Aghanim schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:58:
[...]
Ik neem aan dat je voor het gemak de comments etc. maar niet gelezen hebt bij die benchmark. Dan had je namelijk ook gelezen dat bijvoorbeeld mijn toestel (Desire HD) 40% hoger scoorde dan de iPhone 4 en de SGS2 en dus dicht bij de 4S komt. En dat voor een toestel van meer dan een jaar oud. Oftewel, die benchmarks kloppen niet.
De iPhone 4 waar je de Desire HD mee vergelijkt is anders ook ondertussen alweer 16 maanden oud, de specs van de Desire HD liegen er ook niet om, waarom zouden deze benchmarks dan niet kloppen? Het zijn vooral benchmarks die browser performance testen, meer niet, deze resultaten zouden best weleens kunnen kloppen.
Vervolgens doe ik met die DHD 2 dagen op 1 batterij, terwijl ik dat op mijn iPhone bij lange na niet red. Welke apps vind jij bedroevend op Android? Ik vind namelijk Whatsapp, Facebook, LinkedIn, Nu.nl, Dumpert, NOS, TVgids etc. identiek aan de iPhone versie.
Over de batterijduur kan ik niks zeggen, ligt er natuurlijk maar net aan hoe je hem gebruikt. Op mijn 3GS haal ik inderdaad 1 dag, maar ik gebruik hem dan ook veel. Vele apps zullen inderdaad gewoon identiek zijn, maar van wat ik lees en hoor zitten er ook veel waardeloze apps bij de Android Market. Waarschijnlijk meer dan bij de Appstore in verhouding, maar dit komt natuurlijk doordat Apple deze helemaal onder controle heeft, heeft zijn voordelen én nadelen.
Dan nog de bedroevende looks van de iPhone. Na 2 jaar iPhone wil je wel eens wat anders dan een zwart scherm met icoontjes. Dat was bij invoering van de iPhone hip, maar tegenwoordig is dat erg achterhaald. Mensen willen via zo min mogelijk handelingen hun informatie hebben, iets waar de Android widgets een handige uitvinding voor zijn.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik vind het huidige iPhone model nog steeds erg strak en vooral degelijk, veel behuizingen komen niet in de buurt van de kwaliteit van de huidige iPhone behuizing. Ik vind zelf het "zwarte" scherm(wat natuurlijk al lang niet meer is omdat je gewoon je eigen achtergrond kan gebruiken,) nog steeds erg prettig werken, maar dat is de keuze die je maakt door voor IOS te kiezen.
Het is niet voor niks dat iOS5 een kopie is van Android met de iCloud, Over the air updates en Notifications. Daarnaast heb je met Android geen kabel nodig als je iets van je PC wilt kopieren (en ja, dat kan bij Android wel) want je gebruikt gewoon de FTP-server of je card reader.
Notifications is inderdaad een regelrechte kopie. Andersom kan over veel dingen hetzelfde gezegt worden. Het 2e, tja, toch ook persoonlijk voor mij. Ik vind het fijn dat iTunes mijn bibliotheek bijhoudt, zelfde geld voor mijn foto's in iPhoto. Ondertussen inderdaad ook over the air mogelijk, had van mij ook eerder gemogen. Nadeel van programma's die je muziek en/of foto's bijhouden is dat simpelweg muziek en/of foto's in de juiste map slepen hierdoor niet meer gaat. Verder, als ik documenten snel op mijn iPhone wil hebben, sleep ik dat gewoon mooi in mijn dropbox folder, nog eens vele malen makkelijker dan FTP

.
Tevens is het erg fijn om op een scherm met fatsoenlijke grootte te kunnen internetten en daarbij ook flash af te spelen omdat jij dat wilt, en niet omdat Apple dat niet wil hebben. Ook is het fijn dat als je even snel je wifi, 3G, bluetooth, brightness etc. wilt aan- of uitzetten dat je niet 22 menu's door hoeft. Dat kan in Android via de notification bar.
Het 3.5" scherm mag dan wel wat kleiner zijn, het Retina scherm hoort nog steeds bij de beste schermen beschikbaar. Om een 3.5" geen fatsoenlijke grote te noemen is wat overdreven. Het makkelijk aan en uitzetten van je wifi/bleutooth mis ik nog steeds van toen ik nog een jailbreak had waarin dat wel mogelijk was. 22 menu's is wat overdreven, maar ik snap je punt.
Laatste puntje: de Android toptoestellen zijn bij een 1jarig abonnement goedkoper dan de iPhone 4s kost bij hetzelfde abonnement voor 2 jaar.
Je wordt wel wat droevig van de prijzen ja

.
Ik heb 2 jaar lang een 3GS gehad en ben hier heel tevreden over, maar sinds ik een aantal weken over ben op Android zie ik pas wat ik al die tijd heb gemist.
Dus onderbouw je onzinposts met argumenten svp

Alsjeblieft

.
Ik weet dat we waarschijnlijk op deze manier nog wel het een en ander heen en weer kunnen gooien maargoed, met sommige dingen ben ik het met je eens, met andere dingen vind ik dat je het wel erg overdreven neerzet.
@Hieronder, hehe tja, kwestie van het 1x fout schrijven en het daarna kopieren
[
Voor 6% gewijzigd door
wesleytjuh op 16-10-2011 23:15
]