Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo,

Ik was een beetje aan het rondneuzen in de pricewatch van tweakers om een paar dingetjes in mijn pc te veranderen. Gezien ik uit ga van een budget van 1000 euro, ging ik kijken naar een overgeklokte 6870 die ik later in cf wil zetten. (pc upgrade is gefaseerd dus niet in 1x maar dat ter zake).
Ik kwam uit bij deze kaart van msi: R6870-2PM2D1GD5/OC. Hij viel op omdat hij overal goed leverbaar is, overgeklokt en vooral zeer goedkoop (even goedkoop als een standaar 6870). enigste nadeel is dat de kap lelijk is (ieder zijn smaak).
Ik dacht dus dat er wel meer mensen waren met deze kaart. Maar na wat googlen heb ik helemaal niks anders gevonden dan spec lijsten en plekken van verkoop. Dus ook geen enkele review of benchmark.
Lijkt me raar dat iedereen over zon kaart heenkijkt.

De vraag is dus, waarom kijkt iedereen er overheen, of is er iets tekort aan die kaart?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
Het lijkt ook alsof de kaart nog maar amper een maand uit is. Wellicht dat het daardoor komt. Volgens mij gaan nu veel mensen voor een HD69xx kaart i.p.v. een HD68xx, tenzij ze er al één in hebben hangen uit de HD68xx serie zodat ze kunnen uitbreiden naar CFx.

Daarbij kan je natuurlijk ook voor een goed al overgeklokte kaart en goede stabiele kaart voor verdere OC een MSI HD6870 HAWK nemen, wellicht dat mensen daarom niet zo snel voor deze kiezen. Veel meer andere redenen in zijn algemeenheid kan ik niet bedenken nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 13-10-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
Daarbij kan je natuurlijk ook voor een goed al overgeklokte kaart en goede stabiele kaart voor verdere OC een MSI HD6870 HAWK nemen, wellicht dat mensen daarom niet zo snel voor deze kiezen. Veel meer andere redenen in zijn algemeenheid kan ik niet bedenken nu.
De andere kaarten die standaard zijn overgeklokt zijn ook duurder, of niet meer leverbaar. ik zat ook eerst te kijken naar de twin frozr serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Maar overklokken kun je zelf (20MHz is sowieso 'niks'), de XFX kaart is goedkoper en heeft betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
Overklokken doe ik liever niet met gpu's. vandaar dat ik zelf een standaard overgeklokte wil.
ik ben zelf ook een cool freak of hoe je het ook wilt noemen, en dan vind ik die xfx inderdaad ook wel intressant. maar toch is deze niet beter dan standaard model. alleen koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
De kaart hangt in je kast met de koeler naar beneden, wat boeit het nou dat die koeler spuuglelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:07:
De kaart hangt in je kast met de koeler naar beneden, wat boeit het nou dat die koeler spuuglelijk is?
sommige mensen vinden hardware er mooi uit zien en gooien ze een window in de kast. die mensen maakt dat dus wel uit :) en het is beter voor de verkoop. dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MSI heeft een aantal 6870 kaarten op de markt gebracht, waarvan dit denk ik de meest onbekende is. De HAWKs van MSI zijn altijd aanzienlijk veel populairder, omdat ze wat koeling betreft gewoon heel wat beter presteren dan de stockkoelers, of de standaardkoelers zoals deze.

Ik denk daarom dat je veel meer over de HAWKs zult vinden dan van andere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Fordox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:14:
[...]

sommige mensen vinden hardware er mooi uit zien en gooien ze een window in de kast. die mensen maakt dat dus wel uit :) en het is beter voor de verkoop. dat is een feit.
Wat fastfred bedoeld is dat je de koeler sowieso niet ziet ook al heb je er een window in. De koeler hangt namelijk altijd naar beneden. (maar misschien lig je vaak op de grond om de binnenkant van je pc te bekijken :P )

Anyway MSI is een degelijk merk, koop deze bij een zaak als azerty als ie daar te krijgen is en er is niks aan de hand.
Wat betreft OC kun je beter zelf doen, is puur een marketing truuc en kost je alleen maar extra geld.
Indien hij net zo veel kost als een standaard 6870 is de keuze natuurlijk wel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Fordox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:03:
Overklokken doe ik liever niet met gpu's. vandaar dat ik zelf een standaard overgeklokte wil.
ik ben zelf ook een cool freak of hoe je het ook wilt noemen, en dan vind ik die xfx inderdaad ook wel intressant. maar toch is deze niet beter dan standaard model. alleen koeler.
Maar 20MHZ is echt de moeite niet.
In de software die bij de kaarten zit kun je simpelweg de schuifjes opzij zetten en dan ben je al verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
De koeler hangt namelijk altijd naar beneden. (maar misschien lig je vaak op de grond om de binnenkant van je pc te bekijken :P )
niet in elke kast staat de gpu naar beneden, maargoed :P
Indien hij net zo veel kost als een standaard 6870 is de keuze natuurlijk wel makkelijk ;)
dan is de keuze idd makkelijk :P
Maar 20MHZ is echt de moeite niet.
In de software die bij de kaarten zit kun je simpelweg de schuifjes opzij zetten en dan ben je al verder.
dat klopt, maar zogauw ik dat doe met mijn 5770, begint mijn 2e scherm te flikkeren ;) al is het maar met 5 mhz. zowel gpu als geheugen van de kaart

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 14-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Tja, niet elke kaart/serie is gelijk blijkbaar.
Bij alle 6950's die ik tot nu toe heb gezien kun je alle schuifjes helemaal naar rechts zetten zonder problemen.
Core: 800 -> 840 MHz
Mem: 1250 -> 1325 MHz
power: 0 -> +20%
Bij de 6870 weet ik dit niet, maar ik verwacht dat je alle kaarten probleemloos op 920 kunt zetten.

Die 20Mhz scheelt in prestaties maar 2% ofzo, niet de moeite waard.
Als je echt een snellere wilt moet je voor de sapphire toxic gaan, maar die is wel 25 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:00:
Tja, niet elke kaart/serie is gelijk blijkbaar.
Bij alle 6950's die ik tot nu toe heb gezien kun je alle schuifjes helemaal naar rechts zetten zonder problemen.
Core: 800 -> 840 MHz
Mem: 1250 -> 1325 MHz
power: 0 -> +20%
Bij de 6870 weet ik dit niet, maar ik verwacht dat je alle kaarten probleemloos op 920 kunt zetten.

Die 20Mhz scheelt in prestaties maar 2% ofzo, niet de moeite waard.
Als je echt een snellere wilt moet je voor de sapphire toxic gaan, maar die is wel 25 euro duurder.
sapphire ook gezien maar nergens goed leverbaar. anders wilde ik ook nog wel de HIS. en zoals boven staat vermeld, is deze msi net zo goedkoop als de standaard draaiende kaarten, dus waarom niet?

Pagina: 1