Toon posts:

Foutcode 0x8007048F HD kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik zelf(met behulp van google) niet uitkom.

2 weken geleden een OCZ agi 2 geinstalleerd in mijn backupsysteem.Verse win 7 64 bit ultimate eropgedraaid en 2 weken zonder problemen gedraaid.Tot gisteren,toen begon ik vastlopers en blauwe schermen te krijgen.Eerste melding was met code,

0x000000F4

De pc gereset en kreeg toen de melding "bootmgr ontbreekt.

Ok,geen probleem doe ik gewoon een nieuwe installatie en hoop dat hiermee het probleem is opgelost.De schijf werd netjes gezien in de windows installatie.Even geformateerd,so far so good.Tot ik weer een melding kreeg dat windows niet geinstalleerd kon worden op deze partitie.
Daarna als voorzorg de 2 opslagschijf=ven maar even los gekoppeld(beide sata poort 5 en 6) en weer opnieuw opgestart.Nu liep de installatie wel verder.

Totdat hij de bestanden wil gaan installeren.Blijft daar een paar minuten staan en geeft dan aan,

"Kan benodigde bestanden niet installeren.Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn,beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw.Foutcode 0x8007048"

Wat ik zelf al heb gedaan,

*Andere dvd speler geprobeert
*Andere windows 7 geprobeert
*Bios is 2 weken geleden ook geupdate
*Ahci gecontroleerd en staat aan op poort 1 tot 4(schijf zit op 1)
*Meerdere sata poorten gebruikt maar geen verschil
*Sata kabel vervangen

Overige hardware

*Amd 7750 BE
*Asus m4a785 mobo
*4 gb A-Data
*XFX HD4890 graka
*750 watt MS tech voeding

Wat ik ook doe,hij wil niet installeren.Zou dan toch de schijf echt overleden zijn?Schijf is pas 10 maanden oud.Dus zit nog in de garantie.Maar wil wel eerst zeker weten of deze kap[ot is voordat ik hem terug stuur.Graag jullie input op verhaal.

Bij voorbaat dank,

Daniel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 21:37 ]

Verwijderd

Firmware van de ssd up to date? Amd ahci driver ergens vandaan gesleept en laten laden tijdens de installatie van windows? Ik doe maar een gooi......

Verwijderd

Het kan inderdaad een driver probleem zijn, zoals E65 hierboven schrijft.
Kun je een LiveCD gebruiken of zo, om hem eerst helemaal te testen voordat je hem gaat gebruiken.
Het beste is om de ssd even in een andere computer plaatsen en daar te testen.

De sata-kabel vervangen is het eerste waar ik aan denk, maar dat heb je al gedaan. Heb je meerdere chips op je moederbord voor sata? Misschien kun je een andere sata-chip proberen.

Als de ssd de laatste firmware heeft, dan lijkt het er op dat de ssd stuk is. Maar misschien is het een enkele slechte sector die gerepareerd kan worden.

Verwijderd

Ik cross even topics:
Gigabyte Ga-MA785G heeft kuren

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info ik ga hiermee aan het werk.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
OCZ drives leveren hier en daar wel wat problemen op zie http://www.ocztechnologyf...y2-support-and-discussion
Fout code F4 betekend inderdaad geen boot schijf dus geen ssd gevonden.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gezien de reputatie van SandForce controller based SSD's zou deze SSD best wel eens het loodje gelegd kunnen hebben.

https://discord.com/invite/tweakers

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
redfoxert schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:00:
Gezien de reputatie van SandForce controller based SSD's zou deze SSD best wel eens het loodje gelegd kunnen hebben.
Ik dacht hetzelfde :D
Misschien kan de TS een normale hdd proberen en kijken of dit wel goed gaat.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:43
Het zal niet de eerste OCZ SSD zijn die defect raakt. :X Heb er al genoeg RMA mogen sturen.. :X

_@/'

Pagina: 1