Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Goodmorning,

Ik zit met het volgende:

Ik heb een HP Dl360 g5 12 GB Mem, 2 cpu's etc.

Daarop draait VMware Esxi 4.1

Daarop heb ik geinstalleerd Windows sbs 2011 Premium.
En nog een VM met Windows server 2008 R2 Terminal server installed.

De TS heb ik in het domein gehangen. Vervolgens, heb ik de Group Domain users, op de terminal server toegevoegd aan de Group Remote desktop users.

Op de SBS bak, heb ik in de sbs console, bij computers de terminal server aangeklikt, tab user access en de betreffende users aangeklikt, en can login to this computer remotely aangevinkt.

Vervolgens log ik in met een user en krijg ik de volgende melding; The requested session access is denied.

Als ik in de SBS console de zelfde user local admin maak op de terminal server computer, dan kan de user wel inloggen.

Alleen wil ik dat niet. Ik wil niet dat users server settings of wat dan ook kan wijzigen.

Zie ik iets over het hoofd ? Staat er op de sbs bak een policy in gesteld oid?

Ik heb op de melding: "The requested session access is denied" gegoogled. Maar krijg daar geen antwoorden van mensen met een zelfde situatie. Alleen mensen die TS ook op de DC hebben geinstalleerd

Tevens heb ik nog geen User licenties toegevoed. Klopt het dat je dan met 2 users tegelijk kan inloggen ? (voor 120 dagen)

Alvast bedankt.

Mvg,

Robin

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij moet je Allow Logon Locally op de TS ook nog ff aanzetten(policy).

www.degroot-it.nl

• DNAxtreme
Waar kan ik die policy vinden... alvast bedankt !

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment\

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
In plaats van te gaan klooien met 'Allow Logon Locally' kun je misschien beter de TS CAP en TS RAP bekijken :)

Een RDP-verbinding is per definitie niet Local :)

Kun je met Administrator wel inloggen? Heb je ergens de Role Service TS Licensing geïnstalleerd? Is deze aangemeld bij Microsoft? Is je TS aangemeld bij de Licensing Service?

Misschien heb je hier iets aan: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee354217.aspx :) Heb het zelf net even gezocht en dus niet gelezen, maar er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van een Terminal Server :)

[ Voor 52% gewijzigd door Paul op 13-10-2011 12:32 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DNAxtreme
was ik even vergeten te zeggen, als ik de user van stardard user naar local admin (in de SBS console) wijzig kan die wel inloggen.

Ga het even proberen..

Remote desktop licensing role is installed

[ Voor 12% gewijzigd door DNAxtreme op 13-10-2011 13:18 ]

• DNAxtreme
http://i52.tinypic.com/2q1rwj9.jpg

Kan niks doen met die allow logon locally.. Zie screenshot

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je zit ook in RsoP te kijken , volgens mij kan je daar niks in wijzigen , alleen maar inzien.
je moet gpmc.msc openen.

www.degroot-it.nl

• DNAxtreme
Op de terminal server draait geen group policy manager

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
DNAxtreme schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:59:
Op de terminal server draait geen group policy manager
klopt, policies maak je ook aan op je domain controller, tenminste, dat is wat je het beste kunt doen. Waarom immers kloten met local policy settings als je het allemaal vanaf 1 interface kan beheren ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
...je moet helemaal niet in de GPO's zijn, en al helemaal niet in de local security policy :P

Je moet gewoon die Terminal Server op de goede manier opzetten ;) Dat je domain admins wel mogen en je users niet zegt me dat het in je Resource Access Policy niet goed zit, of zelfs dat je TS nog in Remote Administration Mode draait.

http://blogs.technet.com/...and-application-mode.aspx

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DNAxtreme
Heb de RAP nou goed staan.. kan nu ook inloggen met domein users (als standaart user), maar ik heb ook het idee dat ik in remote administration mode draai, want ik krijg als ik met die users inlog, ook gewoon nog server manager enzo te zien, kan er welliswaar niks mee. Heb nog wel even gekeken, zou alleen niet weten hoe ik hem uit remote administration mode haal? Moet ik hem dan in application mode zetten ?
Pagina: 1