina: 1