Onlangs heb ik contact gehad met Qbuzz (Groningen-Drenthe). De bus vertrok veel te vroeg, waardoor ik een taxi moest nemen. Hieronder (een deel van) de klacht die ik indiende op de website van Qbuzz:
Ik had niet het idee dat mevrouw er echt mee zat dat dit soort onnavolgbare e-mails naar klanten worden gestuurd. Het zou mij niks verbazen als zulke e-mails vaker de deur uit gaan, om te verbloemen hoe het echt zit: Qbuzz heeft als beleid dat geen geld wordt uitgekeerd na dit soort incidenten.
Het was niet de eerste keer die week dat bussen te vroeg vertrokken. Ik heb een andere buschauffeur daar op aangesproken, die het bovendien ook nog eens ontkende. Die informatieschermen zitten er blijkbaar voor niets.
Informatieschermen
Speaking of the devil: in alle bussen zitten sinds december 2009 informatieschermen. Die schermen bevatten fouten (dubbele haltes, ontbrekende haltes, spelfouten) die er al vanaf het begin in zitten, maar niet worden opgelost. Wel worden veranderingen in de lay-out doorgevoerd (ander kleurtje, ander lettertype).
Ook worden ze niet aangepast aan (tijdelijke) omstandigheden. Laatst ging de bus langs een andere route (moest 2 km lopen i.p.v. voor de deur uitstappen), zonder dat die informatieschermen, de buschauffeur of de informatie op de halte daarover berichtte. Vanwege wegwerkzaamheden (een brug die er uit ligt) gaat die bus al tijden een andere route, maar dit wordt alleen medegedeeld in plaatselijke suffertjes en de website. Je wordt als reiziger dus geacht op de website te kijken voordat je met de bus gaat.
Wat is daar voor een volstrekt incompetent team met de informatievoorziening bezig?
Weken gingen voorbij. De streeftermijn van 7 werkdagen werd bij lange na niet gehaald. Vandaag een mailtje gekregen:Toen ik zaterdagavond jl. onderweg was naar de bushalte om de bus van 1.19 te halen, zag ik de bus in de verte de bushalte al voorbij rijden (zo'n 5 minuten te vroeg). Omdat dit de laatste bus was, heb ik een taxi (€11,55 + telefoonkosten voor het bellen van de taxi) moeten nemen en was ik meer dan een half uur later thuis dan gepland. Het was de laatste bus; er waren dus geen andere reismogelijkheden.
Een volstrekt onbegrijpelijke redenering. De klantenservice is om 23.00 gesloten. Contact opnemen is dan dus niet meer mogelijk. Ik heb vandaag de klantenservice gebeld, en de mevrouw beweerde eerst dat je na 23.00 wordt doorverbonden met de verkeersleiding. Nadat ze op mijn verzoek dat nog een keer ging checken, bleek dat niet het geval te zijn. Na 23.00 = einde klantenservice. Dat hoor je pas als je 10x doorvraagt.Allereerst onze excuses voor de late reactie op uw klacht. Wij zijn nagegaan wat er op het desbetreffende moment is gebeurd en er is gebleken dat de bus te vroeg vertrokken. Als dit gebeurt aan het einde van de dag, zorgen wij ervoor dat de gedupeerde klanten naar huis worden gebracht. Volgens onze registratie heeft u echter geen contact met ons opgenomen, zodat wij voor vervangend vervoer konden zorgen middels een taxi of een andere bus. Daarom zullen wij de gemaakte kosten niet vergoeden, maar sturen wij u wel 2 tegemoetkomingkaartjes toe ter compensatie voor de overlast.
Ik had niet het idee dat mevrouw er echt mee zat dat dit soort onnavolgbare e-mails naar klanten worden gestuurd. Het zou mij niks verbazen als zulke e-mails vaker de deur uit gaan, om te verbloemen hoe het echt zit: Qbuzz heeft als beleid dat geen geld wordt uitgekeerd na dit soort incidenten.
Het was niet de eerste keer die week dat bussen te vroeg vertrokken. Ik heb een andere buschauffeur daar op aangesproken, die het bovendien ook nog eens ontkende. Die informatieschermen zitten er blijkbaar voor niets.
Informatieschermen
Speaking of the devil: in alle bussen zitten sinds december 2009 informatieschermen. Die schermen bevatten fouten (dubbele haltes, ontbrekende haltes, spelfouten) die er al vanaf het begin in zitten, maar niet worden opgelost. Wel worden veranderingen in de lay-out doorgevoerd (ander kleurtje, ander lettertype).
Ook worden ze niet aangepast aan (tijdelijke) omstandigheden. Laatst ging de bus langs een andere route (moest 2 km lopen i.p.v. voor de deur uitstappen), zonder dat die informatieschermen, de buschauffeur of de informatie op de halte daarover berichtte. Vanwege wegwerkzaamheden (een brug die er uit ligt) gaat die bus al tijden een andere route, maar dit wordt alleen medegedeeld in plaatselijke suffertjes en de website. Je wordt als reiziger dus geacht op de website te kijken voordat je met de bus gaat.
Wat is daar voor een volstrekt incompetent team met de informatievoorziening bezig?