Toon posts:

iPhone 4 vs Samsung Galaxy S2 apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nog tussen de iphone 4 en de samsung galaxy s 2.
Ik zie op itunes dat er verschrikkelijk veel apps zijn voor de iphone, en ook heel
veel apps die bijna onmisbaar zijn voor op je iphone.
Ik vraag mij af, hoe zit dit met apps die je kan gebruiken voor op de samsung galaxy s2.
Zijn er ook zoveel goede apps voor de samsung.
Games vind ik niet zo belangrijk.
Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 09:14
denk dat je beter even op

https://market.android.com/?hl=nl

kan kijken. dit is de store voor android telefoons. Wij kunnen lastig bepalen wat jij nou belangerijk vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:51
Bijna alle (bekende) apps voor iOS zijn tegenwoordig ook beschikbaar voor Android hoewel iOS wel wat exclusieve apps zal hebben heeft Android dat net zo goed.

Qua keuze tussen deze 2 toestellen zou je zelf moeten kijken wat je liever hebt, ik zou voor een Galaxy S2 gaan aangezien deze nieuwer en sneller is met een groter scherm en Android is gewoon een erg fijn OS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 12:26
Allebei prima toestellen, het ligt er echt aan wat je allemaal wilt. Ik heb de Samsung GS2 omdat alles aanpasbaar is. Erg blij met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze beide gehad, eerst de S2 en nu de Iphone.

Ik ben teruggegaan naar de Iphone omdat ik het toch wat fijner vind werken. Het lijkt allemaal niet wat soepeler te gaan, ook zijn er gigantisch veel goede games die exclusief voor IOS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Beide super goede toestellen. Heb zelf een iPhone, mijn vriendin een GS2. Ik moet eerlijk zeggen dat deze enorm snel is.

Verder tja, qua bouwkwalitieit en luxe is een iPhone natuurlijk mooier. Ik moet eerlijk bekennen na 3 jaar iOS te hebben bediend het nu toch wel saai en minder adaptable aanvoeld t.o.v. Android. Aan de andere kant is het net weer even wat soepeler in gebruik en interface overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Je kan beter naar het OS kijken. Specs zijn niet zo interessant moet ik eerlijk zeggen...net alsof mensen een volledige server hebben op hun telefoon ofzo.

Nee kijk naar welk OS je wilt gaan en maak dan je keus! Mensen willen nu op telefoon tegenwoordig maar van alles zien. Dual Core hier Quad Core daar, zoveel mogelijk ram etc etc. Het probleem alleen is dat wij geen controlle hebben over het OS over het algemeen. Android vraagt over het algemeen gewoon meer power, vandaar al die belachelijke hardware wat er eigenlijk tegenwoordig wel niet in telefoons zit. Natuurlijk heel vet dat het kan en het is een mooie vooruit gang, maar wat doe je er als consument mee? niet veel. Dat is een reden waarom Apple het met redelijk high end hardware nog steeds wint van alle andere fabrikanten+Android.

Ze proberen zoveel mogelijk hardware in te proppen om een beetje in de buurt te komen van de snelheid+gebruikers ervaring van de iPhone en dat is iets wat mij stoort aan Android over het algemeen.

Anyway..dit is een beetje een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:24:
Ik twijfel nog tussen de iphone 4 en de samsung galaxy s 2.
Ik zie op itunes dat er verschrikkelijk veel apps zijn voor de iphone, en ook heel
veel apps die bijna onmisbaar zijn voor op je iphone.
Ik vraag mij af, hoe zit dit met apps die je kan gebruiken voor op de samsung galaxy s2.
Zijn er ook zoveel goede apps voor de samsung.
Games vind ik niet zo belangrijk.
Graag jullie mening.
Ik zou, als ik jou was, gewoon kijken welke apps ik wil gebruiken en op basis daarvan een besluit maken. Kijken dus welke marketplace voor jou de beste apps heeft, eventueel tegen de interessantste prijs.

EDIT: Welkom op GoT trouwens, ik zie dat je je vandaag hebt geregistreerd en dat dit je eerste post is! :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor zover,het is natuurlijk wat je zelf een goede app vind.
Ik heb gezien dat het aanbod voor beide groot is.
Misschien wanneer de iphone 4s uit komt,
dat er nog een leuke iphone 4 aanbieding komt.
Ik wacht ff met mijn keuze tot begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

:F :F :F
Tuurlijk bestaan er minstens even veel apps voor android. Wil je bang-for-the buck en tegelijk een phone die de iPhone verslaat op alle vlakken... Dan ga je dubbel en dik voor de sgs2

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zou zeker voor de Iphone gaan, maar dat ligt bij iedereen anders natuurlijk. Het heerlijke degelijke gevoel van de iphone zelf en natuurlijk de iOS, in combinatie met het fantastische design doet mij altijd voor apple kiezen eerlijk gezegd. Specs vergelijken daar doe ik sowieso niet aan, zolang het maar goed werkt ben ik tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
kassa10, het is natuurlijk een lastige keuze. Maar in dit geval mag je wel iets meer inzet tonen. Het forum heeft automatische regelafbreking, dus je hoeft
niet
na
elke
regel
op enter te drukken :P. Verder valt onder de eigen inzet ook wat vooronderzoek. Wat voor apps denk je veel te gebruiken etc. Probeer hierop te letten bij toekomstige topics. Als je wat meer inzet toont, krijg je namelijk ook weer handigere en betere tips.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:21:
:F :F :F
Tuurlijk bestaan er minstens even veel apps voor android. Wil je bang-for-the buck en tegelijk een phone die de iPhone verslaat op alle vlakken... Dan ga je dubbel en dik voor de sgs2
De telefoon die alle androids verslaat qua web browser performance & GPU is….jawel de iPhone 4s.

Tevens is de kwaliteit van de apps op android bedroevend - daarentegen kan je dan een live wallpaper + het batterijzuipende flash gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

De telefoon die alle androids verslaat qua web browser performance & GPU is….jawel de iPhone 4s.

Tevens is de kwaliteit van de apps op android bedroevend - daarentegen kan je dan een live wallpaper + het batterijzuipende flash gebruiken.
Vergeet niet alle bloatware die je er gratis bij krijgt.. Om over de CPU vretende skins als TouchWiz, Sense en MotoBlur nog maar niet te spreken...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
RobbieB schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:45:
Om over de CPU vretende skins als TouchWiz, Sense en MotoBlur nog maar niet te spreken...
TouchWiz vreet geheel geen CPU, dus geen idee waar jij het over hebt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Ik neem aan dat je voor het gemak de comments etc. maar niet gelezen hebt bij die benchmark. Dan had je namelijk ook gelezen dat bijvoorbeeld mijn toestel (Desire HD) 40% hoger scoorde dan de iPhone 4 en de SGS2 en dus dicht bij de 4S komt. En dat voor een toestel van meer dan een jaar oud. Oftewel, die benchmarks kloppen niet.

Vervolgens doe ik met die DHD 2 dagen op 1 batterij, terwijl ik dat op mijn iPhone bij lange na niet red. Welke apps vind jij bedroevend op Android? Ik vind namelijk Whatsapp, Facebook, LinkedIn, Nu.nl, Dumpert, NOS, TVgids etc. identiek aan de iPhone versie.

Dan nog de bedroevende looks van de iPhone. Na 2 jaar iPhone wil je wel eens wat anders dan een zwart scherm met icoontjes. Dat was bij invoering van de iPhone hip, maar tegenwoordig is dat erg achterhaald. Mensen willen via zo min mogelijk handelingen hun informatie hebben, iets waar de Android widgets een handige uitvinding voor zijn.

Het is niet voor niks dat iOS5 een kopie is van Android met de iCloud, Over the air updates en Notifications. Daarnaast heb je met Android geen kabel nodig als je iets van je PC wilt kopieren (en ja, dat kan bij Android wel) want je gebruikt gewoon de FTP-server of je card reader.

Tevens is het erg fijn om op een scherm met fatsoenlijke grootte te kunnen internetten en daarbij ook flash af te spelen omdat jij dat wilt, en niet omdat Apple dat niet wil hebben. Ook is het fijn dat als je even snel je wifi, 3G, bluetooth, brightness etc. wilt aan- of uitzetten dat je niet 22 menu's door hoeft. Dat kan in Android via de notification bar.

Laatste puntje: de Android toptoestellen zijn bij een 1jarig abonnement goedkoper dan de iPhone 4s kost bij hetzelfde abonnement voor 2 jaar.

Ik heb 2 jaar lang een 3GS gehad en ben hier heel tevreden over, maar sinds ik een aantal weken over ben op Android zie ik pas wat ik al die tijd heb gemist.

Dus onderbouw je onzinposts met argumenten svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:12:
Bedankt iedereen voor zover,het is natuurlijk wat je zelf een goede app vind.
Ik heb gezien dat het aanbod voor beide groot is.
Misschien wanneer de iphone 4s uit komt,
dat er nog een leuke iphone 4 aanbieding komt.
Ik wacht ff met mijn keuze tot begin november.
Als je aanbieding-gevoelig bent kan je misschien beter voor de S2 gaan. Die kostte bij z'n release al minder dan de iPhone 4 nu kost nu de 4S uit is.

Je kunt gewoonweg niet vragen of iOS of Android beter is. Niemand is het met elkaar eens. Ken je iemand met een S2? Vraag eens of hij je een keer een rondleiding kan geven. Dan leer je tenminste wat; een flame-war is nou niet echt geweldig om mee te beginnen. Hetzelfde geldt voor iOS, al weet bijna iedereen ondertussen wel hoe dat werkt.

Games boeien je niet, wat wel? Dat kan van invloed zijn als het extreme zaken zijn. Games kunnen op beide, maar met Android heb je weer meer mogelijkheid om bijvoorbeeld downloads toe te voegen op je pc. iOS moet je daarvoor cracken en volgens een vriend van me (Galaxy S2) zijn er voor Android gewoonweg vele malen meer apps die dat soort dingen doen. Maar als je nog geen flauw idee hebt wat je wilt gaan doen met je smartphone en eigenlijk alleen mobiel wilt internetten, dan is iOS waarschijnlijk voor jou de uitkomst.

Hoe ga je met pc's om? Linux/Windows en alles aanpassen en onderzoeken of OS X en voor het legen van een HDD terug naar de winkel? Niet dat je daarop op moet kiezen, maar als het de eerste is, dan wil je waarschijnlijk de vrijheid en informatie van Android. Je kunt er zelfs compleet andere firmware op zetten, zodat je ervaring écht speciaal is. Android is bijna net zo gemakkelijk in de omgang als iOS, alleen is op iOS bijna elke instelling geblokkeerd, zodat je er niet door kunt worden afgeleid. Dat kan ook heel prettig zijn. Zo heb ik een oude iPhone 3G en daar is ontzettend lekker mee te werken. Met Android kan je alleen veel meer.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 00:53
Ik heb bijna nog nooit zoveel onzin in één post gelezen, gefeliciteerd!

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
wellicht kun je dat onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:34
Aghanim schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:58:
[...]

Ik neem aan dat je voor het gemak de comments etc. maar niet gelezen hebt bij die benchmark. Dan had je namelijk ook gelezen dat bijvoorbeeld mijn toestel (Desire HD) 40% hoger scoorde dan de iPhone 4 en de SGS2 en dus dicht bij de 4S komt. En dat voor een toestel van meer dan een jaar oud. Oftewel, die benchmarks kloppen niet.
De iPhone 4 waar je de Desire HD mee vergelijkt is anders ook ondertussen alweer 16 maanden oud, de specs van de Desire HD liegen er ook niet om, waarom zouden deze benchmarks dan niet kloppen? Het zijn vooral benchmarks die browser performance testen, meer niet, deze resultaten zouden best weleens kunnen kloppen.
Vervolgens doe ik met die DHD 2 dagen op 1 batterij, terwijl ik dat op mijn iPhone bij lange na niet red. Welke apps vind jij bedroevend op Android? Ik vind namelijk Whatsapp, Facebook, LinkedIn, Nu.nl, Dumpert, NOS, TVgids etc. identiek aan de iPhone versie.
Over de batterijduur kan ik niks zeggen, ligt er natuurlijk maar net aan hoe je hem gebruikt. Op mijn 3GS haal ik inderdaad 1 dag, maar ik gebruik hem dan ook veel. Vele apps zullen inderdaad gewoon identiek zijn, maar van wat ik lees en hoor zitten er ook veel waardeloze apps bij de Android Market. Waarschijnlijk meer dan bij de Appstore in verhouding, maar dit komt natuurlijk doordat Apple deze helemaal onder controle heeft, heeft zijn voordelen én nadelen.
Dan nog de bedroevende looks van de iPhone. Na 2 jaar iPhone wil je wel eens wat anders dan een zwart scherm met icoontjes. Dat was bij invoering van de iPhone hip, maar tegenwoordig is dat erg achterhaald. Mensen willen via zo min mogelijk handelingen hun informatie hebben, iets waar de Android widgets een handige uitvinding voor zijn.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik vind het huidige iPhone model nog steeds erg strak en vooral degelijk, veel behuizingen komen niet in de buurt van de kwaliteit van de huidige iPhone behuizing. Ik vind zelf het "zwarte" scherm(wat natuurlijk al lang niet meer is omdat je gewoon je eigen achtergrond kan gebruiken,) nog steeds erg prettig werken, maar dat is de keuze die je maakt door voor IOS te kiezen.
Het is niet voor niks dat iOS5 een kopie is van Android met de iCloud, Over the air updates en Notifications. Daarnaast heb je met Android geen kabel nodig als je iets van je PC wilt kopieren (en ja, dat kan bij Android wel) want je gebruikt gewoon de FTP-server of je card reader.
Notifications is inderdaad een regelrechte kopie. Andersom kan over veel dingen hetzelfde gezegt worden. Het 2e, tja, toch ook persoonlijk voor mij. Ik vind het fijn dat iTunes mijn bibliotheek bijhoudt, zelfde geld voor mijn foto's in iPhoto. Ondertussen inderdaad ook over the air mogelijk, had van mij ook eerder gemogen. Nadeel van programma's die je muziek en/of foto's bijhouden is dat simpelweg muziek en/of foto's in de juiste map slepen hierdoor niet meer gaat. Verder, als ik documenten snel op mijn iPhone wil hebben, sleep ik dat gewoon mooi in mijn dropbox folder, nog eens vele malen makkelijker dan FTP ;).
Tevens is het erg fijn om op een scherm met fatsoenlijke grootte te kunnen internetten en daarbij ook flash af te spelen omdat jij dat wilt, en niet omdat Apple dat niet wil hebben. Ook is het fijn dat als je even snel je wifi, 3G, bluetooth, brightness etc. wilt aan- of uitzetten dat je niet 22 menu's door hoeft. Dat kan in Android via de notification bar.
Het 3.5" scherm mag dan wel wat kleiner zijn, het Retina scherm hoort nog steeds bij de beste schermen beschikbaar. Om een 3.5" geen fatsoenlijke grote te noemen is wat overdreven. Het makkelijk aan en uitzetten van je wifi/bleutooth mis ik nog steeds van toen ik nog een jailbreak had waarin dat wel mogelijk was. 22 menu's is wat overdreven, maar ik snap je punt.
Laatste puntje: de Android toptoestellen zijn bij een 1jarig abonnement goedkoper dan de iPhone 4s kost bij hetzelfde abonnement voor 2 jaar.
Je wordt wel wat droevig van de prijzen ja :(.
Ik heb 2 jaar lang een 3GS gehad en ben hier heel tevreden over, maar sinds ik een aantal weken over ben op Android zie ik pas wat ik al die tijd heb gemist.

Dus onderbouw je onzinposts met argumenten svp :)
Alsjeblieft :).
Ik weet dat we waarschijnlijk op deze manier nog wel het een en ander heen en weer kunnen gooien maargoed, met sommige dingen ben ik het met je eens, met andere dingen vind ik dat je het wel erg overdreven neerzet.

@Hieronder, hehe tja, kwestie van het 1x fout schrijven en het daarna kopieren :+

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 16-10-2011 23:15 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Nu nog overal quote in plaats van qoute schrijven en het is goed :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:06
Ik heb zelf nu 3 iphones gehad, en alledrie zijn ze binnen 2 jaar kapot gegaan (meest recent home button van de iphone 4 binnen 1 jaar, google maar is voor de gein op home button broken oid). Geen idee of dit beter is geregeld bij samsung maar mijn volgende telefoon wordt sowieso een samsung! De garantie voor Iphones van apple is zeer slecht, dus wil je goede service kan je waarschijnlijk beter elk ander merk nemen dan apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:45:
kassa10, het is natuurlijk een lastige keuze. Maar in dit geval mag je wel iets meer inzet tonen. Het forum heeft automatische regelafbreking, dus je hoeft
niet
na
elke
regel
op enter te drukken :P. Verder valt onder de eigen inzet ook wat vooronderzoek. Wat voor apps denk je veel te gebruiken etc. Probeer hierop te letten bij toekomstige topics. Als je wat meer inzet toont, krijg je namelijk ook weer handigere en betere tips.
Je hebt gelijk. Ik zal de volgende keer,de vraag beter formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier het overzicht tussen de s2 en de iphone 4S. http://www.pocket-lint.co...-4s-vs-samsung-galaxy-s-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Zou idd even de markets naast elkaar leggen, lijstje opstellen van welke apps je ECHT wil hebben en eventueel wat het alternatief zou zijn op de Android/iOS.
Zo heb je bijvoorbeeld FlitsMeister op iOS en heb ik tot op heden nog geen volwaardige tegenhanger gevonden op Android (voor m'n vriendin & collega's)

En andersom, zijn apps vaker gratis in Android marketplace dan iTunes.
etc etc
edit:
Oja, binnenkort: nieuws: App laat Android-apps draaien op iOS :+

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-10-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
.

De benchmarks kloppen in mijn ogen niet omdat mijn DHD hoger scoort dan de S2 en dat lijkt me vreemd :)

Overigens ben ik het eens met je verhaal. De voordelen van de iPhone zijn zeer zeker het design en de bouwkwaliteit; een stuk beter dan HTC, om over Samsung nog maar te zwijgen (glimmend plastic). Persoonlijk denk ik dat, los van de standaardapplicaties die op beide platformen goed zijn, de Appstore toch wat meer te bieden heeft dan de Android Market.

De vraag is eigenlijk zoals hierboven al gesteld werd. Ben je een 'tweaker' of wil je dat alles out of the box werkt en neem je dan genoegen met minder tweaks?

Kennelijk ben ik een tweaker en daarom ook helemaal om naar Android, sinds ik 5 weken geleden mijn 3GS vaarwel zei. Super telefoon is dat, maar ik merk nu dat ik toch heel veel kan wat op iOS beschermd was. iOS had dan weer andere voordelen en is gewoon een heel mooi systeem. Ik vind het alleen jammer dat de Apple fanboys hierboven met niet-onderbouwde one-liners komen waarom TS een iPhone moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
De SGS is wat sneller dan de Iphone4. maar de 4S is volgens de laatste benchmarks weer een stuk sneller dan de SGS2

Ik heb beide in bezit (mijn vriendin heeft de SGS) maar ik vind de Iphone toch stukken beter werken. het voelt lekkerder aan, lekker soepel. maar dit is slechts persoonlijk.

De apps ontlopen elkaar eigenlijk niks meer. dus daarvan zou ik je keuze niet van laten afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:47
Qua aanbod van apps zal het niet veel van elkaar verschillen. Zelf vind ik wel dat de apps op iOS er net iets strakker en mooier uitzien dan Android, maar dat kan natuurlijk ook een persoonlijk iets zijn. Voordeel van Android is dan natuurlijk de vrijheid die je hebt.

Bovenstaande gebaseerd op eigen ervaring (SGS2 & iPad 2).
Pagina: 1