Toon posts:

Aanschaf draadloze ontvanger op zolder..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben laatst verhuist en mijn vader heeft besloten dat hij geen kabels meer door het huis wil. Dus moet het allemaal draadloos.
Helaas is mijn kamer op zolder en staat het modem beneden, en daar bovenop komt nog dat ik graag online games als starcraft 2 en call of duty doe.

Dit wil ik graag blijven doen met een goede connectie, de middelen moet ik alleen nog bestellen.
Dit hebben we al in huis :
- Fritzbox WLAN 7340
- Slechte usb draadloze ontvanger
- Ouders/broer met mac books

Mijn vader wil het eerst proberen zonder repeater er tussenin maar persoonlijk denk ik dat het met een repeater er tussenin al moeilijk word.
Buget maakt niet uit, zolang het maar kwaliteitsproducten zijn die goed werken.

Ik heb zelf op het moment geen idee welke draadloze ontvanger in zou moeten kopen, laat staan welke repeater..

Alvast heel erg bedankt,
Jasper

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:41
Games ? Dan zou ik geen draadloos aanschaffen en zeker niet met een repeater ertussen. Ik zou een poweline aanschaffen. (LAN via stroomnetwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken, maar zit daar geen extra abbonement bij? En ''internet uit het stopcontact'' lijkt me niet heel veel sneller.

Verwijderd

powerline is waardeloos. lees het forum maar na.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:20:
Daar zat ik ook al aan te denken, maar zit daar geen extra abbonement bij? En ''internet uit het stopcontact'' lijkt me niet heel veel sneller.
Die adapters kan je gewoon bij verschillende computerwinkels kopen, je hoeft ze echt niet via je provider te kopen/huren. Het is gewoon een kwestie van draadje van de router/modem naar de powerline, van het stopcontact op zolder naar je computer. Het kan wel zijn dat je de adapters op dezelfde stroomgroep/stop moet zetten voor ze (goed) werken.
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:21:
powerline is waardeloos. lees het forum maar na.
Ik heb zoiets een tijdje gebruikt op kantoor, maar dat werkte prima. Veel hogere snelheden dan via wifi, stabiele verbinding. Ik zou dus niet zomaar zeggen dat het waardeloos is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke geen powerline dus nog steeds een repeater en ontvanger nodig..
Ik heb trouwens gewoon een snelle win7 pc.

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10-2025
Welke snelheid haal je nu met WiFi? Doe eens een speedtest. www.speedtest.net Powerline zou ik niet onmiddellijk aanraden als WiFi niet gaat. Meestal zijn de snelheden te traag door de verre afstand.

Verwijderd

powerline kent lage snelheden, storingen met andere apparatuur en is niet goedkoop. op kantoor merk je dat iet, maar met gamen wel.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.speedtest.net/result/1531316778.png

Die snelheid krijg ik op een Macbook, met het Xs4all 1 na beste abbo.
Volgensmij is die test alleen niet correct want het is dan nogal sloom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even nagevraagd en we hebben de lite versie van internet + bellen van xs4all
http://www.xs4all.nl/consument/internetbellen/

• edmunt
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:35:
http://www.speedtest.net/result/1531316778.png

Die snelheid krijg ik op een Macbook, met het Xs4all 1 na beste abbo.
Volgensmij is die test alleen niet correct want het is dan nogal sloom.
De kans is groot dat je slecht WiFi ontvangst hebt. Wat is u WiFi bereik? Wat zijn de snelheden die je zou moeten halen?

Verwijderd

Topicstarter
Zie de post boven uw post edmunt.

• edmunt
Oke ik had het even overzien. Wat is de kwaliteit van je WiFi ontvangst?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

tijdens een speedtest ook even antivirus uit zetten misschien, in mijn geval met Avira Internet Security 2012 hikt dat soms met een speedtest.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/consument/internetbellen/ , Wij hebben het Lite abbonoment hiervan. Dus 20mb/s.
Daarnaast is dit een speedtest result op een MacBook zonder repeater : http://www.speedtest.net/result/1531340969.png

Alvast bedankt allemaal :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
't Beste is natuurlijk een kabelverbinding, maar als alternatief is powerline altijd nog beter dan draadloos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal over powerline gaan nadenken, maar als at geen optie is, wat kan ik dan doen om het draadloze te optimaliseren naar de zolder?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

een repeater op de eerste verdieping, en dan een stopkontakt variant.

• edmunt
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:49:
Ja ik zal over powerline gaan nadenken, maar als at geen optie is, wat kan ik dan doen om het draadloze te optimaliseren naar de zolder?
Een sterkere router en/of ontvangstantenna kopen voor je computer. 8dbi antenna.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:37
Ik weet niet waar de opmerking "powerline is waardeloos" vandaan komt, maar ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid. Veel stabieler en sneller dan de draadloze adpaters die we hadden.

Verwijderd

die opmerking komt uit alle powerline topics hier.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rieverst, heb je er ook op gegamed? Voor mij is dat een prioriteit.

@ edmunt, helaas is dat niet aan mij.. Volgensmij wil mijn vader geen beter internet abbo kopen..

Ik hoop natuurlijk het beste uit alles te halen, en ik ga nog even navragen over die abbo's. Als ik echt niet kan gamen of downloaden is mijn vader wel over te halen, maar ik moet en zal het sws proberen met dit abbo.

• edmunt
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:56:
Beste Rieverst, heb je er ook op gegamed? Voor mij is dat een prioriteit.

@ edmunt, helaas is dat niet aan mij.. Volgensmij wil mijn vader geen beter internet abbo kopen..

Ik hoop natuurlijk het beste uit alles te halen, en ik ga nog even navragen over die abbo's. Als ik echt niet kan gamen of downloaden is mijn vader wel over te halen, maar ik moet en zal het sws proberen met dit abbo.
Dit heeft niks met je internetabonement te maken. Het heeft te maken met je hardware thuis. Je hebt die Friz router. Misschien moet je die vervangen door een straffer model. Zoals dit. http://ruteadores.com/pop...8f600d203c0fc7c09f23c3ece Welke antenna gebruik je voor je ontvangst op je computer?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het juist, die moet ik nog kopen :)
Maar ik zal idd nadenken over een nieuwe router, al vraag ik me af of het uitmaakt met dit low speed abbo.

• edmunt
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:01:
Dat is het juist, die moet ik nog kopen :)
Maar ik zal idd nadenken over een nieuwe router, al vraag ik me af of het uitmaakt met dit low speed abbo.
Als je op u kamer min of meer 20mbit haalt via WiFi zou ik me niet veel zorgen maken voor te gamen. Je bent niks met een WiFi ontvangst van 100% als je internet verbinding 20mbit is.Zorgt dat je WiFi ontvangt 50% is.

[ Voor 13% gewijzigd door edmunt op 12-10-2011 23:11 ]

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:56:
Beste Rieverst, heb je er ook op gegamed?
Geen echte games, maar simpel internetten lukt vaak al niet. Ben dan ook een beetje afhankelijk van de KPN experiabox. sinds we powerlineadpaters (devolo) gebruiken hebben we geen last meer van instabiele verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga indien iemand met een beter aanbod komt, vanmiddag de Linksys RE1000 repeater bestellen zodat ik vrijdag ( als het internet komt ) meteen lekker kan gamen.

In mn computer zelf zat ik niet te denken aan een usb stickie maar aan een interne kaart vanwege het feit dat dat gewoon stabieler is. Maar ik zat dus te kijken en dit dingetje : TP-Link TL-WN822N : heeft de beste review. Dus tenzij iemand met een beter advies komt schaf ik die aan. Helaas heb ik geen ervaring met draadloze netwerken dus fingers crossed en hopen dat ik lekker kan gamen :).

Alvast hartstikke bedankt voor alle reacties zover.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Rieverst schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:53:
Ik weet niet waar de opmerking "powerline is waardeloos" vandaan komt, maar ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid. Veel stabieler en sneller dan de draadloze adpaters die we hadden.
Helemaal mee eens, ik gebruik het thuis ook en heb er echt nooit problemen mee. Bij mijn ouders gaat de digitale TV zelfs over powerline, en dan hebben we het over een elektrische installatie van minstens dertig jaar oud.

Ik denk dat de idee 'powerline is waardeloos' nog stamt van toen de eerste powerline-producten op de markt kwamen, die waren inderdaad niet altijd even kwaliteitsvol, om het eufemistisch uit te drukken. Inmiddels is de kwaliteit er echt wel op vooruit gegaan. Ik geloof best dat het niet overal even vlot gaat, maar dat ligt dan imo niet aan de techniek op zich. Als je geen kabels wil en wireless ook niet wil lukken, dan is powerline gewoon een volwaardig alternatief.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Pagina: 1