Toon posts:

Opslagmedia / Netwerk advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Onderstaand mijn thuissituatie mbt hardware. Ik wil graag overbodige apparatuur/bekabeling verbannen naar mijn hobbykamer, zodat in de huiskamer alleen nog maar een laptop staat. Wel wil ik alles via deze laptop (acer) kunnen bedienen.
Aanwezig:
Laptop
2x externe hd Western digital
1 x externe DVD brander Samsung

Ook heb ik een mediaplayer Conceptronic CM3HD bij mijn televisie staan. Deze is nu verbonden met een lange usb kabel naar mijn laptop. Kan dit draadloos? Met bijv een usb dongel?

Eerste optie was een oud systeem als servertje gebruiken waar alle apparaten aangehangen zouden worden. Helaas is dat systeem vorige week overleden, dus er zal een andere oplossing moeten komen..

Wie o wie kan me helpen?
Alvast bedankt!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De vragen die je stelt over draadloos enzo kun je volgens mij met een beetje googlen zelf wel vinden, dat is wat ik zou doen als ik je zou helpen, maar ik ben lui.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het 1 en ander op google nagecheckt maar kan zo niet vinden waar ik naar op zoek ben.
Of in ieder geval, ik weet niet precies wat ik het beste kan nemen

Ik heb Nas Servers gevonden, usb hubs, maar helaas reikt mijn kennis niet ver genoeg om hier een goed oordeel over te kunnen vellen.

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:21
Er van uit gaande dat de Conceptronic zich via USB gedraagt als een externe hdd zou je dus een router met usb poort kunnen nemen, de router in bridge mode kunnen zetten, en dan zou je via het netwerk er films op kunnen zetten. (Ik heb het nog nooit geprobeerd dus als het niet kan, let me know. :+ )

Ook zou je hier kunnen kijken, alleen heb ik nog geen apparaten gezien die dit kunnen.