Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Precision.Inc.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 13:05
Heb onlangs mijn Desire Hd aangeboden ter reparatie. Ik kreeg toen een bericht thuis dat er vochtschade is geconstateerd. Vond dit erg vreemd om te horen aangezien de telefoon nooit in contact is geweest met water. Ben daarna wat gaan googlen en vond veel topics hierover.

Heb bij navraag 2 foto’s gekregen. Een van de display connector waarbij de schade te zien is. En het zou ook onherstelbare schade zijn. Ik heb geen foto gekregen van de vochtsensor. En dat vind ik dan ook vraamd. Want als het vochtschade is dan zou de vochtsensor toch ook gekleurd moeten zijn en dan zou het toch handig zijn om daar ook een foto van mee te sturen.

Ik weet niet of er mensen zijn die dit herkennen ?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/33/38374861.jpg/

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Laat me raden, bedrijf voor de reparatie is Dynafix?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Precision.Inc.
ja.. ?

Verwijderd

slechte foto maar het lijkt wel op Yogurt ofzo was iig geen leidingwater :p wat is btw een vochtsensor in een mobieltje?

Verwijderd

Daar zijn al tig topics over geopend. Dynafix die alles GSM afschuift op val en/of waterschade.

Wat is nou precies je vraag?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:01
Dat is corrosie; maw vochtschade.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Precision.Inc. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:08:
Ik heb geen foto gekregen van de vochtsensor. En dat vind ik dan ook vraamd. Want als het vochtschade is dan zou de vochtsensor toch ook gekleurd moeten zijn en dan zou het toch handig zijn om daar ook een foto van mee te sturen.
Het is als "reparateur" een kleine moeite om die vochtsensor te laten verkleuren, dus daar zou ik geen waarde aan hechten.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

dit dus:
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:14:
Daar zijn al tig topics over geopend. Dynafix die alles GSM afschuift op val en/of waterschade.
En met zo'n foto ook, die krijgt volgens mij iedereen toegestuurd, niks laat zien dat het jouw Desire HD is.
Dynafix is echt badass qua bedrijf zeg, dit is gewoon weer een van de voorbeelden 8)7 :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
Tens schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:16:
Dat is corrosie; maw vochtschade.
Als niet-expert ben ik ook geneigd de vlek rechtsboven als corrosie te herkennen.

• Precision.Inc.
Dus dan heb ik in principe geen poot meer om op te staan als dit vastgesteld is ?

Ik kan me haast niet voorstellen dat een reparateur zelf de sensors laat verkleuren ? Dus het heeft geen zin om dit nog na te vragen ?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:25
Precision.Inc. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:33:
Dus dan heb ik in principe geen poot meer om op te staan als dit vastgesteld is ?

Ik kan me haast niet voorstellen dat een reparateur zelf de sensors laat verkleuren ? Dus het heeft geen zin om dit nog na te vragen ?
Ze schuiven ook niet snel af op vochtschade, aangezien ze daar niets aan verdienen. Reparatie daarentegen krijgen ze gewoon een vergoeding voor.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:13:
:p wat is btw een vochtsensor in een mobieltje?
een sticker die verkleurd als hij in contact is geweest met water.

http://www.google.com/sea...e+Water+Detection+Sticker

Wat uiteraard niet verteld of die vocht uit jouw adem is of dat hij in de wc gelegen heeft.

Corrosie heeft zelden de kleur die je verwacht overigens. Witte uitslag kan ook zijn dat vocht op lood./tin (wat gebruiken ze??)

Hoe dan ook hoef je niet aan te nemen wat ze zeggen.. een vage foto geeft alleen aan WAT er aan de hand is, niet HOE het gebeurd is. ontbreken daar pinntjes? Hoe ver zit je in de garantie? zoek eens op soortgelijke topics hier. http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart Ervaringen en mogelijkheden gevenjou wellicht ideeen. Je zult wel ZELF in actie moeten komen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kalua schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

Ze schuiven ook niet snel af op vochtschade, aangezien ze daar niets aan verdienen. Reparatie daarentegen krijgen ze gewoon een vergoeding voor.
Ze hebben dan toch standaard onderzoekskosten (40-80 euro)? Voor dezelfde foto en brief opsturen (waterschade) is dat toch aardig snel verdienen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Mijn broer heeft ook problemen gehad met Dynafix een aantal jaren geleden. Toestel bleef steeds hangen (HTC), ook na software updates. Dus opgestuurd. Krijgt anderhalf week later een bericht dat hij 250,- Euro moest betalen, omdat het scherm BREUKSCHADE had. Toestel had hij nooit laten vallen. Zat zelfs nog geen gebruikerskrasjes op.

Winkelketen waar hij het toestel gekocht had koos partij voor Dynafix. Hij heeft niet betaald en heeft nooit meer een HTC gekocht of een toestel gekocht bij deze winkelketen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:23:
Mijn broer heeft ook problemen gehad met Dynafix een aantal jaren geleden. Toestel bleef steeds hangen (HTC), ook na software updates. Dus opgestuurd. Krijgt anderhalf week later een bericht dat hij 250,- Euro moest betalen, omdat het scherm BREUKSCHADE had. Toestel had hij nooit laten vallen. Zat zelfs nog geen gebruikerskrasjes op.

Winkelketen waar hij het toestel gekocht had koos partij voor Dynafix. Hij heeft niet betaald en heeft nooit meer een HTC gekocht of een toestel gekocht bij deze winkelketen.
Tijdens verzending breukschade?(was laatst ook weer een topic over)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Is dat een kunststof flatcable waar de corrosie op zit?? Sterk verhaal dan... En die sticker, waar moet ik die zien? Ik zou eens zoeken op andere fora of misschien dezelfde foto is gebruikt.

Heb je je htc ondertussen terug? Dan zou je hem zelf misschien een keer open kunnen schroeven...

Verwijderd

Bartjezz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:41:
Is dat een kunststof flatcable waar de corrosie op zit?? Sterk verhaal dan... En die sticker, waar moet ik die zien? Ik zou eens zoeken op andere fora of misschien dezelfde foto is gebruikt.

Heb je je htc ondertussen terug? Dan zou je hem zelf misschien een keer open kunnen schroeven...
Google image search laat niks verdachts zien...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

Tijdens verzending breukschade?(was laatst ook weer een topic over)
Moet inderdaad tijdens transport gebeurd zijn of bij Dynafix zelf. Als ik zelf een toestel op moet sturen (prive of zakelijk) maak ik tegenwoordig eerst een aantal foto's van het toestel voordat het toestel mijn huis verlaat.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14

• Kalua
SinergyX schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:16:
[...]

Ze hebben dan toch standaard onderzoekskosten (40-80 euro)? Voor dezelfde foto en brief opsturen (waterschade) is dat toch aardig snel verdienen :P
Bij vochtschade mogen ze bij Samsung, sony-ericsson, Nokia en HTC geen onderzoekskosten rekenen. Is namelijk een eis van de fabrikanten dat deze kosteloos terug gestuurd worden.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Ik zou hem terug laten sturen, en zelf uit elkaar halen en dan de print in een badje met alcohol leggen en de connector voorzichtig met een klein borsteltje en wat alcohol schoonmaken

(neem bij isopropanol te verkrijgen bij apotheken geloof ik)
goede kans dat hij weer werkt als er geen kortsluiting is geweest

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Moet inderdaad tijdens transport gebeurd zijn of bij Dynafix zelf. Als ik zelf een toestel op moet sturen (prive of zakelijk) maak ik tegenwoordig eerst een aantal foto's van het toestel voordat het toestel mijn huis verlaat.
Dat is natuurlijk geen bewijs aangezien je het scherm ook kunt breken nadat de foto's zijn gemaakt.

• Precision.Inc.
Kalua schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Bij vochtschade mogen ze bij Samsung, sony-ericsson, Nokia en HTC geen onderzoekskosten rekenen. Is namelijk een eis van de fabrikanten dat deze kosteloos terug gestuurd worden.
Ik heb een prijsopgave thuisgestuurd gekregen. Met alleen de mededeling "U ontvangt een notificatie omdat er vochtschade is geconstateerd is ".

Onderzoekskosten 35,70

Ik kan er dan voor kiezen om het onrepareerd retour te krijgen. of optie 2 product mag milieuvriendelijk verwerkt worden.

Denk dat ik er dan maar voor kies om het onrepareerd terug te krijgen en zoals iemand hier zei het schoon te maken. Het toestel start namelijk wel gewoon op.

Ik vraag me wel af hoe dit nou kan onstaan als er geen water bij is gekomen. Zou het niks te maken kunnen hebben met de bouwkwaliteit ?

• Kalua
Precision.Inc. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

Ik heb een prijsopgave thuisgestuurd gekregen. Met alleen de mededeling "U ontvangt een notificatie omdat er vochtschade is geconstateerd is ".

Onderzoekskosten 35,70

Ik kan er dan voor kiezen om het onrepareerd retour te krijgen. of optie 2 product mag milieuvriendelijk verwerkt worden.

Denk dat ik er dan maar voor kies om het onrepareerd terug te krijgen en zoals iemand hier zei het schoon te maken. Het toestel start namelijk wel gewoon op.

Ik vraag me wel af hoe dit nou kan onstaan als er geen water bij is gekomen. Zou het niks te maken kunnen hebben met de bouwkwaliteit ?
Vreemd, ik haal dit namelijk van hun website af:
Garantie
Indien er vochtschade wordt geconstateerd vervalt elke vorm van garantie. Dit betekent dat er altijd
een prijsopgave zal volgen met daarop twee opties:
1. Het toestel ongerepareerd retour ontvangen tegen onderzoekskosten;
2. (Kosteloos) afstand doen van het toestel.
Vier fabrikanten, te weten Nokia, Samsung, Sony Ericsson en LG berekenen bij constatering van
vochtschade geen onderzoekskosten indien het toestel nog administratieve garantie heeft.
Bij deze
merken ontvangt de klant een vochtschadebrief, waarin de optie wordt gegeven het toestel zonder
kosten geretourneerd te krijgen of afstand te doen van het toestel, waarna het milieuvriendelijk
verwerkt zal worden.
Je zou m dus gratis terug moeten krijgen..

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 21:14
Desire is HTC, daar gaat het dus niet voor op

• Kalua
laurensxeon schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:59:
Desire is HTC, daar gaat het dus niet voor op
My bad, was in de war met een ander topic |:(

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Dat is inderdaad corrosie, maar dat hoeft niet door vocht te komen. Kan ook een bijtend middel zijn Bv een kapotte condensator of accu.
Ook zie ik sporen van oververhitting op de voedingspin van die connector. Waarschijnlijk door kortsluiting. Dat is wel een belangrijke hint voor vochtschade.

TheS4ndm4n#1919

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
@TS, vraag je telefoon terug en maak hem zelf eens open. Ik ben namelijk reuze benieuwd of de foto's overeenkomen met je (eigen) toestel :)

My favorite programming language is solder.

• Precision.Inc.
Ik heb de telefoon terug ontvangen.
Moest 35 betalen voor de onderzoekskosten.
Maar waarom ik hier nog even post is omdat de tel gewoon weer beeld gaf. Eerst met een hoop strepen in het beeld, maar nu na een half uur is het beeld weer hartstikke zuiver.

Snap er dan ook vrij weinig van.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
En hoe zit het met de binnenkant? Kun je hem openmaken en zie je hetzelfde als op de gestuurde foto?

• Precision.Inc.
Dat durf ik niet. Ben al blij dat die het nu doet.
En je moet toch aardig wat los schroeven om bij die display connector te komen.

Zouden ze misschien toch wat van die aanslag dan weggepoetst hebben ?

En toch vind ik het wat vreemd dat ze zeggen dat de telefoon onherstelbaar beschadigd is en dat die het nu weer doet.

Verwijderd

Iets dat het doet valt inderdaad niet te herstellen :'(
Pagina: 1