Ik heb een P5A moederboard en een K6-2 333Mhz (Die nu op 350 draait). Ik wil hem wel even wat hoger zetten, maar ik weet niet hoeveel hoger en wat de beste koeler is?
Verwijderd
Ik denk niet dat ie veel hoger kan, je zit met een ongelukkige multipier getal, maar met een zeer goeie koeler zou het kunnen lukken, een Delta fan?
zie de postings van Newt.
zie de postings van Newt.
Meestal kun je een amd k6-2 ook maar een stap verder overklocken zonder al te extreme koeling
dus ik denk dat je niet veel verder komt.
dus ik denk dat je niet veel verder komt.
.
Verwijderd
Normaal gesproken moet ie de 383MHZ wel kunnen halen, core voltage mag maximaal op 2,4v staan wil je hem heel houden...
Verwijderd
Probeer altijd de FSB zo hoog mogelijk te maken. De L2 cache van Socket7 procs zit namelijk op het moederbord en loopt net zo hard als de FSB.
De P5A heeft dacht ik instellingen van 95 - 100 - 105 - 110 - 115 - 120. Probeer het eens in die stappen op te voeren (de FSB bus) een laat in eerste instantie de multiplier gelijk. Normaal gesproken moet 3.5 x 105 (= 368 Mhz) wel mogelijk zijn, en met een beetje mazzel 3.5 x 110 (= 385 Mhz). Uit eigen ervaring (ik had zelf een K6-2 op een P5A-B) weet ik dat een snelle FSB veel rendabeler is dan een snelle proc, omdat die L2 cache zo belangrijk is. 3.5 x 110 zal dan ook vrijwel altijd sneller zijn dan 4 x 100.....
Succes,
mARCO
De P5A heeft dacht ik instellingen van 95 - 100 - 105 - 110 - 115 - 120. Probeer het eens in die stappen op te voeren (de FSB bus) een laat in eerste instantie de multiplier gelijk. Normaal gesproken moet 3.5 x 105 (= 368 Mhz) wel mogelijk zijn, en met een beetje mazzel 3.5 x 110 (= 385 Mhz). Uit eigen ervaring (ik had zelf een K6-2 op een P5A-B) weet ik dat een snelle FSB veel rendabeler is dan een snelle proc, omdat die L2 cache zo belangrijk is. 3.5 x 110 zal dan ook vrijwel altijd sneller zijn dan 4 x 100.....
Succes,
mARCO
Pagina: 1