Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Voor een onderzoek ben ik bezig om uit te zoeken of onze .Net applicatie (uit veiligheidsredenen mag ik naam en achtergrond niet benoemen) volledig kan draaien via Citrix. Nu gaat het niet alleen om performance maar met name om het volgende:

Opmerking:
De .NET applicatie communiceert momenteel via een Werkstationnaam van de client met de LocalServer over een gedefinieerde poortnummer.

Vraag: als je via Citrix als gebruiker zou inloggen:
> Krijgt de applicatie dan een uniek werkstationnaam om mee te kunnen communiceren of;
> wordt de applicatie op een bepaalde manier aangepast zodat deze wel binnen Citrix gebruikt kan worden?

Verdere globale aandachtsgebieden waar ik benieuwd naar ben:
- Bandbreedte server;
- Aantal gebruikers op een server;
- Is het mogelijk om een multimedia bestand op alle PC’s gelijktijdig af te spelen, of is dit afhankelijk van welk Citrix product (XenAPP)?

Ik ben benieuwd naar jullie input. Mochten jullie aanvullende info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit weinig met Macs & Software te maken heeft, verplaats ik dit topic naar Serversoftware en Windows Servers :)

MS > WSS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je je vraag alvast een beetje uitwerken, het is me niet helemaal duidelijk wat de vraag nu precies inhoud.

Verder is Citrix een leverancier van virtualisatie oplossingen (Xendesktop, Xenapp, Xenserver) en produkten om eea te versnellen danwel te optimaliseren (brancherepeater, wanscaler, provisioning services, etc). Geef dus ook even duidelijk aan welk produkt je in wil gaan zetten. (en ook welke versie, want de features verschillen per versie en per licentie).
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:53:
Verdere globale aandachtsgebieden waar ik benieuwd naar ben:
- Bandbreedte server;
- Aantal gebruikers op een server;
- Is het mogelijk om een multimedia bestand op alle PC’s gelijktijdig af te spelen, of is dit afhankelijk van welk Citrix product (XenAPP)?
It all depends..... Dit ligt nl. sterk aan:
  • De soort gebruikers (heavy / moderate / light)
  • De gebruikte applicaties
  • De hardware waarop de oplossing gehost wordt
  • Latency en bandbreedte van tussenliggende verbindingen
  • Etc.
De enige manier op het zeker te weten is om een proof of concept te maken om vervolgens met load testing tools aan de slag te gaan. Denk dan aan Edgesight for loadtesting, of de VSI tool van loginconsultants.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het klinkt als of je met technologie bezig bent zonder deze te kennen. Leer eerst de technologie kennen voordat je 'wat probeert'.