Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45
's Nachts wakker worden van een mailtje is niet echt prettig, zodoende heb ik bij de Gmail instellingen het zo ingesteld dat er geen enkele notificatie krijg van e-mail, terwijl ik dit overdag wel prettig zou vinden. Ik heb met Google en hier geen app kunnen vinden die doet wat ik wil. Wel bij benadering, maar niet precies dit:

Notificatie geluid van Gmail uitzetten in de nacht, door midden van:
- Widget
- Telefoon op de kop leggen
- Gezette tijden
(een van de 3 is prima).

De methode van het uitzetten is echter het grote probleem. Sommige apps doen dit door de dataverbinding uit te zetten, maar ik wil wél wakker worden van Whatsapp berichten (is immers bijna hetzelfde als SMS tegenwoordig). Andere apps doen dit door het notificatie-volume uit te zetten, maar dat geeft dus hetzelfde probleem als hierboven, en dan hoor je ook je SMSjes niet meer.

Kunnen applicaties ook gewoon Gmail instellingen wijzigen? Ik wil ook geen andere e-mail applicatie gebruiken, ben erg tevreden met Gmail dat natuurlijk naadloos samenwerkt met mijn Gmail account.

Een andere mogelijkheid (hoewel niet ideaal, omdat ik dan niet 's nachts kan zien of ik mail heb als ik toevallig wakker ben) is synchroniseren voor Gmail uitzetten. Ik zag echter alleen een app in de market die alle synchronisatie uitzet.. en dan ben ik weer de klos met Whatsapp!

Wie heeft het verlossende antwoord?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Tasker zou dat wel kunnen.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
Via JuiceDefender kan je je dataverbinding/WiFi op bepaalde tijden uitzetten. Bij mij is het heerlijk stil van 22:00 tot 07:00 :)

[ Voor 22% gewijzigd door Evilbee op 12-10-2011 23:19 . Reden: Linkje er bij gezet ]

LinkedIn - Collega worden?

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:51
Maar dan heeft ie dus ook weer geen whatsapp berichten (wil je daar echt wakker voor worden 's nachts? ;)). Tasker zal inderdaad de uitkomst voor je zijn.

To dare is to do

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
en met tasker kun je alle geluiden uitzetten en zelfs nog aangeven dat er als bepaalde mensen bellen wel gewoon een ringtone afgaat.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
pierre-oord schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:14:
's Nachts wakker worden van een mailtje is niet echt prettig, zodoende heb ik bij de Gmail instellingen het zo ingesteld dat er geen enkele notificatie krijg van e-mail, terwijl ik dit overdag wel prettig zou vinden. Ik heb met Google en hier geen app kunnen vinden die doet wat ik wil. Wel bij benadering, maar niet precies dit:

Notificatie geluid van Gmail uitzetten in de nacht, door midden van:
- Widget
- Telefoon op de kop leggen
- Gezette tijden
(een van de 3 is prima).

De methode van het uitzetten is echter het grote probleem. Sommige apps doen dit door de dataverbinding uit te zetten, maar ik wil wél wakker worden van Whatsapp berichten (is immers bijna hetzelfde als SMS tegenwoordig). Andere apps doen dit door het notificatie-volume uit te zetten, maar dat geeft dus hetzelfde probleem als hierboven, en dan hoor je ook je SMSjes niet meer.

Kunnen applicaties ook gewoon Gmail instellingen wijzigen? Ik wil ook geen andere e-mail applicatie gebruiken, ben erg tevreden met Gmail dat natuurlijk naadloos samenwerkt met mijn Gmail account.

Een andere mogelijkheid (hoewel niet ideaal, omdat ik dan niet 's nachts kan zien of ik mail heb als ik toevallig wakker ben) is synchroniseren voor Gmail uitzetten. Ik zag echter alleen een app in de market die alle synchronisatie uitzet.. en dan ben ik weer de klos met Whatsapp!

Wie heeft het verlossende antwoord?
Kun je niet gewoon synchronisatie uitzetten 'nachts? Dit werkt heel simpel met de standaard power widget.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Enige simpele manier imho is een toontje op je telefoon zetten die stil is.
Elke avond 3x klikken in je Gmailinstellingen om die aan te zetten en klaar.
Oja en elke ochtend weer je gewenste geluidje aanzetten natturlijk. Ben je zo aan gewend.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
hebben ze hier niet gewoon vliegtuig modus voor uitgevonden?

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21

emzed

*

Ik gebruik Llama om m'n profielen automatisch te managen.
's Nachts zacht, op het werk ook, overdag thuis ook zacht, maar overal elders op luid.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

dezejongeman schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:31:
hebben ze hier niet gewoon vliegtuig modus voor uitgevonden?
Dan komt er ook geen WhatsApp meer binnen wat hij wel op prijs stelt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik wil graag Whatsapp stil hebben op werk en de rest niet, van de week zat een collega tegenover me te bellen toen er ineens keihard een zeeleeuwgeluid kwam :X ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 10:42
Het gewoon uitzetten van synchronisatie zou het probleem kunnen oplossen ja!
Simpel te doen via (op mijn toestel) de standaard energiebeheer widget.

Hij synct dan wel ook andere dingen zoals facebook, exchange accounts enzo niet meer. Mja /care?

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i932.photobucket.com/albums/ad164/PieterAelse/snap20111010_002351.png

[ Voor 17% gewijzigd door PieterAelse op 13-10-2011 11:51 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28

D4NG3R

kiwi

:)

Ikzelf gebruik Timeriffic voor het automatisch stilzetten van mijn telefoon na 12u 's avonds. Lekker simpel progje waarmee je algemene dingen automatisch aan/uit/harder/zachter ect kunt laten gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:46
emzed schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:35:
Ik gebruik Llama om m'n profielen automatisch te managen.
's Nachts zacht, op het werk ook, overdag thuis ook zacht, maar overal elders op luid.
Ik ook maar ik moet nog wel even spelen met al die instellingen. Kan een hoop volgens mij! Wat kan tasker wat Llama niet kan?

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:42
Wat jij wilt zal op de een of andere manier mogelijk zijn met Tasker zoals quartex al zei.

Echter moet je het hier dan waarschijnlijk niet in de synchronisatie stopzetten zoeken aangezien je ook nog wilt zien of je uberhoubt wat binnen hebt gekregen. En het aanpassen van gmail instellingen gaat ook niet zomaar volgens mij

Een omslachtige work around hiervoor is om het geluid op stil te zetten 's nachts (notificaties uit, belvolume hoog moet kunnen met een tasker actie op gezette tijden / widget actie). En waneer dat tasker profiel actief is de notificaties in de gaten houden. Wanneer je dan whatsapp / andere relevante notificaties krijgt in tasker actie uitvoeren om geluid aan te zetten, geluid geven met vibrate eventueel, en geluid weer te muten aan het eind van de task. Het is voor zover ik weet met tasker niet mogelijk om notificaties tegen te houden ofzo dus het moet waarschijnlijk echt op deze omslachtige manier. Om nog maar te zwijgen over de pitfalls buiten die tijd dat het stil moet zijn en je je mobiel gewoon op stil hebt staan tijdens een presentatie, is het lastig om voor elkaar te krijgen gok ik. :x

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Joster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:54:
[...]

Ik ook maar ik moet nog wel even spelen met al die instellingen. Kan een hoop volgens mij! Wat kan tasker wat Llama niet kan?
http://tasker.wikidot.com/profile-index (voorbeelden)

(en voor de slaapstand: http://tasker.wikidot.com/sleepmode)

de functies van tasker zijn zo ongeveer onbeperkt.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45
Sleepkever schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:59:
Wat jij wilt zal op de een of andere manier mogelijk zijn met Tasker zoals quartex al zei.

Echter moet je het hier dan waarschijnlijk niet in de synchronisatie stopzetten zoeken aangezien je ook nog wilt zien of je uberhoubt wat binnen hebt gekregen. En het aanpassen van gmail instellingen gaat ook niet zomaar volgens mij

Een omslachtige work around hiervoor is om het geluid op stil te zetten 's nachts (notificaties uit, belvolume hoog moet kunnen met een tasker actie op gezette tijden / widget actie). En waneer dat tasker profiel actief is de notificaties in de gaten houden. Wanneer je dan whatsapp / andere relevante notificaties krijgt in tasker actie uitvoeren om geluid aan te zetten, geluid geven met vibrate eventueel, en geluid weer te muten aan het eind van de task. Het is voor zover ik weet met tasker niet mogelijk om notificaties tegen te houden ofzo dus het moet waarschijnlijk echt op deze omslachtige manier. Om nog maar te zwijgen over de pitfalls buiten die tijd dat het stil moet zijn en je je mobiel gewoon op stil hebt staan tijdens een presentatie, is het lastig om voor elkaar te krijgen gok ik. :x
Volgens mij is dit tot nu toe de enige oplossing die zou kunnen werken, hoewel heel omslachtig. Ik moet dat eigenlijk van alles een geluid laten geven behalve tasker. En inderdaad, de "stil" modus tijdens presentaties e.d. is dan waardeloos.

Er is dus geen app die gmail kan instellen, of een app die 1 specifieke synchronisatie service kan stoppen? Immers moet ik voor whatsapp sync wel aan hebben staan.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:32

_Apache_

For life.

Bij SilentTime kan je een uitzondering toevoegen (in de vorm van een contact, die de stilte kan doorbreken). Geen idee of het een hij ook de contact herkent door Whatsapp heen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Je kunt bij Accounts&Synchronisatie de synchronisatie van onderdelen van je google-account uitzetten zonder dat je ook de synchronisatie van whatsapp uit zet. Je moet dan je google-account aanklikken en dan alle vinkjes die erachter staan uitzetten. Geen idee of hij dan nog doorgaat met het binnenhalen van gmail en gtalk. Ik heb sowieso de gmail-app er niet op staan omdat ik liever K-9 mail gebruik.
Voor zover ik weet is daar geen aparte app voor, maar die is vast wel te bouwen.

Met dat ik de instellingen van K-9 zit te bekijken, denk ik dat ik de oplossing voor je probleem heb. Tenminste, als je alleen je mail-meldingen uit wilt hebben: zet K-9 op je mobiel, zet de gmail-app helemaal uit (synchronisatie uitzetten, eventueel als je root-rechten hebt kun je de hele app verwijderen), laat K-9 via push je mail binnenhalen en stel de stilteperiode in op de tijdstippen dat je rust wilt hebben (staat onder algemene instellingen - waarschuwingen). Als je de stilteperiode alleen in K-9 instelt, leg je puur je mail-notificaties stil, terwijl je nog steeds alles gewoon binnen krijgt, en is de rest van het geluid van je telefoon niet uit

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:46
Volgens mij is het mooie, of juist vervelende, hoe je het ook ziet, van WhatsApp dus dat deze wel notificatie van berichten geeft, en ze dus ook pushed, zelfs als de autosync uitstaat. De sync bij WhatsApp in je instellingen heeft namelijk ook alleen maar de contactpersonenoptie. Dus als je Sync disabled komen je WhatsApp berichten nog gewoon binnen, je Gmail-updates en de rest van je autosyncs niet. Dit is iig op mijn HTC Senssatoin het geval. WhatsApp pushed gewoon wat harder XD

Test het maar is ;)
Pagina: 1