Toon posts:

2 nics in 1 compu = dood netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb een probleem met mijn netwerk

het zit zo:

Als ik gewoon mijn 2 pc's op elkaar aansluit met cross-cable is er niets aan de hand, ze vinden elkaar gewoon in netwerkomgeving. Zodra ik mijn internet-netwerkkaart in 1 van de computers erbij stop kan ik wel internetten, maar de 2 pc's vinden elkaar niet meer in netwerkomgeving. Het netwerk doet het nog wel, omdat ik WEL kan internetten op de client dankzij all aboard.

Ik heb de tcp/ip-protocol al meerdere malen op beide computers geinstaleert, maar had geen nut.

Zodra ik mijn internet-netwerkkaart uit zet, doet het netwerk het weer gewoon.

Ik heb voor mijn lokale netwerk 2 3com 3c905B-TX 10/100mbit nics en m'n internet-netwerkkaart is een realtec-chip

weet iemand hoe ik MET internet-netwerkkaart mijn computers kan laten openen in netwerkomgeving???

Alvast bedankt

edit:
als ik NU netwerkomgeving open zien bijde computers alleen hunzelf en ik gebruik win98SE op bijde computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeps ik weet het.......

kaarten omdraaien (fyiek dus). De kaarten wel behouden voor hun functie dus de 3com voor lokaal en de realtec voor inet. Winroute erop buffelen en gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Wat zijn je instellingen van TCP/IP (gateway, subnets e.d.) ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 12:23
:) zeker w95/98/me ?
heb al zo vaak meegemaakt dat dat niet aan de praat te krijgen is, volgends mij is het een soort rusish roulette ofzo, of er moet iemand zijn die een 100% werkende manier hebben voor 2 nics onder w95/98/me, heb ongeveer alle combie`s wel is zien werken maar ook wel is zien niet werken :)
advies: draai 2k op 1 van de bakken, of zet er een bak met linux voor neer, of investeer in zo`n hardware router/firewall ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13
Op donderdag 22 maart 2001 09:14 schreef Da_BoR het volgende:
:) zeker w95/98/me ?
heb al zo vaak meegemaakt dat dat niet aan de praat te krijgen is, volgends mij is het een soort rusish roulette ofzo, of er moet iemand zijn die een 100% werkende manier hebben voor 2 nics onder w95/98/me, heb ongeveer alle combie`s wel is zien werken maar ook wel is zien niet werken :)
advies: draai 2k op 1 van de bakken, of zet er een bak met linux voor neer, of investeer in zo`n hardware router/firewall ding :)
Euh, ik heb zelfs 3 NICs draaiende gehad (zie hier: [topic=146781] Uiteindelijk werkt het wel, maar super was het niet, das waar).

Maar 2 NICs onder win98(se) lukt toch wel? Okay, je hoort mij niet zeggen dat het altijd 100% vlekkeloos direct gaat verlopen, maar het wil wel...

Het vewisselen van je kaarten (sloten of PC's) zou een oplossing kunnen zijn.

Draai hier nu met een 32 bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter waarop internet binnenkomt en de 2e NIC is een Intel 21041 based Ethernet Controler.

Geen problemen mee met win98se als server.

Een mogelijkheid is om w2k erop te zetten. Die werkt zelfs probleemloos met 3 nics :)

Maar ja, das als gamer niet altijd even prettig...

Succes ermee!

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet ut weer, meschien klikt het een beetje lomp, maar kom er maar 8er; ik moest dus een ip en subnetmasker op geven :Z

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 verschillende drivers gebruiken voor de 3com kaarten.

Ik had hetzelfde probleem met twee intel pro 100 kaarten. ik had op beide computers dezelfde driver gebruikt. toen werkte het niet. nadat ik verschillende drivers heb gebruikt werkte het wel
Pagina: 1