Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 22:27
Ik ben op zoek naar een alternatief om over Windows Home Server 2003 te zetten op mijn Acer Easystore. Is het mogelijk om de huidige server te stoppen, schijven eruit, nieuwe erin en Freenas er op te knallen? Ik vrees dat hij met de huidige schijven (ander bestandssysteem) niet uit de voeten kan?

Ik kan enkel geen CD aansluiten op de homeserver....

(ik had dit als reactie geplaatst onder Freenas 8.01.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 19:52
Is er een reden waarom je over zou willen naar Freenas?
Ikzelf ben destijds van Freenas juist naar WHSv1 gegaan vanwege de extra functionaliteit en het gemak.

Maar ik denk ook dat je problemen gaat krijgen wat betreft het bestandssysteem. Mocht je 1 schijf vrij hebben, dan is het wellicht nog wel te doen.
Dan moet je alleen wel constant spullen kopieren naar die schijf. De oude leeg maken, aansluiten in je Freenas en de volgende kopieren etc.

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 22:27
Ik heb het wel een beetje gehad met WHS v1 al heb ik er maanden niet naar omgekeken en draaide het nog steeds. Maar die automatische backups gaan steeds mis en wordt allemaal zo traag...

wat is wel ga missen is de remote desktop denk ik, dat heeft Freenas niet toch?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Tis een beetje appels met peren vergelijken... Freenas is een zeer uitgebreide oplossing (met leuke add-on mogelijkheden) voor een NAS, maar bied een ander soort oplossing.
Remote Desktop is niet een van de features van FreeNAS (welke ook, naar mijn mening niet thuis horen bij een NAS). Wel is er een zeer uitgebreide webinterface binnen Freenas.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 19:52
Dat is het. Je kunt wellicht beter kijken waarom de backups niet goed gaan.
Maar aan de andere kant, als je de features van WHS niet nodig hebt en Freenas bied je hetgeen je wel gebruikt, is Freenas een prima low power oplossing en is WHS uiteraard gewoon overkill.