Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2008 geen netwerk wel netwerk shares

Pagina: 1
Acties:

• Pascalscholten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Een klant van ons heeft een SBS2008 machine. Ik kan er niet meer remote op inloggen.
Wel kan ik op locatie inloggen, maar de server geeft aan dat er geen netwerk stekker is
aangesloten. Ik kan ook niet in het netwerk zelf via rdp inloggen. De netwerk shares doen het wel.
Ook het programma wat ze via het netwerk (database op server) gebruiken doet het...

Wie kan mij helpen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 20:55

boesOne

meuh

Kan niet.. Als de shares benadersbaar zijn heeft de server ook een netwerkverbinding.
Ding heeft waarschijnlijk 2 nics.
Benader je de server via zijn naam of op ip? Kan je pingen?
Ben je wel gemachtigd de server via RDP te benaderen?

[ Voor 17% gewijzigd door boesOne op 14-10-2011 15:31 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Services gecontroleerd?

https://discord.com/invite/tweakers

• Pascalscholten
Windows zelf geeft aan dat er niets aangesloten is. kan ook niet bij netwerk centrum dat loopt hij bijna vast.
zit maar een netwerk kaart in kan hem wil pingen maar niet benaderen via rdp zowel op ip als op naam. Alle services die moeten draaien zijn gestart... ik log in als administrator en heeft altijd via extern gewerkt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Niet toevallig de automatisch aangemaakte firewall exception voor RDP ongedaan gemaakt? Oftewel, controleer je firewall settings. Kijk voor de rest eens met netstat of het systeem uberhaubt wel "luistert" op poort 3389.

Verder mis ik het meest belangrijke punt: wat staat er in de eventlogs van het systeem?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Pascalscholten
Het probleem is dat de klant ver weg is. ik kan wel op de werkstation dingen ping enz. Maar ik kan er niet zo even heen rijden. Dus eventlog kan ik zo ook niet zien

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En als je op een werkstation de eventviewer opent , en dan connect naar de sbs , kan je dan wel de eventviewer uitlezen? Misschien kan je zo ook wel een remote reboot uitvoeren. Heb het wel eens vaker bij die sbs machines gehad , soms wilt hij ook wel eens in lockdown modus schieten , als je dan de ipsec services disabled ,werktnalles weer

www.degroot-it.nl

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zit er geen remote access feature zoals een ILO of DRAC op die server? Zo niet, dan weet je meteen waar je even een offerte voor moet opstellen... ;)

Voor de rest houdt het qua opties een beetje op denk ik, je zou nog kunnen proberen om inderdaad remote de eventviewer te openen om wat troubleshooten te kunnen verrichten. Voor echt oplossen zul je toch console toegang moeten hebben.

Is de server al eens herstart? Vraag desnoods even of de klant de server een reset kan geven na werktijd

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Pascalscholten
ik kan inderdaad wel proberen via de werstation. ik heb de server al opnieuw opgestart maar kan er nog steeds niet bij via rdp

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine tip even: probeer zo volledig mogelijk te zijn in je antwoorden en informatie.

Er zijn een hoop mensen bezig om je proberen te helpen, maar je antwoorden zijn qua informatie voorziening minimaal. Een aantal feiten die nu langzaam boven water komen hadden bijvoorbeeld ook al in je topicstart opgenomen kunnen worden. :)

Pagina: 1