Verdachte bij naam noemen zonder veroordeling?

Pagina: 1
Acties:

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sorry, maar ik dacht dat het in de journalistiek gebruikelijk was om een verdachte bij de initialen te noemen of Voornaam A. ofzo. Maar blijkbaar vindt Tweakers.net dat niet. Als de systeembeheerder van Slagharen zelf heeft ingestemd met deze publicatie, heb ik niets gezegd. Maar ik stond toch even te kijken van WTF?
Overigens, als het dezelfde F. van het .org domein betreft, dan weten we nu zelfs waar zijn huis woont.

nieuws: Oud-systeembeheerder beschuldigd van hacken Attractiepark Slagharen - update

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Is daar niet een uitzondering voor de gevallen waarbij de volledige naam toch vrij eenvoudig te achterhalen is? "De heer F. van Kwit-Bit Automatisering" is zeer waarschijnlijk net zo goed te herleiden naar deze man.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:23:
Is daar niet een uitzondering voor de gevallen waarbij de volledige naam toch vrij eenvoudig te achterhalen is? "De heer F. van Kwit-Bit Automatisering" is zeer waarschijnlijk net zo goed te herleiden naar deze man.
Nee, dan had hij nog mogelijkheden gehad bij een ander bedrijf. Ook al mogen bedrijven niet googlen naar iemands verleden, ze doen het in de praktijk toch, en je krijgt dan gewoon geen baan meer. Overigens, als de beschuldigingen waar zijn, dan heeft ie het wellicht ook verdiend.
Ik heb ook toegang tot kritische systemen waarbij ik het niet eens ben met de beveiliging, maar ik ga niet lekken natuurlijk, dat is compleet onethisch en ridicuul.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Helemaal mee eens, je ziet dat het NOS ook gewoon mensen afkort, ook al zijn ze vrij bekend. Het is meer een soort etiquette, je doet zoiets gewoon niet. Mijn probleem is dat je een veel grotere groep mensen met kwade bedoelingen helpt door het zo simpel volledige te melden en een minder grote groep als daar wat meer "moeite" voor gedaan moet worden. En als het nu in alle media-outlets wordt nageleefd, dan is het alleen maar beter. Het doen "omdat iedereen het doet" is gewoon de meest slechte uitleg ooit.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
De bewuste persoon belde gisteren naar de redactie om een en ander te verduidelijken naar aanleiding van het gepubliceerde artikel en aan de hand daarvan heeft Dimitri het stuk aangepast. Ik weet niet precies wat Dimitri precies met de goede man afgesproken heeft, maar hij gaf mij al te kennen niets te verbergen te hebben. Vandaar dat waarschijnlijk ook zijn naam in het artikel staat.