ubee 350b router van ziggo werkt niet met iPhone en Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426263

Topicstarter
Goedenavond,
Ik ben nieuw op tweakers.net, niet technisch, maar heb een probleem dat mijn internetprovider Ziggo niet op kan lossen.
We zijn vorige week overgestapt op ziggo alles in 1, en hebben een nieuwe modem gekregen, de ubee 350b. Deze modem heeft een ingebouwde wireless en een ingebouwde router.
Daarop zijn aangesloten 1 PC, via een netwerkkabel, en een Sitecom wireless/router, ook via een netwerkkabel.
Met onze Windows XP laptops kunnen we zowel signaal van ubee350b als van Sitecom ontvangen en is er dataverkeer, kortom alles werkt.
Het probleem is met de mac (wel een oudje, zes jaar), de iPhone 4 en de iPad. Alledrie krijgen wel signaal van beide wireless/routers, maar hebben geen dataverkeer (dus internet is niet bereikbaar, geen mail, etc.). :'( :'(
Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe wij dit op kunnen lossen?
Met vriendelijke groet,
Tatjana Fischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 07:51
Wat voor beveiliging heb je ingesteld? Heb je het probleem ook als je de beveiliging (tijdelijk) helemaal uit zet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Wat gebeurt er als je de 2e router loskoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de vragen.
Fridgeman: Net geprobeerd, en als ik de 2e router loskoppel ontvangen de iPhone en iPad signaal EN data! Bizar! Ook de PC en de Windows laptops werken. Je zou denken: probleem opgelost. Echter, het signaal van de ziggo modem is zwak en de modem zit in de kelder, en de mac laptop op zolder. Wij zouden zo graag zowel een kabel naar de PC als een kabel naar Sitecom, hoger in het huis, willen, plus dat ALLE wireless apparatuur werkt! Heb je misschien suggesties?
Groet,
Tatjana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

Doet de PC het ook als je deze op de SiteCom aansluit met een kabel ?

Hoe heb je de SiteCom aangeloten op de Ziggo Router (ik neem aan op een LAN poort aan beide kanten)

Heb je op de SiteCom DHCP wel uitgeschakeld ?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 39586 op 13-10-2011 09:22 . Reden: extra info gevraagd toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:18:
Hoe heb je de SiteCom aangeloten op de Ziggo Router (ik neem aan op een LAN poort aan beide kanten)

Heb je op de SiteCom DHCP wel uitgeschakeld ?
met ^^

Het lijkt erop dat de iDevices of verbinding maken met de Sitecom router en dan in een router<->router probleemsituatie komen of je hebt de Sitecom router via een LAN ipv de WLAN poort aangesloten op de Ubee en de Sitecom reageert ook op DHCP requests v/d apparaten aangesloten op de switch v/d Ubee. (Als de Ubee een switch heeft, dat weet ik niet)
het signaal van de ziggo modem is zwak en de modem zit in de kelder, en de mac laptop op zolder. Wij zouden zo graag zowel een kabel naar de PC als een kabel naar Sitecom, hoger in het huis, willen, plus dat ALLE wireless apparatuur werkt! Heb je misschien suggesties?
Wat voor een Sitecom router heb je precies? Misschien kan je deze configureren om het signaal te versterken ipv te functioneren als router of configureren als access point only, dan maak je een tweede netwerk aan.

Mocht je er niet uitkomen, kan je het volgende topic bezoeken [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 13-10-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. Sitecom zit inderdaad in een LAN poort. Is dat niet goed?

2. Ik heb ook ergens anders gehoord dat je de Sitecom router kan configureren als access point only. Dat zou ik graag willen uitproberen.

Zit nu op werk, dus kan niet kijken welke Sitecom router we hebben, maar de instructies zien er goed uit!

@ securman: dat moet ik ook even thuis bekijken, later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426263 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:42:
1. Sitecom zit inderdaad in een LAN poort. Is dat niet goed?

2. Ik heb ook ergens anders gehoord dat je de Sitecom router kan configureren als access point only. Dat zou ik graag willen uitproberen.

Zit nu op werk, dus kan niet kijken welke Sitecom router we hebben, maar de instructies zien er goed uit!

@ securman: dat moet ik ook even thuis bekijken, later meer.
1 De sitecom moet via de LAN poort in een LAN poort van de Ubee zitten.

2. Dat zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel dat dat lukt, hè, Sitecom als access point only, geldt dat dat alleen voor de wifi? Met andere woorden, kan ik dan nog steeds de PC aansluiten op de ubee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426263 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:16:
Stel dat dat lukt, hè, Sitecom als access point only, geldt dat dat alleen voor de wifi? Met andere woorden, kan ik dan nog steeds de PC aansluiten op de ubee?
Als dit je Ubee is;
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1303840841.jpeg

Kan je de Sitecom aansluiten op 1 v/d LAN poorten en nog 3 andere computers/apparaten aansluiten op poort 2 t/m 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geloof dat 'ie ietsje anders is, maar hij heeft wel 4 LAN poorten, dus als ik je goed begrijp moet dat kunnen.
Bedankt!
Ik laat nog wel even weten of het 'access point' verhaal gelukt is.
Groeten,
Tatjana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 18:14

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Anders kun je ook eens proberen in de settings van je ubee de instelling voor wireless multimedia dinges uit te zetten. Kan het even niet erbij pakken, maar het is een protocol om multimedia over wireless beter te laten werken door voorrang eraan te geven (soort Qos waarschijnlijk). Als je deze functie uitzet heb je kans dat ze wel werken. ik had dat issue ook. En niet op de 5 Ghz band gaan, maar dan zou je uberhaupt geen signaal moeten zien.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 18:14

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zonder WMM geen 802.11n. Althans voor Wi-Fi gecertificeerde producten daar vallen die van Apple ook onder.
Pagina: 1