Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb nadat mijn oude videokaart was overleden een XFX Radeon HD 5670 gekocht voor mijn PC.
Als ik via een HDMI kabel op de HDMI uitgang van de videokaart naar m'n TV ga word het beeld af en toe roze met cyaan.
Het beeld word dan een halve seconde zwart en wisselt dan van kleuren, na een tijde wisselt hij ook weer terug naar normaal.

Ik heb wat rond gezocht op Google en op de ATI fora maar daar gaf men als oplossing dat het een verkeerd aangesloten of slechte HDMI kabel is wat dit probleem veroorzaakt.
Nu heb ik 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd en met geen van deze kabels heb ik eerder problemen gehad (PS3, XBOX en m'n oude videokaart met een HDMI naar DVI converter) en bij alle 3 de kabels heb ik hetzelfde probleem.

Er waren nog wat suggesties betreft de kleur instellingen in Catalyst Control Center maar ik kan deze opties niet vinden. Het ging hier om rgb of ycbcr.
Ik heb in ATI's control center alle automatische beeld detecties uitgeschakeld onder video settings.

Mijn TV is een Sony Bravia KLD40EX402.

Zo ziet het scherm er uit als het dus fout gaat.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/30731717/20111014_133330.jpg

En op het moment dat ik ging zitten om de bovenstaande foto te uploaden sprong ie weer naar normaal beeld
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/30731717/20111014_133401.jpg

Misschien ook handig om te vermelden is dat ik een schone Windows 7 installatie draai.
Toen ik gister de videokaart installeerde had ik het probleem ook al en dacht dat het misschien een conflict met de oude drivers was en Windows was toch toe aan een schone installatie dus dit leek me een mooi moment alleen helaas dus zonder dit probleem op te lossen.

Mochten jullie nog meer info willen om mij te kunnen helpen dan hoor dit graag!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Dit lijkt echt verdacht veel op een slechte kabel, of slechte kabel aansluiting
Vaak kan je dit nabootsen, door de kabel bij de videokaart kant wat heen en weer te halen

Als je al verschillende kabels hebt gebruikt, zou het kunnen zijn dat de HDMI aansluiting op je videokaart (of je TV) niet zo lekker meer is.

Heb je toevallig nog een oud kaartje waar mee je kan testen?
Als je kaart nog gerantie heeft zou ik hem iig omruilen voor een verse kaart

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb deze kaart pas sinds woensdag dus garantie zit wel goed.

Met dezelfde hdmi kabel had ik vorige week voordat mijn vorige kaart overleed nergens last van en met de 2 andere kabels heb ik ook nooit problemen gehad met mn ps3 en xbox en ik gebruik ook nog steeds dezelfde tv. Heb trouwens ook verschillende hdmi poorten gebruikt op mn tv.

Ik ga Conrad wel contacten voor een nieuwe kaart dan.

Hopelijk sturen ze eerst een nieuwe kaart voordat ik deze terug moet sturen want de dvi uitgang werkt wel prima en heb geen reserve kaart liggen.

Edit
Heb inmiddels een contact formulier ingevuld om de kaart te retouneren naar Conrad die binnen 3 werkdagen contact opneemt.

Mocht men de uislag nog interessant vinden kan het topic open blijven, anders mag ie gesloten worden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Radiance op 14-10-2011 18:55 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Benieuwd wat hier ondertussen van geworden is , volgens mij heeft het veel kans dat het aan de tv ligt. Ik heb net hetzelfde probleem doorlopen , nieuwe kaart gehaald , zelfde probleem. Uiteindelijk andere TV , probleem opgelost.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Ik heb dat inderdaad ook als ik de kabel net niet helemaal goed in de tv steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb nu dus een Radeon 6770 gekocht en heb nog steeds hetzelfde probleem helaas.
Het lijkt inderdaad deels aan de TV en deels aan CCC te liggen.

Als ik het pixel format op RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB) zet is er niks aan de hand, default staat ie op YCbCr 4:4:4.
De default instelling veroorzaakt het probleem alleen het echte probleem zit hem in het feit dat CCC de instelling telkens terug zet naar default i.p.v. werkende RGB limited setting.
Als ik google zie ik dit probleem al voorkomen in 2008 en heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Een nieuwe tv kopen voor een setting is natuurlijk een no go, m'n tv is net een jaar oud.

Ik denk dat ik ook deze kaart maar weer terug ga brengen en voor een Geforce ga.

Het probleem doet zich trouwens alleen voor op de HDMI poort, via DVI is er geen probleem maar wilde juist HDMI zodat ik het geluid niet via m'n versterker hoef af te spelen maar gewoon via de tv.
Kijk graag 's nachts een serie in bed en m'n ouders in de slaapkamer ernaast zijn dan niet heel blij als het over de boxen gaat :+

Mocht iemand nog ideeën hebben of suggesties voor een goede Geforce kaart in dit prijs segment (100 euro) met HDMI aansluiting dan hoor ik die graag :)
Misschien kan ik ergens in het register de setting forceren?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb het probleem weten op te lossen, niet echt op een nette manier maar het werkt en mogelijk word de bug van het pixel format in de toekomst opgelost :)

Als je de resolutie van de tv veranderd in de standaard eigenschappen van Windows en vervolgens het pixel formaat wijzigt terwijl dat venster nog in beeld is of je de instellingen wilt behouden dan onthoud CCC de instelling van het pixel formaat.

Je kan daarna de resolutie weer op de normale resolutie zetten.

Youtube

Pagina: 1