• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
ik ben bezig een extra PCtje in elkaar te schroeven, maar hij boot niet; géén scherm, wél ledjes, wél draaiende fans/HDD's
door de dingen die ik heb geprobeerd vermoed ik dat het mobo gewoon gaar is

specificaties mobo

wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

andere videokaart/ander slot proberen
batterijtje eruit om Cmos te clearen
ander ram+ram testen (werkt)
minimaal opstarten (1 lat ram, geen HDD's)
andere CPU+CPU testen (werkt)

wat me doet twijfelen is dat het moederboard gewoon "piept" dat ie ok is (1x) of meerdere keren als er iets mis is (geen RAM bijv)
maar daarbij piept ie niet, maar klikt ie, speakertje is wss kapoet
dat doet me dan weer denken dat het mobo ooit 's overbelast ofzo, mobo is 2dehands van de V&A

is er iets dat ik heb gemist?

ja, de CPU connector zat erin :+

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voeding ook gechecked ?

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
net ff gedaan met een multimetertje, de voltages zijn iig normaal
de voeding is trouwens wel nieuw, een OCZ van 700 watt

Verwijderd

je krijgt er dus nooit een kick uit? ram dimms ook in meerdere poorten geprobeert etc om defect uit te sluiten? je kan nog een PCI videokaart proberen? Sluit ook de voeding uit, op zn hoogst nog een andere batterij testen en anders is ie echt kaduk :)

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
enige kick's die ik eruit krijg zijn opspinnende HDD's/fans en de "biepjes"
ram heb ik al in een ander slot gehad, ik heb 3 videokaarten getest (geloof dat 1tje kapoet is, dus ik reken het als 2)

ik gooi straks nog ff een andere voeding eraan

trouwens, zo'n batterij hoort toch niks te kunnen laten falen of ben ik nou gek? dat ding houd toch alleen tijd+cmos bij?

Verwijderd

na al jouw testen worden de mogelijkheden steeds minder, zou zonde zijn om er helemaal niks meer aan te testen ntuurlijk :) en weet je zeker dat het geheugen compatible is ?

Heeft jouw bord 2 x PCI-e ? van deze kan er natuurlijk altijd 1 stuk gaan vandaar als test nog een andere socket ook aldaar, gl.

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
ik heb ook al meerdere PCIE slots geprobeerd ;)
denk trouwens niet dat er 1 slot kapoet kan gaan en de rest niet, het zit allemaal in dezelfde chip (correct me if i'm wrong)

edit:

ik ga mezelf voor m'n kop slaan geloof ik |:(
merk nú pas dat ik idd verkeerd geheugen heb :X

dacht dat het geheugen waar ik het mee testte wel ondersteund was, maar ik had de verkeerde specs in m'n inventaris staan
heb namelijk geen PC2-5300 geheugen, maar PC-6400 geheugen in m'n main PC hangen :X

on the upside: goede kans dat het mobo dus gewoon werkt *O*

[ Voor 52% gewijzigd door godofal op 13-10-2011 22:11 ]

Verwijderd

Idd alle PCI-e spul en PCI zit op de zelfde chip maar hoort wel bij std. troubleshoot de socket kan nl. ook beschadigd raken of slecht kontact maken etc. Je zou hopen dat RAM downward compatible zou zijn maar de Intel 975 chipset was een "lastige" chipset heb ik begrepen! Op goed geluk :)

Verwijderd

PMG that is

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
oke, net bij een andere tweaker het juiste RAM opgepikt, en nog steeds geen beeld
het gekke is dat de CPU, GPU en north+south bridge wel opwarmen (voelbaar) geeft mij iig het gevoel dat er wel íéts gebeurt
is dit ook mogelijk, dat het mobo kapot is maar toch alle onderdelen aan het werk zet?

Verwijderd

is dit ook mogelijk, dat het mobo kapot is maar toch alle onderdelen aan het werk zet?
Ja als er spanning op het mobo zit zou dit ook op alle onderdelen moeten zitten echter kan het defect ervoor zorgen dat je er verder niet veel meer mee kan. Weet je van je nieuwe geheugen ook zeker dat de timings overeenkomen met de maximale haalbare timings van je mobo? Helpt dit ook niet zou ik me er toch is bij neer leggen helaas! Maar s775 mobo's vliegen via V&A dagelijk voor een prikkie de deur uit dus er zijn mogelijkheden genoeg en wie weet wil iemand jouw bordje nog voor een klein berag overnemen dan valt de schade uit eingelijk wel weer mee!

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
oke, dan verklaar ik het mobo gewoon dood, want het RAM klopt idd helemaal met de specs die in het PDFje staan

idd, het is een verlies van 4 tientjes, niet zo'n groot probleem dus
het probleem is eerder de tijd die ik erin gaat zitten :P eerst onderhandelen, dan wachten op het pakketje, testen of ie het doet, alle andere dingen 5x testen, en dan voor dood verklaren :(

bedankt voor de tips iig :)
Pagina: 1