Sitecom router bad flash recovery?

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Heb gisteren een oude WL 534 v1 wireless router uit de kast gehaald om het als een repeater in te zetten op zolder. Na een half uurtje configgen heb ik dat ding aan de praat gekregen en heb ik zowaar goed bereik om zolder en alles deed het netjes.
Vanmorgen heb ik met mijn wifi analyzer weer gekeken en de repeater deed het niet meer. Helemaal geen signaal dus en ben ik gaan kijken naar een nieuwe firmware update voor dat ding.
v1.71 gevonden en proberen te flashen uiteraard volgens de instructies.
maar dat ding bleef hangen en je raadt het al...dat ding is naar de mallemoer.

power en de wifi lampjes knipperen om de beurt en hij geeft geen ip meer af en ook geen wifi signaal.

ik heb geprobeerd: 10 sec reset, 30/30/30 reset,
tftp heb ik geoprobeerd nadat ik handmatig mijn lan ip op 192.168.0.2 heb gezet (router is 192.168.0.1 standaard)
op internet staat dat sommige fabrikanten een management mode heeft, maar sitecom volgens mij niet.

iemand anders nog een idee? want anders flikker ik dat ding weg ;w

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je het ding direct aan je PC hangt, kun je met Wireshark zien of hij bij het opstarten een tftp server probeert te bereiken, en zoja op welk IP adres.

Een andere mogelijkheid is openschroeven, zoeken naar een seriele poort, en 'meekijken' bij het opstarten. (Je hebt wel een TTL levelconvertor nodig, hij kan niet aan een standaard RS232 poort.)