• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:46
Van mijn Asus laptop van 14 maanden oud (24 maanden garantie) is de USB poort kapot gegaan. In de USB-poort zit een plastic plaatje rondom de 4 connectoren. Dit plaatje is los gaan zitten en eruit gevallen.
Toen op een dag een USB apparaat in plugde is er dus kortsluiting ontstaan. Resultaat: hele laptop dood.

Ik vol goede moed de laptop goed ingepakt en ter reparatie opgestuurd (er zit immers nog garantie op), krijg ik vandaag een rekening van 200 euro in de mail.

De kosten:
- USB connector (dat wist ik dus dat die kapot was)
- Accu (door de ontstane kortsluiting?)
Beide afgedaan als user damage en dus niet onder garantie. En dat terwijl ik er altijd voorzichtig mee om ben gegaan!

Verder zat er ineens een dikke kras op de deksel en was het plastic naast het scherm gebarsten. Ik weet zeker dat dit niet is ontstaan tijdens verzending aangezien de laptop goed verpakt was:
Laptop, daarom heen een plastic tas, alle randen beschermd door schuimrubber, in een doos met krantenproppen, met bovenop in de doos een kartonnen afdekplaat.

Ik heb foto's opgestuurd gekregen van de beschadigingen en van de doos. Op de foto's is de kartonnen afdekplaat niet te zien, dus het lijkt wel of de doos al is opengeweest.

Hoe krijg ik voor elkaar dat zij de laptop (volgens mij volledig terecht) onder garantie repareren?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon bij de winkel gaan zeuren. Zij geven je 2 jaar garantie op het ding, dan mogen zij gaan bewijzen dat die beschadigingen komen door userabuse.

[edit]
Wacht... ik las 4 maanden ipv 14 maanden, dat maakt dus wel een verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 19-10-2011 10:30 ]

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02-2025
Heb je fotos gemaakt van de laptop voordat je hem verstuurd hebt en van hoe je hem hebt ingepakt? Dat zou je als bewijs kunnen gebruiken.

Verder zou ik aanraden eens naar Asus te bellen en kijken hoe ver je dan komt.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Blackouts
Ik heb de laptop gekocht bij een winkel bij mij in de buurt (venlo). Deze winkel zit hier niet meer maar heeft nog wel een vestiging in Tilburg. Omdat ik anders helemaal naar Tilburg moest heb ik dus de laptop zelf opgestuurd naar Asus. De garantie is trouwens ook fabrieksgarantie en geen garantie van de winkel.

Nee, ik heb geen foto's gemaakt. Achteraf heb ik er natuurlijk wel al aan gedacht dat ik dit had moeten doen.
Ik heb Asus al gemaild (het service center heeft geen telefoonnummer :? ) dus ben benieuwd wat ik daarop hoor.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Heb je de rekening niet van Dynafix gekregen?
Anders moet je daar eens bellen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Blackouts
Nee, van "Comserve Network Netherlands B.V." Heb er alleen een mail adres en fax nummer bij gekregen.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
Terw_Dan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:22:
Ik zou gewoon bij de winkel gaan zeuren. Zij geven je 2 jaar garantie op het ding, dan mogen zij gaan bewijzen dat die beschadigingen komen door userabuse.
Buiten de 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant en niet bij de verkoper.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Wildfire

Joy to the world!

Kalua schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:40:
[...]

Buiten de 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant en niet bij de verkoper.
Altijd mooi zoiets: hoe moet je bewijzen dat je iets NIET gedaan hebt? Mooi als je dat kunt bewijzen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat die zes-maandenregel betreft: in dat geval zou je als consument slechts aannemelijk moeten maken dat het het product non-conform is, je hoeft geen keihard bewijs te leveren dus.

Maar het is waarschijnlijk zo dat in de garantievoorwaarden van Asus (die gaan over die 24 maanden garantie die ze geven) een volledige garantie wordt gegeven met daarop een aantal uitzonderingen. User damage zal zo'n uitzondering zijn. Maar Asus zal daarover zelf met bewijs moeten komen, dat volgt nu immers uit de overeenkomst waar de garantievoorwaarden onderdeel van zijn.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 17:08
ComServe Network Holding

Ruwekampweg 11
5222 AT, s-Hertogenbosch, Netherlands
PHONE: (+31) (0)73-627 3300
FAX: (+31) (0)73-623 1412

Helaas is mijn ervaring met prijsopgaves van ComServe dat ze niet snel coulant zijn, beste bel je naar Asus hierover.

Succes.

Verwijderd

Laten we eens even realistisch nadenken. Is het afbreken van het plasticje in de usb poort na 14 maanden een productiefout, of onvoorzichtig mee omgegaan...?

Ik geef je heel weinig kans dat je dit onder garantie vergoed gaat krijgen. Ik zie het zelf ook als user-damage.

• Blackouts
Toch vind ik dat onzin. Ik weet gewoon hoe ik er mee om ben gegaan. Ik denk dat er nog geen 50x een usb stickie in en uit is gedaan. Een laptop moet toch langer mee gaan dan dat.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
Een laptop in een plastic zak met wat proppen krantenpapier en dat weer in een doos zou ik niet goed verpakt willen noemen.
De bedoeling van vulmateriaal bij een verpakking is het opvangen van schokken/klappen en wat dat betreft doen kranten natuurlijk zo goed als niets.
Een laptop is een paar kilo zwaar en dan doen kranten maar heel erg weinig om een schok op te vangen.
Met andere woorden, de laptop zelf zal de schokken voornamelijk opvangen.

[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 13-10-2011 21:57 . Reden: Typo ]

• Blackouts
Er zat nog schuimrubber rondom de laptop. Daarbij heb ik er zoveel kranten in geduwd dat de laptop niet meer kon bewegen.

Ik vond dat ie goed verpakt was

Verwijderd

bramv82 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:02:
Er zat nog schuimrubber rondom de laptop. Daarbij heb ik er zoveel kranten in geduwd dat de laptop niet meer kon bewegen.

Ik vond dat ie goed verpakt was
Dat begrijp ik, maar er is een verschil tussen goed verpakt ZIJN en goed verpakt VINDEN.
Als je hem zo vol heb geduwt dat de laptop helemaal vast zat, wat gaat dan de klappen opvangen tijdens verzending? Correct, de laptop...

Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat zo'n usb-plasticje echt niet uit zichzelf afbreekt. Ik zie het vaker gebeuren, bijvoorbeeld met een USB stick laptop op schoot. Bij verschuiven kan dan de usbstick bijvoorbeeld ombuigen, en dan gaat het afbreken.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbreken van zo'n onderdeel lijkt mij inderdaad ook vrij logisch te wijten aan gebruikersschade...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1