Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer helemaal resetten/vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc begint de laatste weken steeds meer problemen te geven, beeldbestuurprogramma crasht, fps is stukken lager en mijn harde schijf zit ook al aardig vol (900/100GB). Komt waarschijnlijk ook gedeeltelijk door virussen. Ik wou dus heel mijn pc leeggooien en er gelijk windows 7 opzetten zodat hij bf3 en skyrim wat beter zal draaien.

Ik heb alleen geen zin om hem helemaal naar een professional te brengen of om er veel geld voor neer te leggen. Heb vanaf dit weekend vakantie dus wel genoeg tijd om er zelf aan te werken.

Ik vroeg me dus af wat nou de beste manier is om dit te doen.

Edit: Wist niet helemaal zeker waar ik dit neer moest zetten, kon geen helpdesk vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 19:58 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Externe hardeschijf om data tijdelijk op te zetten (ik neem aan dat je die 900GB wel wilt houden ? ) en dan gewoon opnieuw installeren met Windows DVDtje :) ?

Verwijderd

Wat ook mogelijk is om een 60GB SSD te halen en daar windows op instaleren.. via V&A heb je ze vanaf 50€ en ze worden niet snel langzamer maar is dan alleen voor je OS en 2 highspecs games...just a tought

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:05:
Wat ook mogelijk is om een 60GB SSD te halen en daar windows op instaleren.. via V&A heb je ze vanaf 50€ en ze worden niet snel langzamer maar is dan alleen voor je OS en 2 highspecs games...just a tought
Mhh een nieuwe harde schijf zou idd ook een mogelijkheid zijn. De pc is nu ongeveer 2.5 jaar oud dus ik was sowieso van plan om er eventueel ook een nieuwe videokaart in te zetten.
ThinkPadd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:59:
Externe hardeschijf om data tijdelijk op te zetten (ik neem aan dat je die 900GB wel wilt houden ? ) en dan gewoon opnieuw installeren met Windows DVDtje :) ?
Vrijwel alles van die 900 GB mag weg. Meeste zijn oude spellen, series en films. Alle dingen voor studie en werk heb ik al op een usb staan. Bedoeling is echt om de pc 'als nieuw' te maken.

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 22:12
Mijn ervaring is dat een computer met de C-(harde)schijf voor 90% gevuld langzaam wordt. Het hele schijfoppervlak is dan snel gevuld met data en je krijgt snel last van sterke fragmentatie van veelgebruikte bestanden. En je caches wil je niet op de buitenkant (trage deel) van je harde schijf hebben.
Dus er is zeker wel wat voor te zeggen om een aparte windows/cache schijf te hebben.

Voor een herinstallatie, ga eens rustig over je pc heen en maak een lijstje van welke software je weer wilt installeren en verzamel bestanden die je wilt bewaren. (instellingen van programma's, savegames...)
Zorg dat je alles hebt, cd's, download locaties (als je een langzame internet verbinding hebt zou je vast kunnen beginnen met downloaden, naar een externe drive of tweede harddisc).

PC herstarten met je Windows cd erin, C-schijf formatteren en een volledige installatie.
Tijdens het daadwerkelijke installeren kan er weinig fout gaan, het duurt alleen altijd langer dan je verwacht.
Het is wel eens handig om een tweede pc met internet-toegang in de buurt beschikbaar te hebben, voor onvoorziene situaties.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb besloten om een SSD van 128 GB en een videokaart Geforce GTX 550Ti te kopen. Ik ga morgen mijn pc formatteren en dan windows 7 er op zetten.

Ik laat van de week nog even weten of het allemaal is gelukt.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 09:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik neem aan dat je dan windows 7 op die SSD zet? anders heb je er nog niet veel aan.

iRacing Profiel

Pagina: 1