Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik ben m'n huidige mp3-speler helemaal zat. De batterij-indicator gaat van 100% naar 5% in de laatste paar minuten dat er nog leven in zit, en komt regelmatig voor dat ik onderweg met een lege accu zit. Zelf gaan zingen wordt over het algemeen niet echt op prijs gesteld :P

Nog even los van het feit dat het display out-doors amper af te lezen is, wat me ook riant irriteerd.

In het verleden heb ik een Creative Muvo gehad:
Afbeeldingslocatie: http://boottracker.com/images/CreativeMuvoMicro.gif

Lekker compact, geen bullshit functies, een display welk buiten ook te zien is, en werkt op 1 AAA-batterij. Ik had standaard een pakje extra batterij'en op zak, en zat dus nooit zonder muziek.

De voordelen van dat ding even op een rijtje:
- Analoge volume-controle (draaiwieltje)
- Werkt op 1 AAA batterij
- Had een schuifknop voor de Lock (nooit meer op pauze of stop omdat ie tegen je aansteker aankomt)

Alles pagina's van de pricewatch doorlopen, ben bij 4 winkels geweest, maar niemand had wat aan m'n wensen voldoet.

Ik ben dus opzoek naar een lekkere compacte mp3-speler. Puur alleen voor muziek. FM-radio is een leuke extra, maar niet nodig. Liefst op een batterij, maar een verwisselbare accu mag ook als deze via USB op te laden is. Het scherm moet dus wel out-doors af te lezen zijn.

Iemand een idee? Merken als Sweex, Sony & Apple heb ik een hekel aan, en komen er bij mij niet in. Nu heb ik een Dfrnce, maar ook dat merk staat inmiddels op de zwarte lijst van merken waar ik geen geld in ga steken.

Overigens heb ik een dwangmatige allergie tegen 2de hands, en koop het liever nieuw.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nieuw kun je hoogstwaarschijnlijk wel vergeten. Voor zover ik weet, maken de A-merken geen spelers meer op batterij. Dat is eigenlijk ook niet echt meer van deze tijd.

Ik snap ook niet waarom een defecte batterij indicator in je huidige speler, een reden is om er eentje met een AAA batterij te kopen, maar goed. Alsof alle spelers op accu dit euvel hebben? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bram1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:52:
Voor zover ik weet, maken de A-merken geen spelers meer op batterij. Dat is eigenlijk ook niet echt meer van deze tijd.
Erg vreemd, want juist die niet-verwijderbare accu's zijn (op enkele uitzonderingen na) gewoon verboden binnen de EU! Terwijl meer en meer apparaten (incl. tablets) er mee worden uitgerust...

Wikipedia: Battery Directive : "It states that it must be easy for consumers to remove batteries from electronic products.".

@Hieronder: Klopt, maar het keyword is dan ook "easy" to remove...

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 14-10-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 15:59

Coach4All

I'm a Coach 4 All

RemcoDelft schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

Erg vreemd, want juist die niet-verwijderbare accu's zijn (op enkele uitzonderingen na) gewoon verboden binnen de EU! Terwijl meer en meer apparaten (incl. tablets) er mee worden uitgerust...

Wikipedia: Battery Directive : "It states that it must be easy for consumers to remove batteries from electronic products.".
Er zit een verschil tussen verwijderen ( om apart te recyclen ) en verwisselen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

MP3-spelers mogen in Overige Mobiles, dus daar ga ik dit topic dan ook even heen verhuizen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Het makkelijk verwijderen, houd in dat je het zelf kan openmaken en de accu eenvoudig er uit kan halen, en appart kan weggooien. Dat er een paar schroefjes losgedraaid kunnen worden, is voor thuis niet zo'n probleem, maar om met een schroevendraaier op zak te lopen gaat me dan weer net een stap te ver.

Ik wacht het topics nog wel even af mocht iemand nog een tip hebben, anders haal ik gewoon 2 mp3-spelers. Of ik nu een extra accu of een set batterij in m'n jaszak heb, of een 2de mp3-speler, maakt me ook niet zo veel uit.

Ik heb nog een bulk aan oplaadbare batterij'en liggen, die ik dus eigenlijk gewoon kan weggooien blijkbaar. En dat gaat dan ook met mp3-spelers gebeuren als de accu's slecht worden. Leuk voor de economie hoor. Maar zonde en onnodig is het wel. Bevordelijk voor het milieu is het ook niet echt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
RemcoDelft schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

@Hieronder: Klopt, maar het keyword is dan ook "easy" to remove...
Ik heb het uiteraard over penlites, maar dat lijkt me logisch.
Pagina: 1