AMD introduceert nieuwe FX-processors

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 18:33
Het aantal transistors is wel enorm toegenomen en bedraagt nu ongeveer 2 miljard. Ter vergelijking: een Sandy Bridge-quadcore van Intel heeft de helft van dat aantal transistors en is een derde kleiner.
Compleet correct wat hier staat, maar wel zeer suggestief. Het aantal transistoren van een AMD 8-core vergelijken met een Intel 4-core, geen wonder dat daar een factor twee tussen zit. Maar op deze manier wordt er wel de indruk gewekt dat Intel hetzelfde met de helft van het aantal transistoren doet.

Dus wat mij betreft is dit appels en peren vergelijken.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 18:18
Intel doet het beter met de helft van de transistors dan AMD.

Kijk maar bij de grafiek, bij elke, op 1 na, komt Intel als beste uit de bus. quadcore powns octocore

je hebt gelijk dat je een octo en quad core niet 1 op 1 kan vergelijken, maar als je alleen kijkt naar de prestaties, dan kan je wel zeggen dat intel maar ongeveer 1 miljard transistors nodig heeft waar AMD er 2 miljard nodig heeft.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:06
Kobus Post schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:26:
Intel doet het beter met de helft van de transistors dan AMD.

Kijk maar bij de grafiek, bij elke, op 1 na, komt Intel als beste uit de bus. quadcore powns octocore

je hebt gelijk dat je een octo en quad core niet 1 op 1 kan vergelijken, maar als je alleen kijkt naar de prestaties, dan kan je wel zeggen dat intel maar ongeveer 1 miljard transistors nodig heeft waar AMD er 2 miljard nodig heeft.
Hij heeft helemaal gelijk wat mij betreft. En dan moet je je ook nog eens bedenken dat Sandy Bridge een igp aan boord heeft, ouch.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

vanaalten schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:14:
[...]

Compleet correct wat hier staat, maar wel zeer suggestief. Het aantal transistoren van een AMD 8-core vergelijken met een Intel 4-core, geen wonder dat daar een factor twee tussen zit. Maar op deze manier wordt er wel de indruk gewekt dat Intel hetzelfde met de helft van het aantal transistoren doet.

Dus wat mij betreft is dit appels en peren vergelijken.
Mijn inziens moet je primair naar de prestaties kijken. Dat de ene fabrikant meer cores nodig heeft om dezelfde prestaties te halen doet er niet toe, het doel is om een bepaald prestatieniveau te halen en dat doet Intel met veel minder transistors.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 18:33
Mja, OK, overtuigd. Schoorvoetend geef ik bij deze mijn ongelijk toe. :-(