Asus A7V133 + TB 1200 dood?

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Help!

Gisteren begon mijn systeem in afwisselende tonen te piepen (volgens handleiding oververhitting) dus ik zette gelijk mijn PC uit. Ca. 1 minuut gewacht weer aangezet. Zelfde piepjes. PC geeft geen beeld kan niet de bios in. Toen maar eens 5 minuten gewacht. Zelfde verhaal. Toen heb ik de batterij van het moederbord gehaald, gestart en weer uitgezet. Batterij weer geplaatst. Ik kan nog steeds de bios niet, vga springt niet aan. Na nog een paar keer herstarten piepte hij niet meer, maar deed niets meer! Ledje op het moederbord brand nog wel, fans gaan ook gewoon draaien, harddisk start (komt op toeren) verder niks!

Is er nog hoop???

[edit]
ik heb ook nog alles een keer met jumpers ingesteld. CPU default Vcore, 12x multiplier, 100mhz FSB. maar hielp niets. Zonder VGA en zonder geheugen geeft hij ook geen piepjes meer. 1x deed het dat wel (er voor en er na niet) erg vreemd.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Misschien zit je videokaart niet goed in het agp slot. WAnt dan begint hij als een gek te piepen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Tefflar
Ik heb zojuist mijn post ge-edit. Zonder VGA kaart piept hij ook al niet meer... Uiteraard heb ik ALLES losgehaald en opnieuw aangesloten.

Verwijderd

misschien geheugen kapot

of ander mobo of proc

• Tefflar
Ik heb helaas geen ander mainbord of CPU waarmee ik kan testen. Ik heb nu (Op mijn werk) mijn bord en cpu bij + bon. Ik hoop hier nog de goeden tip te vinden anders maar terug naar de winkel... :( (Wordt vast niet direct omruilen...)

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
He dit lijkt erg op mijn probleem.
ik had dit ook en toen was mijn voeding kapot, probeer eens een andere zou ik zeggen.
suc6

• Tefflar
Kreeg jij dan ook die piepjes en start je HDD wel gewoon op?

• Bjurrun
kep wel een ka7-100, maar had dezelfde problemen, ik restart en kreeg piepjes.
nog een keer alles aandrukken, en geen piepjes meer maar wel alles ging draaien.
had ook alles op een gegeven moment geprobeerd en uiteindelijk bleek het die voeding te zijn

• Tefflar
Hopelijk is dat het dan! Een voeding heb ik nog wel liggen. Wel vaag dat hij wel mijn fasn en HDD aan de gang krijgt. Had jij toevallig een 7volt mod?

• Bjurrun
nee, ik vond het ook vaag, dat je voeding kapot is en alles het verder gewoon wel doet

• Tefflar
Thanks! Ga ik het eerst thuis nog even met een andere voeding proberen voordat ik naar de winkel ren... (Ze rekenen Fl 55,- voor onderzoek en administratie kosten als de hardware gewoon in orde is) :)

• Tefflar
HIJ DOET HET WEER!!! Jippy!

Ik heb een andere voeding geprobeerd en toen deed hij het weer. Nu komt het ALLER vreemdste:

Hierna deed mijn oude voeding het ook weer! Ik draai nu met precies de zelfde hardware als voorheen. Ik snap hier echt niks van... Maar hij doet het, dat is het belangrijkste!

* Tefflar is VERY :)
Pagina: 1