Receiver voor 2x Canton Chrono SL 580.2 DC

Pagina: 1
Acties:

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik ben al een tijdje op internet aan het kijken naar een Hifi opstelling met een receiver en 2 frontspeakers. Ik wil eigenlijk met een 2.0 setup beginnen en deze later uitbreiden naar een 5.1 setup. Dit om de kosten te verspreiden over 1 tot 2 jaar. Ik zal eerlijk zijn, ik weet niet veel van Hifi. Ik heb daarom al het eea op internet bekeken waaronder de FAQ op dit forum. Omdat ik design erg belangrijk vind en graag witte speakers wil word mijn keuze aardig beperkt. Na lang zoeken heb ik een keuze kunnen maken op het uiterlijk. Namelijk 2x de Canton Chrono SL 580.2 DC (white). De reviews op internet zijn aardig positief maar ik heb ze nog niet zelf beluisterd. Dit zal ik nog wel gaan doen, maar zoals het er nu naar uitziet heb ik (door het uiterlijk) eigenlijk al een keus gemaakt. :)

Nu zoek ik hier nog een juiste receiver voor om deze speakers aan te sturen. Aangezien ik nog redelijk nieuw ben in het Hifi wereldje wil ik graag iets op dit forum plaatsen om de meningen van anderen te vragen. De speakers: http://www.canton.de/nl/h...odukt/chronosl580.2dc.htm

Mijn eisen:
Internetradio
Genoeg uitbreidingsmogelijkheden voor een 5.1 setup (van bv de rest van de Chrono SL serie)
Muziek streamen van NAS

Wat word er via aangesloten:
Plasma 42"
Xbox
HTPC
Dreambox

Nu heb ik zelf al een beetje rond zitten kijken en mijn oog laten vallen op een Pioneer VSX-2021
http://www.pioneer.eu/eur...8/405/VSX-2021/index.html Deze receiver is vrij nieuw op de markt en heeft volgens mij voldoende functionaliteiten. Zou deze receiver geschikt zijn voor deze speakers of hebben jullie hier bepaalde ideeen over?

Ik zie bv dat de receiver een Nominale Impedantie heeft van 6ohm en de speakers een Nominale Impedantie van 4...8 ohm. Maakt dit nog uit?

iRacing profile | Racing rig

• weetikveel!
  • Laatst online: 26-01 18:35
6 ohm is geen enkel probleem. De vraag of de Pioneer geschikt is voor de Cantons is een beetje vaag. Is de Pioneer in staat de Cantons aan te sturen? Tuurlijk. De vraag is meer of jij de combinatie van deze twee lekker vind klinken of niet. Zeker bij een vrij nieuwe receiver is de kans klein dat er iemand op het forum is die hem heeft en ervaringen kan delen, laat staan in combinatie met die Cantons. Dan nog zou dat de mening van iemand anders zijn en niet van jou.

Het beste wat je kunt doen is gewoon langs een audiozaak gaan die beide heeft en gaan luisteren. Blind audio kopen of alleen op reviews van anderen afgaan vind ik geen goed idee. Je kunt algemeen zeggen dat de speakers goed zijn en de receiver ook, dus de kans dat het nergens naar klinkt is erg klein. Maar als je het aanschaffen van een nieuwe audio set serieus neemt kun je toch echt beter zelf gaan luisteren wat jij de mooiste combinatie vind.

Dus zoek een paar receivers op die iig voldoen aan de technische specs en ga luisteren!

weetikveel!

• wolverine3141
Bedankt voor je reactie!

Deze setup zou dus prima kunnen? Niet dat bv de Canton speakers tekort komen bij bv een latere 5.1 setup.

Het vinden van deze combinatie in een winkel is best moeilijk. Hoe doen jullie dat als jullie bepaalde combinaties willen beluisteren. Bellen jullie dan de winkel op en vragen jullie om beide op voorraad te leggen?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

In een zaak waar je de speakers kunt beluisteren hebben ze ook vast een vergelijkbare/passende versterker om op aan te sluiten. Dat hoeft natuurlijk niet perse de pioneer te zijn voor de functionaliteit, dat doen andere merken ook prima.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• wolverine3141
De speakers en receiver zijn besteld. Nu moet ik nog kabels hebben. De Pioneer bied als optie om de speakers, naast het normale front kanaal, ze ook aan te sluiten op het surround-back kanaal.(beide tegelijk dus) Heeft het nut om deze Bi-Amped aan te sluiten?

Zo ja hebben jullie evt tips voor wat betreft welke ik dan zou moeten hebben. Het liefst niet te duur.