Sony Ericsson X10 niet gerepareerd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02
Beste Tweakers.

Ik had een probleem met met SE X10.
de batterij werd volgens mijn app rond de 45 graden voor hij uitviel.
ik heb hem dus opgestuurd via de Hi winkel (amersfoort) ter reparatie.
Ik had de batterij meegeleverd omdat ik dacht dat het daar aan lag.

Hij kwam afgekeurd terug... met de mededeling dat het aan mijn telefoon lag. dat het waterschade/valschade is, en dat het dus buiten garantie is.
De batterij is helemaal niet bekeken, en hebben ze compleet genegeerd.

verder kan ik alleen bij E-repair 3 foto's zien. waar ik (als iemand die niks van de techniek van telefoons) niks van af kan lezen, afgezien van een beetje vuil. en een uitleg kreeg ik verder niet afgezien van "op de foto kun je goed zien dat het ijzer is verbogen" ofzo... maar dat is het ijzertje waar je je USB insteekt.... en zou volgens mij niet het probleem in kwestie moeten veroorzaken.

Nu heeft een vriend van mij zijn telefoon een keer laten vallen, had een paar weken erna het probleem dat zijn telefoon niet meer goed wilde opladen, en hij stuurt hem op... en krijgt een geheel nieuw moederboard in zijn telefoon.... BINNEN DE GARANTIE!
Hij heeft precies hetzelfde abbonement en telefoon als mij, en net als mij geen extra verzekering (die ik dus bij mijn volgende telefoon wel ga afsluiten dan maar)

Voor mij is dit te gek voor woorden en vraag om advies.
Mochten jullie het eens zijn met het reparatiebedrijf dan vraag ik of iemand mij misschien een kostenindicatie kan geven wat betreft de reparatie.

dit zijn de foto's die ik heb ontvangen.
Alvast bedankt voor het advies.

Afbeeldingslocatie: http://i261.photobucket.com/albums/ii45/warmastah/toonimage3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i261.photobucket.com/albums/ii45/warmastah/toonimage2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i261.photobucket.com/albums/ii45/warmastah/toonimagehtml.jpg

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
Er zit een raar goedje op de achterkant van je USB connector. Maar lijkt meer een soort isolatie materiaal.

Ter vergelijking, zo hoort het eruit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755050/x10.PNG

Edit: Valschade zie ik hier trouwens niet aan, dus hoe ze daar bij komen 8)7

Edit2: Wat het trouwens wel kan zijn is dat het inderdaad een soort isolatie materiaal is en die losgebroken is en dat er een componentje meegebroken is. Maar dat is op de foto niet te zien.

[ Voor 43% gewijzigd door Kalua op 14-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
nee precies... er is dus niets te zien... en een duidelijke uitleg had ik niet, wat moet ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
hoe lang heb je de telefoon al? Als je hem korter dan 6 maanden heb moet Hi bewijzen dat het daadwerkelijk user dmg is. In dat geval is een fototje niet genoeg. Langer dan 6 maanden moet jij toch zelf echt bewijzen dat het defect niet is veroorzaakt door het vallen.

P.s. Belichting tijdens het maken van de foto is blijkbaar niet het sterkste punt van het reparatie centrum.

[ Voor 17% gewijzigd door Jwlb op 14-10-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Buiten dat je oorspronkelijke probleem (volgens jou) niks te maken heeft met de USB connector, is het los raken van de USB connector een probleem wat bij veel meer X10's voorkomt, lees hier maar es: Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
ik heb m iets meer dan een jaar... maar hoe bewijs je dat.... ik heb geen film van mijn leven waar je in kan zien dat ik nooit ergens tegenaan ben gestoten of dat ik hem heb laten vallen.

Ik weet inderdaad dat dit veel voorkomt... maar toch zegt het reparatiecentrum dat het valschade is.... ook al heb ik het keer op keer benadrukt dat ik hem nooit heb laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Jwlb schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:45:
hoe lang heb je de telefoon al? Als je hem korter dan 6 maanden heb moet Hi bewijzen dat het daadwerkelijk user dmg is. In dat geval is een fototje niet genoeg. Langer dan 6 maanden moet jij toch zelf echt bewijzen dat het defect niet is veroorzaakt door het vallen.
Als je de telefoon erbij geeft is het vrij makkelijk te zien natuurlijk :z

Daarbij vind ik het plausibel dat de accu beschadigt/stukgaat als je 'm laat vallen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
SeatRider schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:37:
[...]

Als je de telefoon erbij geeft is het vrij makkelijk te zien natuurlijk :z

Daarbij vind ik het plausibel dat de accu beschadigt/stukgaat als je 'm laat vallen.
Ik heb hem alleen nooit laten vallen... dat is het hem dus...ik begrijp zelf ook wel dat een val van de telefoon ALLES wat er in en om een telefoon zit kapot kan gaan... maar als je naar de foto's kijkt zie je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Ik heb hem alleen nooit laten vallen... dat is het hem dus...ik begrijp zelf ook wel dat een val van de telefoon ALLES wat er in en om een telefoon zit kapot kan gaan... maar als je naar de foto's kijkt zie je helemaal niks.
En daarin ligt vak het probleem. Het is ommogelijk om te zeggen dat jij weet voor 100% dat hij is nooit gevallen. Heb je hem 24/7 bij je? Vak gaat valschade om een onbewust manier gebeuren. Wie zegt dat tijdens jou slaap jij heb hem niet van de nachtkasje geslagen en je vrouw heeft hem opgerapt voordat je waker was? Wie zegt dat terwijl jij een rondje aan het halen was bij de kroeg dat een dronken maat heeft hem niet laten vallen. Wie zegt dat een van jou kinderen heeft hem niet als speelgoed gezien terwijl jij in de douche was? Wie zegt dat de reparteur moet je uberhaupt geloven dat jij heb het niet gedaan? Dat zegt iedereen namelijk.

Ieder keer dat iemand stellig beweert dat "ik weet zeker dat zus en zo was niet gebeurd" met de telefoon bewijst dat ie een feit een leugenaar is. Dat kan je nooit weten en het hoeft alleen maar een keer te vallen.

Je zit al zwak in de eerste 6 maanden zelfs als de reparateur komt met photos van val/stoot/waterschade, laat staan naar de 6 maanden. Hooguit kan je hopen voor coulance, maar het was eigenlijk game over zodra de reparateur heeft bepaald dat er valschade was. Zo werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:44:
[...]

En daarin ligt vak het probleem. Het is ommogelijk om te zeggen dat jij weet voor 100% dat hij is nooit gevallen. Heb je hem 24/7 bij je? Vak gaat valschade om een onbewust manier gebeuren. Wie zegt dat tijdens jou slaap jij heb hem niet van de nachtkasje geslagen en je vrouw heeft hem opgerapt voordat je waker was? Wie zegt dat terwijl jij een rondje aan het halen was bij de kroeg dat een dronken maat heeft hem niet laten vallen. Wie zegt dat een van jou kinderen heeft hem niet als speelgoed gezien terwijl jij in de douche was? Wie zegt dat de reparteur moet je uberhaupt geloven dat jij heb het niet gedaan? Dat zegt iedereen namelijk.

Ieder keer dat iemand stellig beweert dat "ik weet zeker dat zus en zo was niet gebeurd" met de telefoon bewijst dat ie een feit een leugenaar is. Dat kan je nooit weten en het hoeft alleen maar een keer te vallen.

Je zit al zwak in de eerste 6 maanden zelfs als de reparateur komt met photos van val/stoot/waterschade, laat staan naar de 6 maanden. Hooguit kan je hopen voor coulance, maar het was eigenlijk game over zodra de reparateur heeft bepaald dat er valschade was. Zo werkt het gewoon.
Dat zou ik zeer jammer vinden... zeker ook omdat ik niemand aan mijn telefoon laat en hem altijd in een beschermende hoes had (ik heb ook geen vrouw of kinderen haha, ben pas 19)

Feit blijft dat het raar is dat ze van mijn vriend gewoon een heel nieuw moederboard erin gooien (level 3 reparatie ofzo) en bij mij gewoon zeggen dat t valschade is. en dat terwijl hij hetzelfde telefoon en abbonoment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:48:
[...]

Dat zou ik zeer jammer vinden... zeker ook omdat ik niemand aan mijn telefoon laat en hem altijd in een beschermende hoes had (ik heb ook geen vrouw of kinderen haha, ben pas 19)

Feit blijft dat het raar is dat ze van mijn vriend gewoon een heel nieuw moederboard erin gooien (level 3 reparatie ofzo) en bij mij gewoon zeggen dat t valschade is. en dat terwijl hij hetzelfde telefoon en abbonoment heeft.
Als iemand die werkt met PCBs ik vermoed dat van je maat was de PCB niet beschadigt, en van jou toevallig wel. Fate can be a bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Als iemand die werkt met PCBs ik vermoed dat van je maat was de PCB niet beschadigt, en van jou toevallig wel. Fate can be a bitch.
toch vreemd dat ik daar dan helemaal geen uitleg bij krijg... alleen die 3 foto's... geen toelichting... helemaal niets.

weet je misschien ook een kostenindicatie om mijn telefoon te repareren? of zit ik vast aan een nokia 3310 tot aan Juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Probeer het bij een andere Hi winkel of zoek zelf direct contact met SE. Niet geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

toch vreemd dat ik daar dan helemaal geen uitleg bij krijg... alleen die 3 foto's... geen toelichting... helemaal niets.

weet je misschien ook een kostenindicatie om mijn telefoon te repareren? of zit ik vast aan een nokia 3310 tot aan Juni?
Nou, als je kan een "moederboord" voor het kunnen vinden op marktplatz/ebay of zo dan kan je vak bij de wat meer "ongewoon" (als je weet wat ik bedoel) reparatie winkels en het daar laten uitvoeren. Je kan het zo zien dat de garantie is toch voorbij, dus jij kan nu kiezen wat voor reparatie winkel jij wil. De voordeel van als dit sort gevallen van val/stoot/waterschade is dat er een overvloed aan "spare parts" in de 2de hands cirque (spelling?) Vak kan je voor weinig geld de onderdelen halen en als je handig bent zelf repareeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
ja maar ik heb nog wel gewoon garantie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:24:
ja maar ik heb nog wel gewoon garantie he?
Dat is juist wat je niet meer hebt. Valschade is geconstateerd. Dat valt buiten de garantie. De garantie is dus gevallen (als je het terug wilt zonder reparatie). Dat heet een "voided warranty". Het is niet zo dat je kan de ongerepareerd telefoon terugkrijgen en dat de garantie is nog intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
achja... soms denk ik dat die reparatiebedrijven geen zin hebben in werk ofzo... beetje jammer dit.. maargoed... ik weet in ieder geval dat dit niks meer word dan. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:38:
achja... soms denk ik dat die reparatiebedrijven geen zin hebben in werk ofzo... beetje jammer dit.. maargoed... ik weet in ieder geval dat dit niks meer word dan. bedankt.
Terwijl heleveel mensen op dit forum zullen niet eens met me zijn, het is soms beter idd om aftehaken en niet je tijd te verspillen in een meestal hopeloos ruzie met de verkoper/reparateur. Het is de stress niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 08:01
plaats eens een berichtje op het Blog van SE zelf met je ervaring.

Ik heb zelf een X10 gehad waar ik nooit tevreden over ben geweest (zacht geluid etc.). Heb al jaren SE telefoons en de X10 was voor mij flinke tegenvallen. Werd voor het zachte geluid eerste een update beloofd, maar dit bleek later niet mogelijk. Ik plaatste een bericht op het blog en kreeg een reply via mail terug dat SE graag een oplossing wilde zoeken.

Uiteindelijk heeft SE mijn een gratis! Arc gestuurd, de X10 mocht ik houden. Dat noem ik nu service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
tm030614 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:50:
plaats eens een berichtje op het Blog van SE zelf met je ervaring.

Ik heb zelf een X10 gehad waar ik nooit tevreden over ben geweest (zacht geluid etc.). Heb al jaren SE telefoons en de X10 was voor mij flinke tegenvallen. Werd voor het zachte geluid eerste een update beloofd, maar dit bleek later niet mogelijk. Ik plaatste een bericht op het blog en kreeg een reply via mail terug dat SE graag een oplossing wilde zoeken.

Uiteindelijk heeft SE mijn een gratis! Arc gestuurd, de X10 mocht ik houden. Dat noem ik nu service!
hoe kan ik dat het beste doen dan?
gewoon de 1e post kopieren en daar neerzetten? dit wil ik zeker ook proberen.
zou je me ook een link kunnen geven van hun blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waarom mist je telefoon de minijack slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Napo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:26:
Waarom mist je telefoon de minijack slot?
die mist hij niet, hij zit er wel en werkt ook gewoon :) zeker net niet op de foto ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 08:01
Bjarne666 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:10:
[...]

hoe kan ik dat het beste doen dan?
gewoon de 1e post kopieren en daar neerzetten? dit wil ik zeker ook proberen.
zou je me ook een link kunnen geven van hun blog?
Nee, gewoon een korte (engelse) tekst op hun blog met een korte uitleg. Je krijgt vanzelf wel een reactie.
Stuur desnoods naar de bloggers van SE een dm.

Voor mij heeft SE altijd een goede service gehad. K850i gehad waar na een jaar de verf van de toetsen ging. Netjes gefixt onder garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 14-10-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
tm030614 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:09:
[...]

Nee, gewoon een korte (engelse) tekst op hun blog met een korte uitleg. Je krijgt vanzelf wel een reactie.
Stuur desnoods naar de bloggers van SE een dm.

Voor mij heeft SE altijd een goede service gehad. K850i gehad waar na een jaar de verf van de toetsen ging. Netjes gefixt onder garantie.
Okee zal ik doen, ook al denk ik niet dat mijn probleem vergelijkbaar is met wat jij toendertijd had, en denk niet dat ze mij hiervoor zullen compenseren.. maar niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Wat ik nu toch te horen krijg....

op mijn foto zie je dat rode spul (lijm volgend het SE callcenter?)
dat schijnt loshebroken te zijn.... maar aan het plaatje van 1 van de commenters, zit helemaal geen lijm aan die connector... dus dit zou dan toch geen invloed moeten hebben?

Pagina: 1