Hoi allemaal,
Een potentiële klant heeft mij gevraagd een dynamische website te maken (HTML5, PHP/MySql, Javascript, AJAX en CSS3) met daarbij het verzoek om veel MySql database informatie "Live" weer te geven aan de bezoekers via bv. HTTP Requests in Ajax met als return data uit de Database via bijv. PHP-bestanden. Images worden geladen uit folders op de server zelf.
Veel van de scripts (+/- 50 tot 250 afhankelijk van het aanbod) zullen iedere seconde tot halve seconde de tekstuele informatie (+/-) moeten verversen die met CSS3 is opgemaakt en images moeten weergeven uit de server folder (dit zijn statische images, dus worden maar 1x geladen)
De opdrachtgever hoopt op 5.000 - 10.000 bezoekers per 24 uur te zijner tijd maar kunnen er ook meer worden...
Nu vraag ik me het volgende af:
Groet Niek
Een potentiële klant heeft mij gevraagd een dynamische website te maken (HTML5, PHP/MySql, Javascript, AJAX en CSS3) met daarbij het verzoek om veel MySql database informatie "Live" weer te geven aan de bezoekers via bv. HTTP Requests in Ajax met als return data uit de Database via bijv. PHP-bestanden. Images worden geladen uit folders op de server zelf.
Veel van de scripts (+/- 50 tot 250 afhankelijk van het aanbod) zullen iedere seconde tot halve seconde de tekstuele informatie (+/-) moeten verversen die met CSS3 is opgemaakt en images moeten weergeven uit de server folder (dit zijn statische images, dus worden maar 1x geladen)
De opdrachtgever hoopt op 5.000 - 10.000 bezoekers per 24 uur te zijner tijd maar kunnen er ook meer worden...
Nu vraag ik me het volgende af:
- Kan een gemiddelde webserver (shared of dedicated) wel zoveel HTTP Requests aan? Bijv. 10.000 x 24uur x 60min x 60 aanvragen per seconde of 120 aanvragen per seconde = 864.000.000 HTTP request per 24 uur (iedere seconde een request) of 1.728.000.000 per 24 uur (iedere halve seconde een request)
- Indien bovenstaande toch mogelijk is, wat dat zal betekenen voor de stabiliteit van de hostingserver
- Komt de snelheid en toegankelijkheid van de hostingserver in gevaar omdat er veel dataverkeer is
- Kan de gemiddelde browser van bezoekers wel zoveel (50-250) verzoeken tegelijkertijd doen? Google verteld me iets anders namelijk als ik het goed begrijp..
Groet Niek