iOS5 probleem Camera app werkt niet goed, alles op de kop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad.

Sinds 2008 gebruik ik al een iPhone, eerst de 2G en nu de 4 al een jaar.
Al lange tijd zit ik met het volgende probleem dat foto's op de kop worden opgeslagen.

Ik hoopte dat iOS 5 het probleem zou verhelpen omdat je vanaf nu met de volume knoppen foto's kan maken maar helaas.

De foto's en video's worden opgeslagen zoals je de iPhone in de hand legt.
Je zou verwachten dat, maakt niet uit hoe je de iPhone houd, de foto altijd recht opgeslagen word.

Helaas is dit niet het geval.

Als ik een foto maak met de volumeknoppen naar boven als in de iOS5 add dan staat ie op de iPhone goed, maar op de computer op zn kop.

Hou je de volumeknoppen naar beneden dan word de foto wel goed opgeslagen, maar dit is niet praktisch.

Hebben jullie hier allemaal last van?

In de praktijk is het altijd balen, mailen gaat irritant want iedereen moet eerst de foto's draaien.

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/06/ios-5-camera.png?w=593&h=449

Op deze foto zie je het heel goed, de knoppen staan boven, maar als dadelijk iedere foto en video zo neemt dan zijn ze dadelijk allemaal vern**kt.

Bij mij tenminste.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Overal op het web vind je results met iPhone photos upside down. Zo ook deze post
This is what I'm wondering about the volume snap feature: given that the volume buttons are currently placed on the opposite side of the shutter button, how do you handle taking pictures with the default camera and other camera apps? If you use both for landscape pictures, you will end up with some pictures displaying upside down in your photo album. I imagine most people would use one or the other (default vs. camera apps). For me it's more natural to turn the phone counterclock wise to take a landscape picture. And I can't imagine that the placement of the shutter button onscreen would change. So I'm just wondering how you would reconcile the two.

For me Red Pop would still be a much nicer option that the volume snap feature. The only thing about Red Pop that would hold me back is that it could not be used with a camera case and (I assume) with camera apps?

It leaves me wondering if as things progress, the default camera may become iphoneographers' default camera again and if camera apps will be mostly focusing on post-processing.
Kortom, volgens mij hebben meerdere mensen er last van. Alleen de meeste hielden de cameralens aan de bovenkant (volume knoppen naar beneden). Maar door de iOS5 feature heeft iedereen er nu last van.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

Japie.G

Colour Classic

Das ook raar. Hier een gebruiker die nooit foto's op de kop heeft staan. Maakt niet uit in welke positie ik de iPhone houd, de foto's zijn altijd recht. Kortom, niet iedereen heeft er last van!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

Onzinreacties horen hier niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Whieee op 13-10-2011 16:51 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Japie.G schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 07:33:
Das ook raar. Hier een gebruiker die nooit foto's op de kop heeft staan. Maakt niet uit in welke positie ik de iPhone houd, de foto's zijn altijd recht. Kortom, niet iedereen heeft er last van!
Ik heb het nog verder getest

Het blijkt een probleem te zijn die al lang aanwezig is in de iPhone.
Het ligt aan bepaalde data die in de JPG worden opgeslagen de app verteld hoe de foto moet staan

Situaties waarin de foto's goed staan:
- In de filmrol van de iPhone
- Op ieder iOS apparaat,
- Als foto's worden verstuurd via Whatsapp
- MAC
- Picasa foto viewer
- Youtube ( Als filmpjes geupload worden)

Situaties waarbij het op de kop staat:
- Windows Explorer
- Windows Foto viewer.

Lastig alleen dat veel mensen nog met Windows werken waaronder ik.

@Japie, ervaar jij dit probleem ook in de Explorer / Foto viewer van Microsoft?

w00t