Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Matlab]

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:09
Wij zijn bezig een code te schrijven om een berekening uit te voeren. Nu is de code schrijven gelukt.
Je moet een getal invullen tussen 0 en 90, dat werkt prima, gebeurd dat niet dan geeft hij dat aan. Als we nu een letter invullen moet hij dat ook aangeven, dat er dus alleen maar getallen tussen de 0 en 90 ingevuld moeten/kunnen worden, ik kan verder nergens vinden hoe je zoiets aangeeft, is hier een apart code voor of een aantal stappen?

alvast bedankt.

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:58

N0 0B

cxb1=N#

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:18

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Of Validateattributes als je ook de range wilt checken.

@Craztas Dan had je even moeten vertellen wat jullie al hadden geprobeerd en waar het vast liep. M'n glazen bol is stuk.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick_S op 13-10-2011 16:01 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als het letterlijk om input gaat:
code:
1
2
3
4
R=-1; 
while(isnan(R)||(R<0)||(R>90)), 
   R = str2double(input('Getal 0:90 ?','s'));
end

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 13-10-2011 15:44 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:09
bedankt voor de snelle reacties, bij de eerste 2 methodes komen we er niet uit. Verschillende manieren geprobeerd.

@djexplo kun je misschien iets meer info geven wat er precies gebeurd bij die code? Want ik word er niet veel wijzer van...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Met een klein beetje eigen onderzoek kan je dat prima zelf uitzoeken. isnan is vast gedocumenteerd ergens. We zijn hier geen debugservice, dat moet je in eerste instantie zelf kunnen doen, zeker met basale (les 2 programmeren) dingen. Zie ook Devschuur® Beleid - Kan iemand even ... ?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.