Toon posts:

[Excel2011] Celwaardes veranderen niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formule, die ik graag voor meerdere cellen wil toepassen.

code:
1
=ALS(ISNB('[Period Extract Usnice + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$38);0;'[Period Extract Usnice + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$38)+ALS(ISNB('[Period Extract China + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$29);0;'[Period Extract China + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$29)+ALS(ISNB('[Period Extract USA + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$29);0;'[Period Extract USA + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$29)+ALS(ISNB('[Period Extract SBB + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$38);0;'[Period Extract SBB + Grafieken.xls]Grafieken'!$B$38)

Normaal trek ik altijd met het vierkantje rechtsonder het blok door naar meerdere cellen, zodat de celwaardes automatisch aanpassen. Maar bij deze formules blijven alle waardes hetzelfde, ondanks dat er toch echt een $ voor de cellen staat..

Heeft iemand een idee hoe dit mogeliijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zal aan mijn caffeinegebrek liggen, maar ik snap niet wat je vraag is. Wat bedoel je me celwaarden aanpassen?
Algemeen antwoord als sleur en pleur niet werkt: niet de muis gebruiken, maar met het toetsenbord de juiste formule invoeren.

Of bedoel je dat je een regel er onder, B39, B30, etc wil plaatsen? Dan dus vooral geen $ gebruiken (al heeft het 'doortrekken' over verschillende sheets heen werken sowieso wat aandachtspunten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Juist door met $rij$kolom een cel te benaderen zeg je juist dat je echt die specifieke cel bedoeld. (absolute adressering)

Of had ik dat destijds niet goed begrepen ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie recent topic ivm relatieve/absolute celverwijzingen : [excel 2007] formules kopiëren met absolute verwijzingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:44:
Heeft iemand een idee hoe dit mogeliijk is?
Met de muis op de gedeeltes met $-tekens in de formule gaan staan en dan steeds 3 keer op F4 drukken :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten