Toon posts:

Disco speakers voor thuisgebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil een versterker en 2 speakers kopen voor een budget van ongeveer 1500 piek. En ja ik weet het: zelf luisteren is het beste, ga ik ook zeker doen.

Het setje ga ik aan mijn PC hangen en het zal dus vooral mp3's gaan afspelen. Daarom is de kwaliteit van de speakers niet zo heel belangrijk.. Wat ik belangrijker vind dat de bass lekker ramt en het setje flink hard kan... Daarom zat ik te denken aan een setje goedkope PA speakers, bijvoorbeeld de Warfedale EVP 15, die te koop is voor 475,- p/s.

Doe ik er goed aan om dit soort speakers te kopen, of is het weggegooid geld?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Jag

PA speakers heb je net zoals HiFi speakers in alle geuren en kleuren. Je hebt er dus ook ontzettende rotzooi tussen zitten. De nieuwe speakers van Wharfedale heb ik nog niet gehoord, maar ik verwacht er niet veel van. Als ik jou was zou ik kijken voor 2e hands speakers. Ook voor PA staan er links in de FAQ (zie signature).
Edit: je kan trouwens als je die Wharfedale's koopt nog uitbreiden met die sub.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok.. Maar de kwestie is vooral of het in mijn situatie verstandig is om aan disco speakers te denken.
Ik hoor trouwens dat ik voor een laag budget het beste kan kijken naar tweedehands spul van:

- JBL
- EV
- Nexo
- SA
- Community

Nog meningen hier over?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Jag

Mocht je voor PA gaan, dan is 2e hands zeker een optie. Maar voor 1500,- zal je meestal zelfbouw dingen krijgen. Zeker geen mooie speakers van ElectroVoice. Maar kijk eens op Heuff's site. Daar hebben ze een hele uitgebreide vraag en aanbod. En G&L heeft iig een mooie site met vaak foto's van hun occassions.

Maar op de vraag of je PA moet gaan kan ik niet zomaar antwoord geven. Zoals je zelf zult merken, zal je niet veel vinden voor het geld dat jij hebt. Terwijl je voor 500,- een behoorlijk goede HiFi speaker hebt. Alleen zijn die weer niet in staat om oorverdovende geluidsniveaus te veoorzaken (ik vind persoonlijk 100 dBspl wel genoeg, en dat lukt wel met HiFi speakers).

Jag