Vast in Bootscreen/Moederbord Scherm, is het de hdd ?

Pagina: 1
Acties:

• Thomas G.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Hi Allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Sinds vandaag heb ik een raar probleem als ik mijn pc opstart. Wanneer ik hem aanzet blijft hij in het asus moederbord scherm hangen. Del to enter set up en Bios post messages kan ik indrukken wat ik wil maar er gebeurt niks

Ik ben toen wat gaan troubleshooten (usb apparaten los koppelen, harde schijf met OS erin en eruit etc).

Toen ik het sata kabeltje van mijn 500 gb HDD loskoppelde waarop mijn OS staat , kwam ik wel mijn bios in (heb nog even gekeken naar boot sequence maar alles was in orde) en heb toen opnieuw opgestart

Verbazingwekkend kwam ik nu wel voorbij mijn bootscreen en kreeg toen een bericht in de trend van os disk not found enter disk and press enter. Naar mijn weten het scherm dat je krijgt bij elke pc zonder OS erop geïnstalleerd (HDD met OS was immers nog losgekoppeld).

Toen heb ik nog het Sata kabeltje vervangen door een nieuwere voor de 500 GB HDD met os en deze weer n gekoppeld aan het mobo en de pc opnieuw opgestart. Toen kreeg ik wederom hetzelfde probleem, ik zat vast in het moederbord/boot scherm en kon wachten wat ik wou maar er gebeurde niks, bios kwam ik ook niet in.

Nu vroeg ik mij dus af of ik met 100% zekerheid kan zeggen dat mijn 500GB os schijf naar de klote is en dat ik maar beter opnieuw mijn OS kan installeren op mijn andere schijf. Of kan het nog ergens anders aan liggen waardoor hij met die schijf erin niet opstarten wil ?

Alvast, Bedankt !

Specs :

ASUS M3N HD/HDMI
AMD 2,7 Ghz 5200+
GF GTS 250 1GB
4 GB Ram (2x2)
Coolermaster silent pro 700w
1TB Samsung Hdd
500 GB Barracude (OS disk)

OS Win 7

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:37 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Soms reageert de schijf niet snel genoeg of niet op de juiste manier waardoor het moederbord blijft hangen bij het zoeken naar S-ATA apparaten. Probeer eens een andere poort en koppel andere S-ATA apparaten eens los.

• Thomas G.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Dank voor de tip.

Heb nog even ander Sata poortje geprobeerd, maar probleem bleef het zelfde.

Vervolgens de schijf eruit gehaald en even mee naar een winkeltje hier op de hoek gegaan. Man daar kreeg hem niet eens aan het draaien en vertelde me dat er niks meer aan te doen was. Vroeg hem nog of het zin had om een behuizing te kopen en een externe schijf ervan te maken, maar dit had geen zin meende hij.

Spijtig :( ..

Iemand nog tips om data te recoveren of is er echt niks meer aan te doen ? (Schijf maakt geen toeren meer)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn wel speciale recovery bedrijven maar voor de prijs die je dan neer moet leggen kan je heel wat harddisks voor kopen dus helaas ben ik bang dat je niks meer kan beginnen met je harddisk.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 19:58
Volgens mij loopt ie tijdens de POST vast. Als je nog wil onderzoeken waar het aan ligt, zou je in de bios de asus logo kunnen uitschakelen zodat je in beeld krijgt bij welke device analyse hij vastloopt.

[ Voor 13% gewijzigd door acale op 15-10-2011 12:47 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:26
Thomas G. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:36:
Dank voor de tip.

Heb nog even ander Sata poortje geprobeerd, maar probleem bleef het zelfde.

Vervolgens de schijf eruit gehaald en even mee naar een winkeltje hier op de hoek gegaan. Man daar kreeg hem niet eens aan het draaien en vertelde me dat er niks meer aan te doen was. Vroeg hem nog of het zin had om een behuizing te kopen en een externe schijf ervan te maken, maar dit had geen zin meende hij.

Spijtig :( ..

Iemand nog tips om data te recoveren of is er echt niks meer aan te doen ? (Schijf maakt geen toeren meer)
Wrs is hij dood, wat je nog kan proberen is om hem direct in, of via bv usb docking station aan een andere pc te hangen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1