Toon posts:

kan ik mijn iphone updaten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb even een vraag over mijn iphone.
Ik heb deze gekocht van een ex collega van mij.
Deze had er ooit een jailbreak op staan.
Vlak voor dat ik hem kocht heeft hij hem terug gezet op fabrieksinstellingen.
Hij gaf aan dat toen de telefoon niet werkte maar met allerlei omwegen hebben ze hem toch werkend kunnen krijgen.
Nu staat er geen jailbreak meer op maar durf ik ook mijn telefoon niet meer te updaten omdat ik bang ben dat hij daarna niet meer werkt.
Kan iemand mij vertellen of het gaat werken om mijn telefoon te updaten en upgraden naar IOS5?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De belangrijkste vragen zijn is; waar komt die iPhone vandaan en heeft hij een sim-lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:11
Grote kans dat je hem niet kan updaten. Ze te lezen hebben ze hem ge unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
en welke iphone is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de iphone komt gewoon uit een nederlandse winkel. zover ik weet is hij sim-lock vrij maar kan ik dit controleren?
het is een iphone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 08:48

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

stop er een andere simkaart erin als je netwerk hebt is ie simlock vrij en ja als je naar IOS 5 update ben je de jailbreak kwijt

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er staat nu sowieso geen jailbreak meer op. dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik dacht dat tegenwoordig alle iPhones die in NL gekocht zijn, simlockvrij zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet in ieder geval dat T-mobile ze nu simlockvrij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:49
Als ze 'via allerlei omwegen' de iPhone werkend en bellend hebben gekregen, maar er staat nu geen jailbreak op, dan vraag ik me af wat al die omwegen dan geweest zijn. Kan natuurlijk zijn dat 'ze' de iPhone legaal / officieel / via de oorspronkelijke provider simlock vrij hebben laten maken.

Verder, als je nu geen jailbreak hebt, kun je gewoon updaten, want een eventuele software matige unlock via jailbreak is nu dus geen sprake. En is je toestel dus officieel simlockvrij, via de provider.

Had je nu wel een jailbreak gehad, dan is je twijfel zeer terecht! Want als je op de gewone manier updatet in iTunes, dan wordt je baseband ook ge-update en je eventuele jailbreak met unlocktools ook verwijderd. In het geval jouw toestel afhankelijk is van een unlocktool via jailbreak, moet je ervoor zorgen dat je een zogenaamde custom update uitvoert, met behoud van baseband (waar je unlock van afhankelijk is) Anders kun je straks niet meer bellen. En een baseband kun je NIET downgraden.

[ Voor 33% gewijzigd door autoreverse op 12-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Zou niet weten waarom je hem niet kan updaten. Waarom probeer je het niet gewoon?
ook met een jailbreak kan je updaten hoor, je bent alleen wel je jailbreak kwijt :)

Heb gister zelf geupdate naar ios5 GM vanaf een versie met jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bang dat hij daarna helemaal niet meer werkt.
Mocht dat niet werken, is er dan iemand die mij kan helpen met hem weer aan de praat krijgen? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kun je deze excollega niet contacteren en vragen wat er precies met het toestel is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:12:
Ik ben dus bang dat hij daarna helemaal niet meer werkt.
Mocht dat niet werken, is er dan iemand die mij kan helpen met hem weer aan de praat krijgen? (A)
Ik zou zeggen je (ex)collega, die heeft immers je de telefoon verkocht. Zou netjes zijn als hij hem ook nog werkend kan afleveren.. Zonder die vaagheid en onzekerheid voor jou

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 12-10-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:49
In het ergste geval wil je downgraden naar 4.x Dus zorg dat je de voor jouw toestel specifieke SHSH blobs hebt van 4.x firmware(s). Ga naar de jailbreak app Cydia en controleer welke SHSH blobs er van jouw toestel zijn opgeslagen.

Maar: nogmaals, als je zeker weet dat je toestel nu niet gejailbreakt is, kun je op de gewone manier updaten in iTunes, op de normale manier. Want er zit dan geen jailbreak - unlocktool oid op.

[ Voor 33% gewijzigd door autoreverse op 12-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er staat GEEN jailbreak op dus naar dat cydia enzo kan niet ;) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Kan een gesimlockte iPhone niet updaten dan?
In NL geen simlock, waarom zijn er bij de leveranciers verschillende toestellen: VF, KPN en T-mobile model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gewoon lekker updaten, als je nu geen jailbreak hebt is je toestel dus simlockvrij of heeft deze een simlock op een provider die jij nu gebruikt.

Oftewel : Doen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Wat is de modemversie van het apparaat?
Pagina: 1