Geen internet meer via router

Pagina: 1
Acties:

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-02 11:48
Hallo,

Ik heb sinds gister een probleem met internet. Ik had mijn playstation3 aanstaan vanaf een uur of 4 (nog een update voor gran turismo 5 binnengehaald van meer dan 1 gigabyte) en rond kwart voor 6 gaf die ineens een verbindingsfout (volgens mij is het deze fout: kan geen verbinding maken met de DNS-server). Sindsdien ligt heel het internet via de router eruit. Als er een directe verbinding wordt gemaakt (bv. een laptop direct verbonden met de modem), dan doet internet het meestal wel, maar zodra de router ertussen gezet wordt, kan er geen verbinding meer gemaakt worden.

Aangezien ik niet meer weet wat te doen, kom ik het hier vragen. We hebben internet via Ziggo, de router is van Sitecom WL-351 (300N X3), de modem is een Motorola door Ziggo geleverd.

Alvast bedankt

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Verwijderd

Dus als je de router opnieuw opstart is de verbinding dan terug? heb je alle kabels al gecontroleerd? een firmware upgrade for de router gedaan? Of de router in de fabrieks in stellingen getest MET beveiligd wireless aan?
Ook af en toe de modem rebooten kan geen kwaat als het goed is word dan heel af en toe ook de firmware automatisch geupdate!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 21:57 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
dvd-linden schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:51:
Als er een directe verbinding wordt gemaakt (bv. een laptop direct verbonden met de modem), dan doet internet het meestal wel, maar zodra de router ertussen gezet wordt, kan er geen verbinding meer gemaakt worden.
Via het modem direct werkt het meestal? Dus niet altijd?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Kun je even het resultaat van je IPConfig hier posten als je laptop aangesloten is op de router, en de config als je op de modem aangesloten bent?

Start command prompt, typ in ipconfig/all, en post de uitkomst hier. Het belangrijkste is je IP-adres, default gateway en DNS server(s).

PS: Als je je laptop op je modem aansluit en je doet een IPconfig, en je IP-adres begint met een 8, zet het ip adres dan niet hier; in dat geval heb je namelijk een public IP adres op je laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Daffie op 14-10-2011 09:42 ]

https://freight.associates

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

Wellicht moet het modem uit en aan gezet worden (met een tijdje wachten ertussen) voordat de router en IP adres toegewezen krijgt.

Controleer eens of de router een IP adres toegewezen krijgt.

Verder zou ik (voor zover dat mogelijk is met deze router) alternatieve DNS servers (bv OpenDNS of Google) meegeven in de DHCP scope aan je clients, mijn ervaring is dat de DNS server ingebouwd in de router niet altijd even stabiel is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Daffie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:42:
PS: Als je je laptop op je modem aansluit en je doet een IPconfig, en je IP-adres begint met een 8, zet het ip adres dan niet hier; in dat geval heb je namelijk een public IP adres op je laptop.
Dit kan nooit, je wan-ip kan alleen door je modem aangevraagd worden, je laptop krijgt altijd een intern ip-adres. (waarschijnlijk een adres zoals 192.168.1.xxx)

Wat betreft je storing, ik zou je router eens naar de factory defaults resetten, of een andere switch/router proberen. Kijk in welk apparaat de DHCP server aan staat, dit mag maar in 1 apparaat zijn, dit is meestal de router.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-02 11:48
Hij doet het weer, alleen hoe het komt weet ik echt niet. Ik zat op mijn desktop computer direct in de modem en heb toen cmd en ipconfig/all gedaan, al mijn gegevens opgeschreven, daarna de router ertussen (wel de stroom er afgehaald en na een seconde of 20 ingeschakeld) gezet om opnieuw mijn gegevens (via cmd en ipconfig/all) op te schrijven en sindsdien doet die het ineens weer :S.

Heb echt geen flauw idee hoe dit nou kan. We hebben de router gister al gereset, naar factory default gezet en de stroom eraf gehad en toen deed die het toch echt niet. En vandaag na ipconfig/all ineens wel.
Ik heb in ieder geval al mijn gegevens opgeschreven en mocht die er nou alsnog mee ophouden dan kom ik hier weer terug.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

Bartjezz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:46:
Dit kan nooit, je wan-ip kan alleen door je modem aangevraagd worden, je laptop krijgt altijd een intern ip-adres. (waarschijnlijk een adres zoals 192.168.1.xxx)
Reageren is goed, misschien wel wat verstandiger om in geval van een ongenuanceerde reactie zeker van je zaak te zijn.

Vrijwel alle kabelaars (hulde!) bieden een modem aan dat niet aan NAT doet, oftewel...het eerste apparaat dat aangesloten wordt krijgt een publiek IP adres. Of dit een laptop is of een router, dat maakt niet uit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1