Dual channel ram uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fangfang
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 19:24
Hallo,

Ik heb een asus K53E laptop en wil graag daarop mijn dram van 3gb (1x2gb en 1x1gb) uitbreiden met een 4gb module. (totaal dan 6 gb) Maar kan ik dan dual channel draaien als het 2 verschillende grotes zijn?

Of kan ik beter 2x4gb kopen en dan dual channel draaien? Ik vind het zonde om ram die ik nu heb niet te gebruiken.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

8 GB geheugen past sowieso, volgens de asus website is dat een van de mogelijkheden.

Of je ook dual channel draait is de vraag. Sommige chipsets ondersteunen wel hybrid dual channel, andere niet. De veiligste optie is twee reepjes van 4GB, wat eigenlijk ook de kosten niet meer zijn tegenwoordig.

Er vanuit gaande dat je een 64 bits versie van je OS draait, anders heb je er natuurlijk nog niets aan. En de geheugenreepjes die je nu hebt kun je verkopen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fangfang
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 19:24
Thx! ik ga dan voor 2x4gb. En ik draai idd 64bit os :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als er 4 SODIMM sloten aanwezig zijn schat ik de kans groter dat 8GB alleen werkt met 4x2GB.
Edit: Volgens asus zitten er 2 SODIMM sloten in die laptop, en zou die nu al 4GB moeten bevatten :S .

http://uk.asus.com/Notebo...ance/K53E/#specifications

2x4GB is inderdaad een goede optie .

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 14-10-2011 15:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:43:
Als er 4 SODIMM sloten aanwezig zijn schat ik de kans groter dat 8GB alleen werkt met 4x2GB.
1 vlotte blik op de specs laten zien dat er 2 inzitten: http://www.asus.com/Noteb...ance/K53E/#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

D4NG3R schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:43:
Edit: Volgens asus zitten er 2 SODIMM sloten in die laptop, en zou die nu al 4GB moeten bevatten :S .

http://uk.asus.com/Notebo...ance/K53E/#specifications

2x4GB is inderdaad een goede optie .
je leest de site een beetje verkeerd. Er zijn verschillende geheugengroottes mogelijk, verschillende processors en verschillende harde schijven / SSD's. Als je tenminste de goede pagina pakt :)

hier dus: link

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

M2M schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

je leest de site een beetje verkeerd. Er zijn verschillende geheugengroottes mogelijk, verschillende processors en verschillende harde schijven / SSD's. Als je tenminste de goede pagina pakt :)

hier dus: link
Ik las de site gewoon correct, echter verkopen ze in de UK dus blijkbaar maar 1 variant ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1