Belgische omroep VRT sluit Android-applicaties voorlopig uit

Pagina: 1
Acties:

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 19:28
hierbij wil ik mijn beklag doen over de extreme tunnelvisie die door de redactie gehanteerd wordt.

In het bericht zelf wordt latent aangeklaagd dat android door de VRT niet ondersteund wordt, maar de redactie zelf gaat nog een stap verder door zelf helemaal te zwijgen over windows mobile 6.5 of windows phone 7

Nu zijn er wel meer bedrijven die applicaties bouwen die specifiek op 1 platform gericht zijn en dat is geen probleem als je dan objectief aangeeft dat de applicatie enkel voor ios uitkomt. Het feit dat er specifiek op gehamerd wordt dat android NIET wordt ondersteund, geeft een gekleurd/vertekend beeld van de berichtgeving, temeer omdat de mededeling van de minister wél specifiek deze boodschap wordt gegeven (zie de aangehaalde quote in het bericht).

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Die mening deel ik niet. Android en iOS zijn de twee grootste mobiele platformen. Het feit dat een gesubsidieerde televisiezender een van de twee platformen bewust links laat liggen, is nieuws. De VRT ondersteunde namelijk tot voor kort wel beide platformen.

Daarnaast moet de VRT als publieke omroep veel burgers bereiken. Het is gek dat de zender daarom Android negeert, temeer omdat het marktaandeel van het platform vooral dankzij de introductie van nieuwe tablets gestaag groeit. Uiteraard zijn er nog tal van andere platformen als Windows Phone en WebOS. Maar dat marktaandeel is, vooral op de tabletmarkt, te verwaarlozen.

[ Voor 38% gewijzigd door Ossebol op 12-10-2011 23:54 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 19:28
het gaat er mij om dat het ministerie bewust meldt dat andere OS'en nog niet ondersteund worden en dat jullie dit interpreteren als "niet android" zonder meer

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Wat wil je dan? Dat we alle platformen een voor een afgaan? Feit blijft dat Android naast iOS de grootste partij is.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky