Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem: als ik mijn HD audio adapter van mijn Tritton AX 120 Headset aansluit op mijn xbox, krijg ik geen beeld en geen geluid. De groene led lampjes blijven knipperen. Zodra ik hem ontkoppel krijg ik weer beeld. Hij is volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten, maar krijg geen beeld.

Headset werkt wel via tulip ingang via mijn monitor.

Setup: Xbox 360 pro via HDMI aan Dell 24" (U2410)
Headset Tritton AX 120

Iemand bekent met dit probleem en nog belangrijker, heeft iemand een oplossing. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heel dom maar het is het soort ding dat ik ook nog wel eens doe: Als ik vlug naar de manual kijk lijkt het erop dat er alleen geluid door de HD adapter loopt. Heb je wel een kabel tussen je monitor en Xbox lopen nu? De HDMI uitgang waar je je beeld doorheen laat lopen zit naast die waar je je HDMI adapter voor geluid in moet stoppen.

Had je hiervoor verbinding via component of AVI of iets dergelijks? Misschien via een televisie? Zo ja moet je de video-output van je Xbox aanpassen aan de nieuwe situatie. Als je nog toegang hebt tot de TV waar je toen mee speelde, zet hem daar op HD output. Heb je dat niet: How to reset Xbox 360 console display settings to the defaults - Xbox.com)

Maak anders snel een kiekje van de achterkant van je Xbox en monitor zodat we kunnen zien welke kabel je waarin hebt gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HDMI kabel loopt naar de HDMI poort van mijn monitor. In de AV-poort zit de triton Audio HD adapter en usb stekker in de usb-poort, dus de audio moet via de HD adapter lopen. Bij de instellingen van de xbox valt weinig in te stellen.

Zodra ik de HD adapter in de AV-poort v.d. xbox stop, gaat mijn beeldscherm op zwart. Hiervoor hing mijn xbox aan mijn tv via HDMI. Dit is de eerste keer dat ik een headset erop aan gesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt dus wel beeld op je monitor als je alleen de HDMI kabel tussen de monitor en de Xbox hangt? (Dus zonder aangesloten headset). Je hebt het over een monitor terwijl je daarvoor op je TV speelde. Weet je zeker dat je monitor op het juiste kanaal staat?

Het aansluiten van de HD adapter moet gebeuren terwijl de Xbox uitstaat. Het kan zijn dat je Xbox flipt vanwege nieuwe aansluitingen. Volg de instructie in de link hierboven om de standaard output van je Xbox te resetten. Vervolgens kun je in system settings de juiste video en audio modes selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het resetten van mijn xbox helpt dus niet. Mijn monitor staat uiteraard op de HDMI poort ingesteld. Zodra ik mijn xbox reset, uitzet, vervolgens de usb stekker en HD audio adapter aansluit dan start hij niet op en blijven de groene ledjes om en om knipperen, via mijn headset hoor niets, alleen een lichte zoem dat hij aanstaat.

Denk toch dat de HD-audio adapter kapot is, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je kan voor zover ik weet geen headset via de xbox aansluiten(mischien is het wel mogelijk maar microsoft zegt van niet, maar die zeggen wel meer). Je Xbox headset is of draadloos of je moet als je met draad hebt hem onder in je controller pluggen, allebei van microsoft of een third party producent. Zelf een headset aansluiten kan bij mijn weten niet maar ik heb google er nog niet op nageslagen.

Uiteraard een strategie om er voor te zorgen dat je meer microsoft spullen mag kopen! Al zijn er ook wel third party oplossingen zoals gezegd die zijn vaak wat goedkoper maar kwalitatief minder. Overigens als het je bedoeling is om al je geluid over een headset te laten gaan zou dat ook moeten kunnen, maar google even zou ik zeggen.

Normaal gaat alleen voicechat over een headset, altijd. ook als je een eigen kan aansluiten mocht ie het doen. Om al het geluid over je headset te laten lopen zijn extra acties nodig, dus nogmaals google. Mijn gok is dat je het wss kan wijzigen bij het configuratiescherm van je xbox. Mocht je een oplossing vinden laat het nog weten (heb zelf een 360)

[ Voor 39% gewijzigd door Postius op 15-10-2011 16:05 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een headset officieel voor de xbox 360. De HD audio adapter is kapot, en in overleg met de klantenservice heb ik een nieuwe gekregen. Nu werkt het als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1