Toon posts:

DVD Drive server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een DVD drive te installeren in een server ? We willen hier namelijk ESXi erop installeren en ook al geprobeert via een bootable USB maar geeft fout meldingen (Windows, Mac en Linux geprobeerd als OS om bootable USB te maken) Nu zit er wel een uitsparing om de server. Maar we weten niet of die los kan en/of er gewoon een dvd-drive zo in kunt klikken of dat de gehele server open moet. Ik kan nu niet vragen/kijken welke type etc. verder de server is.

Is het ook wel verstandig om dat dan via een DVD drive te doen of een usb dvd drive op de kop zien te tikken ?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 12:03

itsalwaysme

Graast voor DB

Wat voor server? (merk/type/soort kast/wat voor uitsparing)
Al een USB-dvd-drive geprobeerd?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:54:
Is het mogelijk om een DVD drive te installeren in een server ?
Ja.
Nu zit er wel een uitsparing om de server. Maar we weten niet of die los kan en/of er gewoon een dvd-drive zo in kunt klikken of dat de gehele server open moet.
Uitsparing? grote kans dat de hele server open moet, want je zult ook een datakabel + stroomkabel op die DVD drive moeten aansluiten.
Ik kan nu niet vragen/kijken welke type etc. verder de server is.
Waarom maak je dan nu al een post aan? Hoe moeten wij weten of jouw onbekende server een magische opening heeft voor een simpele DVD drive?
Is het ook wel verstandig om dat dan via een DVD drive te doen of een usb dvd drive op de kop zien te tikken ?
Beter is een echt DVD station die aan een SATA poort van het moederbord hangt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een HP DL380 G7. Er zit hier zo'n klepje waar je "denk ik" een DVD drive in kunt doen. Maar om die te installeren weet ik niet of er stroom kabels/aansluitingen over zijn. Denk dat het het makkelijkste gaat worden om een USB -> DVD drive aan te schaffen voor dit.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een 3rd party USB drive zal goedkoper zijn dan HP's speciaal voor dit model bedoelde SATA Slimline DVD Drive. Maar deze is inderdaad gewoon beschikbaar. Je had ook gewoon even de leverancier van het ding kunnen bellen, die hadden je zo een prijs kunnen geven voor het bewuste item zou je aannemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook maar een stagaire haha. En het had evt. gekund als de gene er was die de spullen inkoopt etc. Er liggen hier nog wel een aantal slimlines maar niet van HP zelf. Maar neem aan dat dan de gehele server open moet (Nog nooit gedaan trouwens!) Ik ga denk dan maar eens kijken naar een USB -> DVD drive wat die dingen koste en dan moet die maar besteld of ergens gehaald worden.

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-02 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Voor een enkele installatie hang je er toch gewoon even een sata dvd drive aan, die hoef je niet te monteren oid. Kast open, sata en stroom aansluiten en installeren maar. Niet de meest nette manier maar wel het goedkoopste en snelste :).

Zorg dan wel dat er in het dc een reserve sata-dvd drive ligt voor noodgevallen.

Strava

Verwijderd

Dan heb je ook een slimline compatible SATA kabel nodig, als die op de schappen ligt zou ik zeggen; Trek die servert open en inbouwen die DVD drive.

De easy way is een USB DVD drive, maar je bent op stage, dus de bedoeling is wel dat je praktijkervaring opdoet.

Wat is nou mooier dan het inbouwen van nieuwe hardware in een server?
Pagina: 1