Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7-64bit] Mobo probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lurfie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2024
Hey,
ik zit met een apart probleem en kom er ff niet uit. Ik heb mijn moederbord vervangen voor hetzelfde board alleen met B3 stepping (vanwege Sandy Bridge Sata problemen). Toen heb ik mijn HD met de oude windows erop gewoon aan het nieuwe mobo gehangen en de nieuwe drivers over de oude heen geïnstalleerd. Alles werkt eigenlijk prima behalve het volgende. Nadat windows geladen is doen de volgende dingen zich voor om vervolgens, elke keer weer, na een minuut of 1-2 te verdwijnen.

-Mijn netwerk icoontje geeft 'busy' en het network and sharing center laadt niet.
-Als ik iets probeer af te spelen met windows media speler krijg ik een melding "server execution failed" (dat gebeurt op het moment dat het busy icoontje van het network center verdwijnt).
-Ik heb wel gewoon internet en kan bestanden downloaden. Alleen als hij klaar is met downloaden en wil opslaan krijg ik de melding "download mislukt" en dat ik geen toegang zou hebben tot mijn eigen desktop.
-Messenger logt niet in / reageert niet.

Zoals gezegd verdwijnt dit alles vanzelf weer.

Mijn systeem:
Gigabyte P67-X-UD3-B3
4 GB geheugen
I5 2500K @ stock
ATI 6950 mod to 6970
OCZ Vertex 2 SSD 60 GB
Samsung Spinpoint 2TB
Win7 Ultimate 64 Bit

Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt,
MvD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je aan drivers moeten herinstalleren dan? Die borden zouden toch verder identiek moeten zijn lijkt me.

Heb je ook al eens een reinstall van je OS geprobeerd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Bij het vervangen van het moederbord is een schone installatie van het OS in 9/10 gevallen een vereiste, dus begin daar maar eens mee ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lurfie
Ja ik heb dus geen tijd om windows helemaal opnieuw te gaan installeren. Boviendien staat dat werk niet in verhouding tot de omvang van het probleem. Voor het grootste deel werkt alles prima. Het is ook meer een "schoonheidsfoutje" dan dat ik er enorme hinder van ondervind. Ik hoopte dat iemand een idee zou hebben in welke richting ik moet zoeken, zodat ik met niet al teveel werk het probleem oplossen. Toch bedankt voor de reacties. Iemand anders nog een idee?

• Lurfie
P.s. ik moest geloof ik Realtek Network driver installeren omdat internet het in eerste instantie niet deed. Toen heb ik voor de zekerheid maar al die driver van het CD'tje geinstalleerd.