Voor zij die graag hun agenda en contactpersonen draadloos en direct willen synchroniseren, maar geen nieuwe iPod/iPad/iPhone willen kopen. iCloud gebruikt standaarden CalDAV en CardDAV en die kan je instellen op iDevices waar geen iOS 5 op kan. Dit zijn de stappen die je moet volgen:
Je hebt ten eerste een iCloud account nodig. Als je er nog geen hebt, kun je er een aanmaken met Mac OS X Lion (update 10.7.2) of de iCloud Control Panel voor Windows 7 en Vista SP2+ http://www.icloud.com/icloudcontrolpanel
Van zodra je je account aangemaakt hebt, neem je je iDevice bij de hand.
Ga naar Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Voeg account toe... -> Anders
Agenda:
Adres: uw @me-adres
Inkomde post hostnaam: p02-imap.mail.me.com, gebruik SSL, poort 993
Uitgaande post hostnaam: smtp.me.com, gebruik SSL, poort 587
Gebruikersnaam: het gedeelte van het @me-adres voor de @
Wachtwoord: je Apple-ID wachtwoord
Ik heb dit zelf getest op mijn 2nd gen iPod Touch met iOS 4.2.1 en het werkt perfect, mits enkele seconden vertraging, maar dat kan zijn doordat mijn apparaat op zich te traag is. Ik weet niet of het werkt op iOS 3 of vroeger.
De p02 kan even goed ook p03, p04, etc... zijn. Verschillende servers met hetzelfde doel.
Bovendien, als je bij Mail, Contacten, Agenda -> Voeg account toe... nog MobileMe hebt staan, kan je ook inloggen met je iCloud account en Find My iPhone gebruiken op de website. Die optie is bij mij wel op mysterieuze wijze verdwenen.
Je hebt ten eerste een iCloud account nodig. Als je er nog geen hebt, kun je er een aanmaken met Mac OS X Lion (update 10.7.2) of de iCloud Control Panel voor Windows 7 en Vista SP2+ http://www.icloud.com/icloudcontrolpanel
Van zodra je je account aangemaakt hebt, neem je je iDevice bij de hand.
Ga naar Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Voeg account toe... -> Anders
Agenda:
- Voeg CalDAV-account toe
- Server: p02-caldav.icloud.com:443
- Gebruikersnaam: je Apple-ID die je gebruikt voor iCloud (zou in de vorm van een e-mailadres moeten zijn)
- Wachtwoord: je Apple-ID wachtwoord
- Beschrijving: wat je maar wilt
- Duw op volgende en na de Controle ben je klaar.
- Voeg CardDAV-account toe
- Server: p02-contacts.icloud.com:443
- Gebruikersnaam: je Apple-ID die je gebruikt voor iCloud (zou in de vorm van een e-mailadres moeten zijn)
- Wachtwoord: je Apple-ID wachtwoord
- Beschrijving: wat je maar wilt
- Duw op volgende en na de Controle ben je klaar.
Adres: uw @me-adres
Inkomde post hostnaam: p02-imap.mail.me.com, gebruik SSL, poort 993
Uitgaande post hostnaam: smtp.me.com, gebruik SSL, poort 587
Gebruikersnaam: het gedeelte van het @me-adres voor de @
Wachtwoord: je Apple-ID wachtwoord
Ik heb dit zelf getest op mijn 2nd gen iPod Touch met iOS 4.2.1 en het werkt perfect, mits enkele seconden vertraging, maar dat kan zijn doordat mijn apparaat op zich te traag is. Ik weet niet of het werkt op iOS 3 of vroeger.
De p02 kan even goed ook p03, p04, etc... zijn. Verschillende servers met hetzelfde doel.
Bovendien, als je bij Mail, Contacten, Agenda -> Voeg account toe... nog MobileMe hebt staan, kan je ook inloggen met je iCloud account en Find My iPhone gebruiken op de website. Die optie is bij mij wel op mysterieuze wijze verdwenen.